update: nu har bilen vart på volvo. Soppatrycket va jätte bra men dom trodde antingen lmm lr mangnetventilen, lmm är bytt 2010-07 så det känns inte som den. MV:n kopplade jag ur när jag åkte från volvo och då gick bilen "bra" men slö vad tror ni?
update: nu har bilen vart på volvo. Soppatrycket va jätte bra men dom trodde antingen lmm lr mangnetventilen, lmm är bytt 2010-07 så det känns inte som den. MV:n kopplade jag ur när jag åkte från volvo och då gick bilen "bra" men slö vad tror ni?
jag tror fortfarande på lmm.....
magnetventilen kan inte gör att bilen hackar osv...
Kan tillägga att jag bytte tändkablar på min fast dom såg fräscha ut, o då blev det mindre misständningar. Men dom misständningarna var bara vid fullt laddtryck.
sitter ju ett sportfilter i luftboxen så det finns ju risk att förra ägaren har använt för mkt olja vid rengöra så jag ska testa lmm rengöring imorgon om det hjälper. måste dock säga igen att bilen INTE hackar när jag kör utan MV, om jag dra ut lmm så dör ju bilen. testar ju först att byta mv förr 500kr ist för en ny lmm för 3500kr
sitter ju ett sportfilter i luftboxen så det finns ju risk att förra ägaren har använt för mkt olja vid rengöra så jag ska testa lmm rengöring imorgon om det hjälper. måste dock säga igen att bilen INTE hackar när jag kör utan MV, om jag dra ut lmm så dör ju bilen. testar ju först att byta mv förr 500kr ist för en ny lmm för 3500kr
Låter vettigt
kör du utan MW så får du heller inget laddtryck å tala om, bara grundladdtrycket på 0.3-0.4 bar typ. dvs låg effekt, lågt luftflöde genom lmm.
har aldrig varit ute för en bil som hackat för att MW varit fel.
Det va lmm som va paj luftfiltret hade mkt olja på sig. har använt crc rengöring till lmm och det funkar kanon, även tagit bort skyddet/nätet som sitter framför lmm så det blir bättre luftflöde bilen går riktigt bra nu utan hack osv dock så drar den förbannat mkt i ratten nu
det jag har fixat är: tändspolar soppafilter tändstift tändkablar nya kontakter till tändspolarna rengjort tomgångsmotorn rengjort lmm.
att ta bort nätet gör inte så himla mycke på flödet, nätet sitter där för att dela upp flödet så lmm får lika mycke luft över hela ytan. du vinner inga hästar på att ta bort nätet.
Går bilen hackigt osv så är de i 90 % av fallen skulle jag säga lmm.....
misständer den å bluddrar/skjuter skott osv = dåliga stift,tändspolar osv....
spelar ingen roll om grejerna är "Nästan" nya eller liknande... hackar de, fixa lmm eller soppapump.
vet folk som köpt nya "bosch orginal lmm" på biltema som haft problem sen dom monterade grejerna... med nya volvo orginal har dom löst de (också bosch)
Jag har precis samma fel, eller den hackar iaf på låga varv när jag gasar på.
Vad är Lmm som ni skriver om, och hur åtgärdar jag det. Har precis märkt att min termostat är kass. Gissar att det kan påverka det hela, har inga Torxverktyg för att fixa det just nu bara...
Spelar det någon roll om jag köper Volvo orginal, mekonomen eller biltema?
Vad är Lmm som ni skriver om, och hur åtgärdar jag det. Har precis märkt att min termostat är kass. Gissar att det kan påverka det hela, har inga Torxverktyg för att fixa det just nu bara...
Tack från en som har tummen mitt i handen.
Kolla över alla tänd delar också.. termostaten orsakar nog inte att bilen hackar osv..