Styling till Opel Calibra

Calibra21
10 september 2006 · 28 Inlägg

ja har varit ute på blocket å tittat på en del calibror å ja undrar hur mycke styling finns de för calibra ja har ju sett en hel del. vilket body kitt skulle vara snyggt

rieger eller zender ni får gärna komma med förslag.

och ja undrar ska ja köpa en calibra 16v med 150 hk elle turbo.

mrcelica
10 september 2006 · 1 639 Inlägg

Turbo så klart, 150 hästarn upplevs som slö tycker jag.. Räkna dock med att du kommer få lägga ut en hel del cash på reparationer...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
MilleN
10 september 2006 · 9 108 Inlägg

Jag skulle satsat på en 150hk. Då slipper man strul med 4x4 och dom går bättre än man kan tro.. Chip, filter och avgas så kom dom upp i 170hk med bilsport-kadetten med den motorn.

Rieger gör helt klart snyggast grejor till Calibra! Ruskigt stilrent. Det finns även widebody, men det är nog rätt mycket jobb med det.

abe-gbg
10 september 2006 · 83 Inlägg

Har du råd är turbon självklart roligast. 4x4 är inte sånna problem som många påstår, sköter man de fungerar det fint plus att om man vill ha lite extra så finns det en färdig lösning på fördelningslådan god för över 500HK.
Annars är 16V (150hk) inte tråkig heller. kört en sådan själv i sommar (som ska säljas nu)
Felet med Calibra är att den har en tendens att rosta lite, men om du endå ska slänga på kjolpaket så är det ett mindre problem.

Om du vill ha styling till bra priser och ok kvalite så finns Tuningzone.pl
Dom har grymt mkt till calibra för mkt bra priser, leveranstiden från dom har varierat men alla har fått sina saker vad jag vet.

För mer info gå in på www.calibrateamsweden.se

mrcelica: en del pengar på reparationer? Motorn C20XE (och C20XE LET "turbo") är nästintill odödlig, LMM är det enda som har en tendens att bråka lite på vissa exemplar.

Senast redigerat av abe-gbg (10 september 2006)

Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience
mrcelica
10 september 2006 · 1 639 Inlägg

abe-gbg skrev:
Har du råd är turbon självklart roligast. 4x4 är inte sånna problem som många påstår, sköter man de fungerar det fint plus att om man vill ha lite extra så finns det en färdig lösning på fördelningslådan god för över 500HK.
Annars är 16V (150hk) inte tråkig heller. kört en sådan själv i sommar (som ska säljas nu)
Felet med Calibra är att den har en tendens att rosta lite, men om du endå ska slänga på kjolpaket så är det ett mindre problem.

Om du vill ha styling till bra priser och ok kvalite så finns Tuningzone.pl
Dom har grymt mkt till calibra för mkt bra priser, leveranstiden från dom har varierat men alla har fått sina saker vad jag vet.

För mer info gå in på www.calibrateamsweden.se

mrcelica: en del pengar på reparationer? Motorn C20XE (och C20XE LET "turbo") är nästintill odödlig, LMM är det enda som har en tendens att bråka lite på vissa exemplar.

Finns mycket annat än motorn som kostar pengar på turboverren kan jag lova dig !

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Jockecalibra
10 september 2006 · 356 Inlägg

en annan bilig stylingfirman i polen är http://www.fx-tuning.pl/ men problemet är att sidan står på polska.

Opel Calibra "Grönafaran" (1993)
camaro67 Meister
10 september 2006 · 6 763 Inlägg

mrcelica skrev:

abe-gbg skrev:
Har du råd är turbon självklart roligast. 4x4 är inte sånna problem som många påstår, sköter man de fungerar det fint plus att om man vill ha lite extra så finns det en färdig lösning på fördelningslådan god för över 500HK.
Annars är 16V (150hk) inte tråkig heller. kört en sådan själv i sommar (som ska säljas nu)
Felet med Calibra är att den har en tendens att rosta lite, men om du endå ska slänga på kjolpaket så är det ett mindre problem.

Om du vill ha styling till bra priser och ok kvalite så finns Tuningzone.pl
Dom har grymt mkt till calibra för mkt bra priser, leveranstiden från dom har varierat men alla har fått sina saker vad jag vet.

För mer info gå in på www.calibrateamsweden.se

mrcelica: en del pengar på reparationer? Motorn C20XE (och C20XE LET "turbo") är nästintill odödlig, LMM är det enda som har en tendens att bråka lite på vissa exemplar.

Finns mycket annat än motorn som kostar pengar på turboverren kan jag lova dig !

ja fördelningslådan är de enda jag har hört. men du vet ju mer saker så då kan du ju lista upp de

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
abe-gbg
10 september 2006 · 83 Inlägg

camaro67 skrev:

mrcelica skrev:
Finns mycket annat än motorn som kostar pengar på turboverren kan jag lova dig !

ja fördelningslådan är de enda jag har hört. men du vet ju mer saker så då kan du ju lista upp de

Jo sant, men reparation+förstärkning av dessa kostar inte så farligt.
sen förstår jag itne riktigt va du menar med att det finns mkt mer än motorn som krånglar på turbon, enda skillnaderna från 16v är just turbo och 4x4 (på dom flesta modeller).

Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience
Streethawk Billjuds Wannabe
11 september 2006 · 1 771 Inlägg
Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
abe-gbg
13 september 2006 · 83 Inlägg

Absolut_Audi skrev:
tycker du ska skaffa dig ett sånt här kjolpaket iaf



http://www.scstyling.com/pub_images/ori … 1_1443.jpg
http://www.scstyling.com/pub_images/ori … t_1444.jpg
http://www.scstyling.com/pub_images/ori … 1_1445.jpg

Det är några stycken som köpt det, riktigt kaxigt men personligen så tycker jag det "sticker ut" för mkt i fronten. bilen blir ca en decimeter längre.

Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience
Streethawk Billjuds Wannabe
13 september 2006 · 1 771 Inlägg

abe-gbg skrev:

Absolut_Audi skrev:
tycker du ska skaffa dig ett sånt här kjolpaket iaf



http://www.scstyling.com/pub_images/ori … 1_1443.jpg
http://www.scstyling.com/pub_images/ori … t_1444.jpg
http://www.scstyling.com/pub_images/ori … 1_1445.jpg

Det är några stycken som köpt det, riktigt kaxigt men personligen så tycker jag det "sticker ut" för mkt i fronten. bilen blir ca en decimeter längre.

det är juh bara ta o modifiera det lite efter egna behov ^^

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
abe-gbg
13 september 2006 · 83 Inlägg

helt rätt, bara att börja plasta.
"Custom made" är de enda som kan bli recis som man vill ha det.

Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience
Specialisten Amatör
13 september 2006 · 453 Inlägg

haha du som skickade bilderna, haha airplane incoming!!!!!

Streethawk Billjuds Wannabe
14 september 2006 · 1 771 Inlägg

specialisten skrev:
haha du som skickade bilderna, haha airplane incoming!!!!!

Hehehe wink precis tongue

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
mrcelica
15 september 2006 · 1 639 Inlägg

Om jag skullke åka omkring med det där NASA kittet skulle dom få betala mig jävligt bra... Utskrattad kan man bli utan att försöka få sin bil att likna ett Klingonskt jagarskepp

Senast redigerat av mrcelica (15 september 2006)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang