Fälgskyddslist??

Limpan_92
10 mars 2012 · 66 Inlägg

Någon som har möjlighet att visa en bild på hur en fälgskyddslist ser ut? någon som testat om det verkligen fyller någon funktion om man kör på en trottoar kant?big_smile

hugge81
10 mars 2012 · 84 Inlägg

Är det fälgskyddslisten som sitter på vissa däck du tänker på!?

Gör som Kina köp Volvo!
Volvo T-Gul (1995)
krakis
10 mars 2012 · 167 Inlägg

Är de nått extra tillbehör som jag missat eller är de däck där de står att dom har "fälgskyddslist" du menar?

För däcken är ju bara att de går ut som en läpp som "skyddar" mot lättare påkörningar typ mot såna trotoarer med lite vinkel på. Vanliga "raka" kanske de skyddar mot om man har tur, jag fick mina stötta när tjejen körde på en sån och jag har däck med "fälgskyddslist".

BMW 325 "Turbo" (1988)
BMW 330d (2010)
Limpan_92
10 mars 2012 · 66 Inlägg

jo det är däck med fälgskyddslist ja menade:-)

tror ja ska ta och pröva ett par sånna då,kan ju inte mer än gå åt helvete:-P

tonimakaroni
10 mars 2012 · 747 Inlägg

Har för mig jag annars såg en fälgskyddlist som tillbehör man kan köpa till fälgar i något nr av bilsport, lär vara senaste eller där omkring, kostade ca 800kr för alla 4.

/ Toni Larsson
Limpan_92
10 mars 2012 · 66 Inlägg

ska köpa nya 19",har funderingar på Nankang ns-2,finns ju även någon billigare variant som heter sunny bla.

Hur är dessa i kvalitet?har förstått att man får vad man betalar för,men är dom dugliga att åka på trots sitt pris??

Thobbie80
10 mars 2012 · 126 Inlägg

Limpan_92 skrev:
ska köpa nya 19",har funderingar på Nankang ns-2,finns ju även någon billigare variant som heter sunny bla.

Hur är dessa i kvalitet?har förstått att man får vad man betalar för,men är dom dugliga att åka på trots sitt pris??

Min däckgubbe sa till mig en gång att dom flesta däck oavsett fabrikat duger till att köra med så länge det är normal körning från punkt A till B

Senast redigerat av Thobbie80 (14 mars 2012)

Spännande män luktar diesel
Saab 9-5 (2006)
PALLBOCKEN
10 mars 2012 · 84 Inlägg

Man får vad man betalar för. Gäller även däck dessvärre..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang