Firma som tar på sig att rostlaga till 100 % rostfri bil, vart?

Wirrtoffs
18 mars 2012 · 6 Inlägg

Okej det är ju bra, och min blir skattefri om 4 år med wink men det är inte värdet i bilen jag är ute efter så mig kvittar det vad den är värd i andras ögon wink

Volvo V70R AWD "Laserblå" (2000)
dawwe ...has left the building...
18 mars 2012 · 4 474 Inlägg

Jag har gjort nästan samma "resa" som TS tänker göra (jag behövde dock inte rostlaga, o bilen är ingen Voflo). Att tänka på är att det börjar alltid med att "Jag ska bara lacka om den o göra den fin", sen fortsätter det med "Jag skall bara fixa så chassiet är som nytt", o sedan är karusellen igång. Det var så det började för min del, o nu 9 år senare så är bilen ändå inte "klar", det tillkommer hela tiden "Jag skall bara..." när man gjort allt man tänkt sig, i mitt fall är det verkligen "bara" motorn kvar, men det tar emot att skruva isär en felfritt fungerande motor så jag väntar ett tag till, antingen tills den går sönder (det gör alla motorer förr eller senare) eller tills jag tycker att nu är det dags. Egentligen var det dags i höstas men istället för att "fixa" motorn så köpte jag en "entusiast" bil till som även den håller på att få sig en rejäl uppfräschning modell "komplett", måste "bara" sätta ihop den nu när alla delar mm finns...

Så mitt råd är: Ge dig inte på detta för det kommer kosta mycket mer än du anar, du kommer lägga till små-projekt hela tiden.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang