"köpråd" ww Passat

Volvo_TDI NeverSayNever
23 mars 2012 · 86 Inlägg

matteeee skrev:

Volvo_TDI skrev:
Själv tycker jag passat är ett ypperligt val av bil smile sjukt fina med coils och några snygga passande fälgar smile vet många som har passat och inte hört någon klagga på framvagnen men där imot har jag hört tt turbon kan gå sönder på bensinbilarna när de passerat 25xxx mil hmm men det är bara vad jag hört , är faktist riktigt sugen på en passat själv ! Det tycker jag du ska köpa dej , fin bil o go att köra big_smile

Så innan 25xxx mil KAN INTE turbon gå sönder? Fyfan vad bra!! smile
Såklart kan saker gå sönder. Det gäller alla bilar, märken och modeller - oavsett bensin eller diesel...

En Passat av nämnda årsmodell är väl inte en avsevärt bättre (eller sämre) familjebil än en V70, och inte direkt mer körglädje heller - enligt mig.

Där är du ju bara dryg , klart alla kan gå sönder men dem jag hört av så kan turbon ge sej efter 25xxx mil , sen innan kan den vell självklart också gå sönder ! Allt går sönder någon gång men i regel så har ju varje bil en viss antal mil innan just den saken ger vika , sedan kan de vell gå sönder när som helst Också för den delen smile
Volvo V70 håller jag vell med om också att de är en bra familje bil men passaren är inte sämre eller bättre bil de , V70 är vell visserligen större då men .
Har ju själv V70 så tycker verkligen de är en riktigt bra bil även fast just jag inte har den som familjebil direkt men säger inget om passat för det är en riktigt fin bil i mina ögon smile

Volvo 142 "Blue Lagoon" (1972)
Audi A4 "BlackRed" (2015)
Volvo 142 "PatinaStar" (1972)
matteeee Ingen himmel är så blå som min
23 mars 2012 · 2 972 Inlägg

Men på vilka turbobilar håller turbon generellt mycket längre än 25k mil? Jag må vara dryg men du säger ju självklarheter som inte ger något..?

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
Volvo_TDI NeverSayNever
23 mars 2012 · 86 Inlägg

matteeee skrev:
Men på vilka turbobilar håller turbon generellt mycket längre än 25k mil? Jag må vara dryg men du säger ju självklarheter som inte ger något..?

Jaja , säger bara att turbon är känsliga på dem , vad jag fått höra ! Det beror ju helt på hur man underhåller bilen också smile

Audi A4 "BlackRed" (2015)
Volvo 142 "PatinaStar" (1972)
Volvo 142 "Blue Lagoon" (1972)
Spelis
24 mars 2012 · 1 926 Inlägg

Det finns förstärka eftermarknadskit till framvagnen.

Sen är dom riktigt sköna att köra, rymliga både fram och bak. Jag är själv 192 cm och sitter utan problem bakom förarstolen i baksätet (Inställd efter mig)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang