Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

Evildan
9 juli 2016 ·

DasAuto skrev:

Evildan skrev:

DasAuto skrev:

Om du läser det jag har skrivit så har jag sagt att jag gjorde fel, vad vill du att jag skall göra? Det jag nämner är ju det felet föraren som kom emot mig gjorde med mening, eller vad jag åtminstone uppfattade det som. Vi kan dividera i dagar om olika situationer. Ponera att alla trafikanter agerar bror duktig och skall markera andras fel, håller du inte med om att det hade skett fler olyckor då?

Personligen lär jag mig hellre en läxa av polisen än någon fjant i firma bil som skiter i sitt eget och andras liv.

Vi vet ju inte om den du kallar för idiot trots att denne inte bröt några trafikregler på det viset som du faktiskt gjorde körde nära dig med vett och vilje, det kan ha legat ngt på vägbanan eller ngt djur kan ha skymtat i vägrenen, även om det mest sannolika är att hantverkaren ville leka just privatpolis vilket även jag anser är förkastligt. Missnöjet kunde påvisats med ljustuta eller ljudsignaler istället för att leka med era liv.

BTW: Känns det inte lite småsurt när morsans trötta Megané känns så bra att köra så du blandar ihop den med din AUDI A6? big_smile

A6an går som en dröm i jämförelse med det franska skitet smile

Tänkte eftersom du glömde av att du satt i brännafullten.

Evildan
9 juli 2016 ·

Något som har kommit mig till känna den senaste tiden är hur folk på butikernas parkeringsplatser skiter i att respektera dom bredare så kallade familjeparkeringarna för kunder med barn i bilen.
Inte sällan är det den äldre generationen som parkerar där eller ngn mupp i ett bottsänkt lik.

granadadr
9 juli 2016 · 7 292 Inlägg

Evildan skrev:
Något som har kommit mig till känna den senaste tiden är hur folk på butikernas parkeringsplatser skiter i att respektera dom bredare så kallade familjeparkeringarna för kunder med barn i bilen.
Inte sällan är det den äldre generationen som parkerar där eller ngn mupp i ett bottsänkt lik.

tycker folk skiter i allt wink

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Evildan
9 juli 2016 ·

granadadr skrev:

Evildan skrev:
Något som har kommit mig till känna den senaste tiden är hur folk på butikernas parkeringsplatser skiter i att respektera dom bredare så kallade familjeparkeringarna för kunder med barn i bilen.
Inte sällan är det den äldre generationen som parkerar där eller ngn mupp i ett bottsänkt lik.

tycker folk skiter i allt wink

Muppungarna i sina lik är en sak, men dessa pensionärer som inte sällan raljerar om att man på deras tid minsann fick veta hut och visa folk respekt.

Muttley
9 juli 2016 ·

granadadr skrev:

skön skrev:
Taxichafförer i denna stad... Håller aldrig hastigheten (Har själv åkt med i 140km/h på en 50sträcka.) Samma chafför hade även kört på en cyklist ifall jag inte hade agerat...

Kan knappt inte visa mig ute med min gula golf i trafiken på grund av en som struntade i väjningsplikten... Han blev flyförbannad, stannade mitt i trafiken för att skälla ut mig för att jag ljustutade och tutade (Fick panikbromsa).
Efter händelsen så gör tidigare nämd chafför allt för att för att jävlas, lägger sig precis i röven på min bil, följer efter mig osv.

Gillar inte heller Närvertorps taxi i Katrineholm då någon av deras chafförer tycker att det är en bra ide och köra om i en skymd kurva på 90-väg. Var bara en hårsmån ifrån att fronta med bolagets fula bil...

ring taxibolaget och säg detta till han chef,, så lär han antingen ändra på sig eller förlora jobbet,,

Chefer på taxibolag skiter fullständigt (ofta) i hur deras slavar kör. Så länge pengarna rullar in och inga olyckor sker.

När folk ringde in där jag jobbade förr så kunde de bli en notis i nyhetsbladet eller en kommentar om de på mötena.

För där fanns chaufförer som körde utav helvete men ägaren verka inte bry sig smile

Mervolic Yawn...
9 juli 2016 · 3 151 Inlägg

Norska husvagnar. mad

Skulle precis köra om ett norskreggat husvagnsekipage idag, på E14. Precis innan jag kommer förbi husvagnens baklyktor så kastar han sig ut framför för att köra om ett annat husvagnsekipage framför. Blinkar åt honom med helljuset för att markera mitt missnöje med denna manöver som orsakar en hård inbromsning för min del.

Denne norrman ligger sedan kvar i det inre körfältet, i flera hundra meter. Han flyttar inte över till det yttre körfältet förrän jag tutar... Suck. neutral

simlar
9 juli 2016 · 5 528 Inlägg

Mervolic skrev:
Norska husvagnar. mad

Skulle precis köra om ett norskreggat husvagnsekipage idag, på E14. Precis innan jag kommer förbi husvagnens baklyktor så kastar han sig ut framför för att köra om ett annat husvagnsekipage framför. Blinkar åt honom med helljuset för att markera mitt missnöje med denna manöver som orsakar en hård inbromsning för min del.

Denne norrman ligger sedan kvar i det inre körfältet, i flera hundra meter. Han flyttar inte över till det yttre körfältet förrän jag tutar... Suck. neutral

Ja dessa norrmän, kom ikapp en på E4an idag.

Fullastad Ford Mondeo diesel, vinglar över hela körbanan bakom en husvagn i 80km/h och duttar konstant på bromspedalen.
Vid tvåfiligt kör han om, i 100km/h och fortsätter hålla omkörningsfilen tills jag bleckar med helljuset.
Han svänger av, jag kör om, frid och fröjd tills nästa tvåfiliga då bombar han om i säkert 160km/h och ser han inte förrän jag kommer ikapp han igen när nästa tvåfiliga sträcka slutar. Då ligger han 100km/h igen och vinglar över vägen och dessutom bromsar ner till 80km/h vid varje avfart men svänger aldrig av, jag kör då om vid nästa tvåfiliga för att sedan bli omkörd av samma idiot när han kommer i en jävla fart på nästa tvåfiliga, sedan går scenariot runt i en loop i några mil innan jag till slut svänger av E4an mot min destination.
roll

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
10 juli 2016 · 14 066 Inlägg

Evildan skrev:
Något som har kommit mig till känna den senaste tiden är hur folk på butikernas parkeringsplatser skiter i att respektera dom bredare så kallade familjeparkeringarna för kunder med barn i bilen.
Inte sällan är det den äldre generationen som parkerar där eller ngn mupp i ett bottsänkt lik.

....eller dom som inte respekterar handikapplatserna!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Evildan
10 juli 2016 ·

Vettemannen skrev:

Evildan skrev:
Något som har kommit mig till känna den senaste tiden är hur folk på butikernas parkeringsplatser skiter i att respektera dom bredare så kallade familjeparkeringarna för kunder med barn i bilen.
Inte sällan är det den äldre generationen som parkerar där eller ngn mupp i ett bottsänkt lik.

....eller dom som inte respekterar handikapplatserna!

/Benny

Det är värre men verkar inte ske lika ofta.
Kika utanför köpladan i skiftinge en tisdag, fullt med russin på familjeparkeringen men ingen BMW på handikapparkeringen.

Mervolic Yawn...
10 juli 2016 · 3 151 Inlägg

simlar skrev:
Ja dessa norrmän, kom ikapp en på E4an idag.

Fullastad Ford Mondeo diesel, vinglar över hela körbanan bakom en husvagn i 80km/h och duttar konstant på bromspedalen.
Vid tvåfiligt kör han om, i 100km/h och fortsätter hålla omkörningsfilen tills jag bleckar med helljuset.
Han svänger av, jag kör om, frid och fröjd tills nästa tvåfiliga då bombar han om i säkert 160km/h och ser han inte förrän jag kommer ikapp han igen när nästa tvåfiliga sträcka slutar. Då ligger han 100km/h igen och vinglar över vägen och dessutom bromsar ner till 80km/h vid varje avfart men svänger aldrig av, jag kör då om vid nästa tvåfiliga för att sedan bli omkörd av samma idiot när han kommer i en jävla fart på nästa tvåfiliga, sedan går scenariot runt i en loop i några mil innan jag till slut svänger av E4an mot min destination.
roll

Haha. Så jävla märkligt. lol

Swedenrockers Living life on two wheels.....
14 juli 2016 · 835 Inlägg

Idag när jag skulle dra hem från jobbet kommer ett par familjer traskandes på G/C-banan. Huvudena planterade i mobilerna och inte någon särskild koll på barnen. Första ungen i ledet väntade på föräldrarna mitt på vägen några sekunder efter att jag tog bilden. Vad är det med mobiler som gör folk så jävla radiostyrda att de inte ens kan ha koll på sina egna barn? Sen när morsan till barnet väl uppmärksammade placeringen så sa hon: -Måste du stå mitt på vägen?
Vad fan är det med människor?
https://www1.garaget.org/gallery/images/179/178332/178332-208ddaa1d7b51a3aa90619ebc5456138.jpg

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.
Audi A1 (2014)
666_Beast
14 juli 2016 · 1 863 Inlägg

Swedenrockers skrev:
Idag när jag skulle dra hem från jobbet kommer ett par familjer traskandes på G/C-banan. Huvudena planterade i mobilerna och inte någon särskild koll på barnen. Första ungen i ledet väntade på föräldrarna mitt på vägen några sekunder efter att jag tog bilden. Vad är det med mobiler som gör folk så jävla radiostyrda att de inte ens kan ha koll på sina egna barn? Sen när morsan till barnet väl uppmärksammade placeringen så sa hon: -Måste du stå mitt på vägen?
Vad fan är det med människor?
http://www1.garaget.org/gallery/images/179/178332/178332-208ddaa1d7b51a3aa90619ebc5456138.jpg

Skrämmande. Jag är trebarnsfar och skulle aldrig kolla på mobilen när man går med barnen i trafiken.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
Muttley
14 juli 2016 ·

Swedenrockers skrev:
Idag när jag skulle dra hem från jobbet kommer ett par familjer traskandes på G/C-banan. Huvudena planterade i mobilerna och inte någon särskild koll på barnen. Första ungen i ledet väntade på föräldrarna mitt på vägen några sekunder efter att jag tog bilden. Vad är det med mobiler som gör folk så jävla radiostyrda att de inte ens kan ha koll på sina egna barn? Sen när morsan till barnet väl uppmärksammade placeringen så sa hon: -Måste du stå mitt på vägen?
Vad fan är det med människor?
http://www1.garaget.org/gallery/images/179/178332/178332-208ddaa1d7b51a3aa90619ebc5456138.jpg

Mobilen förstör allt.   De är bara pinsamt att man måste tala om för folk på tex bröllop, fester, dop eller restaurangbesök att mobil undanbedes.     
Men de lärs ju in redan från 11-12 års ålder nu att mobilen ska vara med överallt där de är olämpligt smile  Kolla bara pokemon go eller va de nu heter.

Evildan
14 juli 2016 ·

tkd_rille skrev:

Swedenrockers skrev:
Idag när jag skulle dra hem från jobbet kommer ett par familjer traskandes på G/C-banan. Huvudena planterade i mobilerna och inte någon särskild koll på barnen. Första ungen i ledet väntade på föräldrarna mitt på vägen några sekunder efter att jag tog bilden. Vad är det med mobiler som gör folk så jävla radiostyrda att de inte ens kan ha koll på sina egna barn? Sen när morsan till barnet väl uppmärksammade placeringen så sa hon: -Måste du stå mitt på vägen?
Vad fan är det med människor?
http://www1.garaget.org/gallery/images/179/178332/178332-208ddaa1d7b51a3aa90619ebc5456138.jpg

Mobilen förstör allt.   De är bara pinsamt att man måste tala om för folk på tex bröllop, fester, dop eller restaurangbesök att mobil undanbedes.     
Men de lärs ju in redan från 11-12 års ålder nu att mobilen ska vara med överallt där de är olämpligt smile  Kolla bara pokemon go eller va de nu heter.

Förbud på badstranden borde rädda livet på några av de stackars barn som drunknar varje sommar. "Jag tittade bara bort 2 sekunder" brukar det stå i pressen.

Senast redigerat av Evildan (14 juli 2016)

caromania Forummoderator
14 juli 2016 · 9 296 Inlägg

Evildan skrev:

tkd_rille skrev:

Swedenrockers skrev:
Idag när jag skulle dra hem från jobbet kommer ett par familjer traskandes på G/C-banan. Huvudena planterade i mobilerna och inte någon särskild koll på barnen. Första ungen i ledet väntade på föräldrarna mitt på vägen några sekunder efter att jag tog bilden. Vad är det med mobiler som gör folk så jävla radiostyrda att de inte ens kan ha koll på sina egna barn? Sen när morsan till barnet väl uppmärksammade placeringen så sa hon: -Måste du stå mitt på vägen?
Vad fan är det med människor?
http://www1.garaget.org/gallery/images/179/178332/178332-208ddaa1d7b51a3aa90619ebc5456138.jpg

Mobilen förstör allt.   De är bara pinsamt att man måste tala om för folk på tex bröllop, fester, dop eller restaurangbesök att mobil undanbedes.     
Men de lärs ju in redan från 11-12 års ålder nu att mobilen ska vara med överallt där de är olämpligt smile  Kolla bara pokemon go eller va de nu heter.

Förbud på badstranden borde rädda livet på några av de stackars barn som drunknar varje sommar. "Jag tittade bara bort 2 sekunder" brukar det stå i pressen.

Sluta hacka! De läser bara Auto-Mannens inlägg på Garaget.org.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Evildan
14 juli 2016 ·

caromania skrev:

Evildan skrev:

tkd_rille skrev:

Mobilen förstör allt.   De är bara pinsamt att man måste tala om för folk på tex bröllop, fester, dop eller restaurangbesök att mobil undanbedes.     
Men de lärs ju in redan från 11-12 års ålder nu att mobilen ska vara med överallt där de är olämpligt smile  Kolla bara pokemon go eller va de nu heter.

Förbud på badstranden borde rädda livet på några av de stackars barn som drunknar varje sommar. "Jag tittade bara bort 2 sekunder" brukar det stå i pressen.

Sluta hacka! De läser bara Auto-Mannens inlägg på Garaget.org.

Är detta en grund för en ny frågeställning : ska jag surfa när jag kör Mégane scenic?

caromania Forummoderator
14 juli 2016 · 9 296 Inlägg

Evildan skrev:

caromania skrev:

Evildan skrev:

Förbud på badstranden borde rädda livet på några av de stackars barn som drunknar varje sommar. "Jag tittade bara bort 2 sekunder" brukar det stå i pressen.

Sluta hacka! De läser bara Auto-Mannens inlägg på Garaget.org.

Är detta en grund för en ny frågeställning : ska jag surfa när jag kör Mégane scenic?

Följdfråga krävs: varför ska du köra en Renult Scenic? Du har ju en V70. Världens bästa bil om du frågar världens befolkning.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
14 juli 2016 · 17 502 Inlägg

De spelar mobilspelet Pokemon Go. Googla det. Folk visat även intresse för vår brevlåda av samma orsak.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Muttley
14 juli 2016 ·

Evildan skrev:

tkd_rille skrev:

Swedenrockers skrev:
Idag när jag skulle dra hem från jobbet kommer ett par familjer traskandes på G/C-banan. Huvudena planterade i mobilerna och inte någon särskild koll på barnen. Första ungen i ledet väntade på föräldrarna mitt på vägen några sekunder efter att jag tog bilden. Vad är det med mobiler som gör folk så jävla radiostyrda att de inte ens kan ha koll på sina egna barn? Sen när morsan till barnet väl uppmärksammade placeringen så sa hon: -Måste du stå mitt på vägen?
Vad fan är det med människor?
http://www1.garaget.org/gallery/images/179/178332/178332-208ddaa1d7b51a3aa90619ebc5456138.jpg

Mobilen förstör allt.   De är bara pinsamt att man måste tala om för folk på tex bröllop, fester, dop eller restaurangbesök att mobil undanbedes.     
Men de lärs ju in redan från 11-12 års ålder nu att mobilen ska vara med överallt där de är olämpligt smile  Kolla bara pokemon go eller va de nu heter.

Förbud på badstranden borde rädda livet på några av de stackars barn som drunknar varje sommar. "Jag tittade bara bort 2 sekunder" brukar det stå i pressen.

Jag behöver förvisso bara titta ut genom fönstret så ser jag ungar varje dag (om deras föräldrar ens är med) som aldrig är under uppsikt pga telefoner.     

Men du vet väl att på badhus så anser föräldrarna att de är badvaktens uppgift att hålla utkik efter deras barn även om föräldrarna är där big_smile   

Vissa föräldrar är knepiga.

Evildan
14 juli 2016 ·

caromania skrev:

Evildan skrev:

caromania skrev:

Sluta hacka! De läser bara Auto-Mannens inlägg på Garaget.org.

Är detta en grund för en ny frågeställning : ska jag surfa när jag kör Mégane scenic?

Följdfråga krävs: varför ska du köra en Renult Scenic? Du har ju en V70. Världens bästa bil om du frågar världens befolkning.

Det jvl spektaklet ska väck!
En brännafullt skulle vara vettigare.
Ska skaka fram något rymligare och säkrare i morgon.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang