Byta till beg originalradio i bmw e46 -03

Nosmo
26 april 2012 · 33 Inlägg

Tjenare!
Jag har en BMW 320 coupe från 03 med BMW buisness CD i men spelaren har lagt av. jag har fått tag på en likadan fast beg, är det någon som vet om man måste till en verkstad o matcha ihop den nya stereon med min bil?

tack på förhand!
//jocke

Vilken e Dalslands högsta bil? -Bäckeforsmasta!!!! ;)
Jageberg
10 maj 2012 · 40 Inlägg

hallå, vore kanon om du uppdaterar efter du bytt stereo, samma har hänt i min bil! MVH J

Winterdrift
11 maj 2012 · 365 Inlägg

Har du redan den andra så är det ju bara att prova att byta?
Tar 5 minuter på sin höjd smile

Hellre 100 blås på tvären än 200 rätt fram.
Nosmo
11 maj 2012 · 33 Inlägg

Ja hade den inte när ja skrev men nu har ja släng i den, fungerar klockrent, plug and play smile
Kan tycka att 1400 e lite dyrt för en beg stereo men snyggare än en eftermarknads radio!

Vilken e Dalslands högsta bil? -Bäckeforsmasta!!!! ;)
Jageberg
11 maj 2012 · 40 Inlägg

Tjena gubbar.

Det är så att ja inte har nån annan stereo än, min är död på ena sidan (spelar bara på vänster) ska ha så det ser orginal ut givetvis!

ni vet ingen som har en stereo till övers??? smile

Oxygen
11 maj 2012 · 629 Inlägg

http://www.bildelsbasen.se

Senast redigerat av Oxygen (11 maj 2012)

Jageberg
11 maj 2012 · 40 Inlägg

Oxygen skrev:
http://www.bildelsbasen.se

Jo jag vet, men hittar ingen professional hmm stämmer det med allt om man byter till en buisness??

känns även jävligt dyrt där. kan köpa en navi som ser oem ut för 4500 på nån annan site..

Oxygen
11 maj 2012 · 629 Inlägg

1000 kr för en Business tycker jag inte är överdrivet mycket...

Du skrev inte att det är en Professional du söker, då blir det knivigare! Kolla eBay och annonsavdelningar på BMW-forum!

Jageberg
11 maj 2012 · 40 Inlägg

Oxygen skrev:
1000 kr för en Business tycker jag inte är överdrivet mycket...

Du skrev inte att det är en Professional du söker, då blir det knivigare! Kolla eBay och annonsavdelningar på BMW-forum!

Kanske inte är mycket pengar, Men eftersom jag byter ner mig mot vad som ska vara original så, Blir en tråkigt utgift..

inte hittat nån för 1000?? då är det bandare..

Jageberg
11 maj 2012 · 40 Inlägg

Oxygen skrev:
http://www.bildelsbasen.se/?link=item&post_id=23170645

är andra kontakter efter mitten på 02 vad jag vet, har en 03 och det var en 99:a

eller har ja fel?? (de vore bra isf smile )

Oxygen
11 maj 2012 · 629 Inlägg

Min -04 har samma kontakter som denna...

Tror det är navigationen som har andra kontakter!

Senast redigerat av Oxygen (11 maj 2012)

Jageberg
11 maj 2012 · 40 Inlägg

okej, hörde det var mindre antal "pin" i de äldre.

vad skilljer på en pro & buisness??

Oxygen
11 maj 2012 · 629 Inlägg

Vad som skiljer har jag tyvärr ingen koll på, annat än att Professional har 2-radig display...

Jageberg
11 maj 2012 · 40 Inlägg

okej, det kan man leva utan, har även fler knappar på min, kan tex välja cd växlare. går det på buisness?

du verkar kunna lite, var sitter stereoförstärkaren?? kan även vara den som är paj då det inte kommer nå ljud vare sig fram eller bak på passagerar sidan.

Oxygen
11 maj 2012 · 629 Inlägg

Jadå, Business kan också styra CD-växlare (MODE-knappen).

Om du inte har Hi-Fi eller Harman/Kardon så sitter förstärkaren i stereo-enheten (oavsett Business eller Professional)... Om du har något av ljudsystemen (mellanregister i dörrsidan, H/K-logo på diskantgallret) sitter förstärkaren på högra sidoväggen i bagaget, bakom klädseln.

Jageberg
11 maj 2012 · 40 Inlägg

okej det med växlaren är bra!

har haft H/K innan och det är inte H/K i denna, men jag har diskant (eller va de ska föreställa vid handtaget ändå), och stor högtalare nere på dörren så inget hifi vad ja vet, men kollar man på annonser på tex bildelsbasen så finns det stereoförstärkare fast det inte är H/K mm.

Oxygen
11 maj 2012 · 629 Inlägg

Det finns tre nivåer;
- Standard: Mid/low nere på dörren, diskant vid handtaget (backspegeln på sedan)
- Hi-Fi: Low nere på dörren, mid mitt på dörren och diskant vid handtaget (backspegeln på sedan)
- Harman/Kardon: Lika Hi-Fi med H/K-logo på diskantgallret

Bara de två högre nivåerna har separat förstärkare i bagaget!

Edit: detta gäller bara sedaner, coupéer har inget extra mellanregister på dörrsidan!

Senast redigerat av Oxygen (11 maj 2012)

Jageberg
11 maj 2012 · 40 Inlägg

Oxygen skrev:
Det finns tre nivåer;
- Standard: Mid/low nere på dörren, diskant vid handtaget (backspegeln på sedan)
- Hi-Fi: Low nere på dörren, mid mitt på dörren och diskant vid handtaget (backspegeln på sedan)
- Harman/Kardon: Lika Hi-Fi med H/K-logo på diskantgallret

Bara de två högre nivåerna har separat förstärkare i bagaget!

okej, det du skrev stämmer inte på mitt gamla H/K iaf,
Där hade jag mid/tweeter i handtaget och low nere på dörren, är en coupe,

så det ser exakt samma ut på denna bilen men inget H/K emblem..

Hur skall ja veta vad ja har då?

Oxygen
11 maj 2012 · 629 Inlägg

Okej, my bad! Det jag skrev gäller sedaner. På coupéer verkar det inte finnas något enkelt sätt att skilja Hi-Fi och standard...

Edit: Hur ser det ut på "dörrsidan" i baksätet? Har du högtalare där har du inte standardsystemet!

Senast redigerat av Oxygen (11 maj 2012)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang