940 FTT dump ?

-rassan
6 maj 2012 · 26 Inlägg

Tjenare. Har köpt mig en Volvo 940 FTT som är chippad o planad topp o lite plock på. men är lite intresserad av en dumpventil, då har jag en fråga. Vad ska man ha för dumpventil ? Återcirkulerande eller vanlig? Och luftfilter ska jag köpa snart ! smile mvh Rasmus

parand
7 maj 2012 · 26 Inlägg

Det enklaste är ju att bara skaffa ett öppet luftfilter om det nu är själva "dump-ljudet" du är ute efter. Många som haft problem med öppna dumpventiler. Så då återstår väl återcirkulerande och hybrid. En återcirkulerande har du väl redan från början så finns väl inte direkt någon mening att skaffa en ny?

Är inte direkt superhaj på området men. smile

Mack Forum- och sitemoderator
7 maj 2012 · 26 155 Inlägg
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
rudarmy
7 maj 2012 · 354 Inlägg

Dög inte svaret jag gav till Kim;)

Volvo S40 "2.0t på E85" (1999)
skajline
7 maj 2012 · 14 Inlägg

Rassan du kör ju självklart på öppen dump från HKS samt ett öppet svampluftfilter från HKS. Så kan du be fardin att köpa en holset turbo smile

-rassan
7 maj 2012 · 26 Inlägg

skajline skrev:
Rassan du kör ju självklart på öppen dump från HKS samt ett öppet svampluftfilter från HKS. Så kan du be fardin att köpa en holset turbo smile

haha, stygg du är! ah, var in t JSPEC idag och kolla så de blir en dump därifrån och sen öppet filter: )

-rassan
7 maj 2012 · 26 Inlägg

parand skrev:
Det enklaste är ju att bara skaffa ett öppet luftfilter om det nu är själva "dump-ljudet" du är ute efter. Många som haft problem med öppna dumpventiler. Så då återstår väl återcirkulerande och hybrid. En återcirkulerande har du väl redan från början så finns väl inte direkt någon mening att skaffa en ny?

Är inte direkt superhaj på området men. smile

okej okej tack för svar:) Vet inte vad de sitter i för original faktiskt. Men var in till JSPEC idag o dem hade en återcirkulerande dump som du kunde ändra till öppen dump om du ville. Men öppet filter blir det iaf! Tacksam för svar smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang