gumsar skrev: Ja då ska de sluta läcka. Iochmed att det läckt nu och det kommer rinna lite när du plockar ut drivaxlarna så har du ett litet problem. Automatlådor är extremt känsliga för fel oljemängd och du ska alltid ha i korrekt mängd olja i lådan. Men jag hade nog mätt upp hur mycket olja jag får ut och sen slagit i samma mängd ny olja + ca 1 dl om det ser väldigt söligt ut. Du får bedöma lite hur mycket som kan ha läckt ut.
finns de ingen olje sticka då?
Jo en gul rund som man ser om kollar ner breve luftröret som går från fronten till luftbruken
PMPerformance skrev: Ja de kan jag säga till 100procent att dom inre knutarna är slut när bilen hoppar och vibrerar kraftigt när man gasar, hände så på min vita v70n så de vart två nya inre knutar hitta beganagade. Ja du kan beställa nya packboxar om du vill samtidigt som du byter drivaxel
okej.. ja bilen hoppar o grejar kraftigt när ja accelererar. lugnar sig när ja kommit upp i fart.. men låter ju inte bra o köra länge med detta så får beställa nu och köra lite som möjligt. har iaf bara ca 4km till jobbet som tur e
PMPerformance skrev: Ja de kan jag säga till 100procent att dom inre knutarna är slut när bilen hoppar och vibrerar kraftigt när man gasar, hände så på min vita v70n så de vart två nya inre knutar hitta beganagade. Ja du kan beställa nya packboxar om du vill samtidigt som du byter drivaxel
okej.. ja bilen hoppar o grejar kraftigt när ja accelererar. lugnar sig när ja kommit upp i fart.. men låter ju inte bra o köra länge med detta så får beställa nu och köra lite som möjligt. har iaf bara ca 4km till jobbet som tur e
Kör försiktigt och beställ nya grejer du. Åkte väl själv en 100mil med felet. Pendlade 15 mil om dan då var inte roligt att åka genom falun med massa rödljus den veckan minns jag.
Jag jobbar på volvo och har varit med om detta innan både på disel och bensin.. oftast är det en drivaxel men kan även vara stödlagret som många säger här. sitter pressat på drivaxeln, inte jätte svårt att byta själv men kan sitta ganska bra och på bensinare har jag även vatt med om detta fast de var tändstiften som gjorde vibrationerna då. hoppas de va till nån hjälp:)
volvo_940R skrev: Jag jobbar på volvo och har varit med om detta innan både på disel och bensin.. oftast är det en drivaxel men kan även vara stödlagret som många säger här. sitter pressat på drivaxeln, inte jätte svårt att byta själv men kan sitta ganska bra och på bensinare har jag även vatt med om detta fast de var tändstiften som gjorde vibrationerna då. hoppas de va till nån hjälp:)
Mvh:Ted
har med funderat på de lagret. så ska kolla en gång extra imorn innan ja beställer nått. Hur ser ja om det är detta som är felet då? jag ryckte i allt ja såg förut men tyckte de inte va så mkt glapp i nått.. men de skrapa typ när ja vicka hjulet frammåt o bakåt. men de gör de ju i en gammel 740 axel med.
volvo_940R skrev: Jag jobbar på volvo och har varit med om detta innan både på disel och bensin.. oftast är det en drivaxel men kan även vara stödlagret som många säger här. sitter pressat på drivaxeln, inte jätte svårt att byta själv men kan sitta ganska bra och på bensinare har jag även vatt med om detta fast de var tändstiften som gjorde vibrationerna då. hoppas de va till nån hjälp:)
Mvh:Ted
har med funderat på de lagret. så ska kolla en gång extra imorn innan ja beställer nått. Hur ser ja om det är detta som är felet då? jag ryckte i allt ja såg förut men tyckte de inte va så mkt glapp i nått.. men de skrapa typ när ja vicka hjulet frammåt o bakåt. men de gör de ju i en gammel 740 axel med.
Man brukar inte "känna" de vi brukar ju hissa upp bilen och sätta nån till att köra uppe på lyften sen lyssnar man med ett typ stetoskåp så hör man de:) eller känner de när man snurrar det när man har de loss:) när du vickar de ? framåt å bakåt eller in å ut om du förstår
volvo_940R skrev: Jag jobbar på volvo och har varit med om detta innan både på disel och bensin.. oftast är det en drivaxel men kan även vara stödlagret som många säger här. sitter pressat på drivaxeln, inte jätte svårt att byta själv men kan sitta ganska bra och på bensinare har jag även vatt med om detta fast de var tändstiften som gjorde vibrationerna då. hoppas de va till nån hjälp:)
Mvh:Ted
har med funderat på de lagret. så ska kolla en gång extra imorn innan ja beställer nått. Hur ser ja om det är detta som är felet då? jag ryckte i allt ja såg förut men tyckte de inte va så mkt glapp i nått.. men de skrapa typ när ja vicka hjulet frammåt o bakåt. men de gör de ju i en gammel 740 axel med.
Man brukar inte "känna" de vi brukar ju hissa upp bilen och sätta nån till att köra uppe på lyften sen lyssnar man med ett typ stetoskåp så hör man de:) eller känner de när man snurrar det när man har de loss:) när du vickar de ? framåt å bakåt eller in å ut om du förstår
fram och bakåt låter de illa men de trodde ja de skulle göra.. ska åka ner till macken o hissa upp bilen nu efter maten här o bryta lite.. var inte kul o köra till jobbet idag även om de bara är 5km. trodde bilen skulle ramla isär =/
det skaka som satan i framvagnen på min v40 t4 vid gas pådrag och drivknutar å styrleder å allt sånt var helt men undre motorfästet var slut så byte det och då försvann skakningarna men däremot så skakar det i ratten och i sätet men vet ej varför men kollat drivknutar å styrleder osv och även gjort framvagnsinställning men ej bak då det inte gick pga dom skruvarna hade rostat fast så inte gjort bak än men kan det vara felet?