V70 D5 Skakar/vobblar i framvagn vid gaspådrag!

TL_Lifestyle Tekniker
15 maj 2012 · 552 Inlägg

Jag tror inte det finns oljesticka. Då har du lyx!! tongue

I just smoked your V8 &
You call me a cheater
But your just mad
You can't catch a 2 litre
PMPerformance
15 maj 2012 · 2 266 Inlägg

kaihaj skrev:

gumsar skrev:
Ja då ska de sluta läcka. Iochmed att det läckt nu och det kommer rinna lite när du plockar ut drivaxlarna så har du ett litet problem. Automatlådor är extremt känsliga för fel oljemängd och du ska alltid ha i korrekt mängd olja i lådan. Men jag hade nog mätt upp hur mycket olja jag får ut och sen slagit i samma mängd ny olja + ca 1 dl om det ser väldigt söligt ut. Du får bedöma lite hur mycket som kan ha läckt ut.

finns de ingen olje sticka då?

Jo en gul rund som man ser om kollar ner breve luftröret som går från fronten till luftbruken

svetsdiff !!!
kaihaj
15 maj 2012 · 258 Inlägg

PMPerformance skrev:
Ja de kan jag säga till 100procent att dom inre knutarna är slut när bilen hoppar och vibrerar kraftigt när man gasar, hände så på min vita v70n så de vart två nya inre knutar hitta beganagade. Ja du kan beställa nya packboxar om du vill samtidigt som du byter drivaxel

okej.. ja bilen hoppar o grejar kraftigt när ja accelererar. lugnar sig när ja kommit upp i fart.. men låter ju inte bra o köra länge med detta så får beställa nu och köra lite som möjligt. har iaf bara ca 4km till jobbet som tur e smile

Volvo v70 (2013)
TL_Lifestyle Tekniker
15 maj 2012 · 552 Inlägg

Gött!! smile Då är det löst med oljan där. Lycka till och kör försiktigt wink

I just smoked your V8 &
You call me a cheater
But your just mad
You can't catch a 2 litre
kaihaj
15 maj 2012 · 258 Inlägg

gumsar skrev:
Gött!! smile Då är det löst med oljan där. Lycka till och kör försiktigt wink

kikar på begagnat nu.. spelar ingen roll om det är till en bensinare så länge det är automat? har ju slått på regnr men man vet ja aldrig.

Volvo v70 (2013)
PMPerformance
15 maj 2012 · 2 266 Inlägg

kaihaj skrev:

PMPerformance skrev:
Ja de kan jag säga till 100procent att dom inre knutarna är slut när bilen hoppar och vibrerar kraftigt när man gasar, hände så på min vita v70n så de vart två nya inre knutar hitta beganagade. Ja du kan beställa nya packboxar om du vill samtidigt som du byter drivaxel

okej.. ja bilen hoppar o grejar kraftigt när ja accelererar. lugnar sig när ja kommit upp i fart.. men låter ju inte bra o köra länge med detta så får beställa nu och köra lite som möjligt. har iaf bara ca 4km till jobbet som tur e smile

Kör försiktigt och beställ nya grejer du. Åkte väl själv en 100mil med felet. Pendlade 15 mil om dan då var inte roligt att åka genom falun med massa rödljus den veckan minns jag.

svetsdiff !!!
PMPerformance
15 maj 2012 · 2 266 Inlägg

kaihaj skrev:

gumsar skrev:
Gött!! smile Då är det löst med oljan där. Lycka till och kör försiktigt wink

kikar på begagnat nu.. spelar ingen roll om det är till en bensinare så länge det är automat? har ju slått på regnr men man vet ja aldrig.

Ja de lär vara från automat och dieseln eller Turbomodellen, sugmotorn kan ha mindre drivaxlar. Så är de på första s/v70 modellen.

svetsdiff !!!
kaihaj
15 maj 2012 · 258 Inlägg

PMPerformance skrev:

kaihaj skrev:

gumsar skrev:
Gött!! smile Då är det löst med oljan där. Lycka till och kör försiktigt wink

kikar på begagnat nu.. spelar ingen roll om det är till en bensinare så länge det är automat? har ju slått på regnr men man vet ja aldrig.

Ja de lär vara från automat och dieseln eller Turbomodellen, sugmotorn kan ha mindre drivaxlar. Så är de på första s/v70 modellen.

okej tackar alla för all hjälp här iaf smile

Volvo v70 (2013)
PMPerformance
15 maj 2012 · 2 266 Inlägg

Var så lite

svetsdiff !!!
WindebornMotorsport
15 maj 2012 · 200 Inlägg

Jag jobbar på volvo och har varit med om detta innan både på disel och bensin.. oftast är det en drivaxel men kan även vara stödlagret som många säger här. sitter pressat på drivaxeln, inte jätte svårt att byta själv men kan sitta ganska bra och på bensinare har jag även vatt med om detta fast de var tändstiften som gjorde vibrationerna då.
hoppas de va till nån hjälp:)

Mvh:Ted

kaihaj
15 maj 2012 · 258 Inlägg

volvo_940R skrev:
Jag jobbar på volvo och har varit med om detta innan både på disel och bensin.. oftast är det en drivaxel men kan även vara stödlagret som många säger här. sitter pressat på drivaxeln, inte jätte svårt att byta själv men kan sitta ganska bra och på bensinare har jag även vatt med om detta fast de var tändstiften som gjorde vibrationerna då.
hoppas de va till nån hjälp:)

Mvh:Ted

har med funderat på de lagret. så ska kolla en gång extra imorn innan ja beställer nått. Hur ser ja om det är detta som är felet då? jag ryckte i allt ja såg förut men tyckte de inte va så mkt glapp i nått.. men de skrapa typ när ja vicka hjulet frammåt o bakåt. men de gör de ju i en gammel 740 axel med. smile

Volvo v70 (2013)
PMPerformance
15 maj 2012 · 2 266 Inlägg

Man får rycka i drivaxeln om känna sig fram om den är för glapp den inre knuten i längs och höjdled

svetsdiff !!!
WindebornMotorsport
15 maj 2012 · 200 Inlägg

kaihaj skrev:

volvo_940R skrev:
Jag jobbar på volvo och har varit med om detta innan både på disel och bensin.. oftast är det en drivaxel men kan även vara stödlagret som många säger här. sitter pressat på drivaxeln, inte jätte svårt att byta själv men kan sitta ganska bra och på bensinare har jag även vatt med om detta fast de var tändstiften som gjorde vibrationerna då.
hoppas de va till nån hjälp:)

Mvh:Ted

har med funderat på de lagret. så ska kolla en gång extra imorn innan ja beställer nått. Hur ser ja om det är detta som är felet då? jag ryckte i allt ja såg förut men tyckte de inte va så mkt glapp i nått.. men de skrapa typ när ja vicka hjulet frammåt o bakåt. men de gör de ju i en gammel 740 axel med. smile

Man brukar inte "känna" de vi brukar ju hissa upp bilen och sätta nån till att köra uppe på lyften sen lyssnar man med ett typ stetoskåp så hör man de:) eller känner de när man snurrar det när man har de loss:)
när du vickar de ? tongue framåt å bakåt eller in å ut om du förstår tongue

kaihaj
16 maj 2012 · 258 Inlägg

volvo_940R skrev:

kaihaj skrev:

volvo_940R skrev:
Jag jobbar på volvo och har varit med om detta innan både på disel och bensin.. oftast är det en drivaxel men kan även vara stödlagret som många säger här. sitter pressat på drivaxeln, inte jätte svårt att byta själv men kan sitta ganska bra och på bensinare har jag även vatt med om detta fast de var tändstiften som gjorde vibrationerna då.
hoppas de va till nån hjälp:)

Mvh:Ted

har med funderat på de lagret. så ska kolla en gång extra imorn innan ja beställer nått. Hur ser ja om det är detta som är felet då? jag ryckte i allt ja såg förut men tyckte de inte va så mkt glapp i nått.. men de skrapa typ när ja vicka hjulet frammåt o bakåt. men de gör de ju i en gammel 740 axel med. smile

Man brukar inte "känna" de vi brukar ju hissa upp bilen och sätta nån till att köra uppe på lyften sen lyssnar man med ett typ stetoskåp så hör man de:) eller känner de när man snurrar det när man har de loss:)
när du vickar de ? tongue framåt å bakåt eller in å ut om du förstår tongue

fram och bakåt låter de illa men de trodde ja de skulle göra.. ska åka ner till macken o hissa upp bilen nu efter maten här o bryta lite.. var inte kul o köra till jobbet idag även om de bara är 5km. trodde bilen skulle ramla isär =/

Volvo v70 (2013)
kaihaj
16 maj 2012 · 258 Inlägg

Nu jävlar har ja vart o fläkt! den väntra inre knuten glappar 1cm och den högra ca enhalv cm.

så byte av bägge drivaxlar verkar vara de enda o göra.

Volvo v70 (2013)
kaihaj
16 maj 2012 · 258 Inlägg

PMPerformance skrev:
Ja de är lite mycke, då är de jobbigt att åka

ja det är inte så skönt. för dom ska va stumma väl? ska väl inte glappa de minsta upp och ner?

Volvo v70 (2013)
PMPerformance
16 maj 2012 · 2 266 Inlägg

kaihaj skrev:

PMPerformance skrev:
Ja de är lite mycke, då är de jobbigt att åka

ja det är inte så skönt. för dom ska va stumma väl? ska väl inte glappa de minsta upp och ner?

Stämmer bra de ytterst lite glapp gör inget

svetsdiff !!!
cliffan
20 oktober 2012 · 15 Inlägg

det skaka som satan i framvagnen på min v40 t4 vid gas pådrag och drivknutar å styrleder å allt sånt var helt men undre motorfästet var slut så byte det och då försvann skakningarna men däremot så skakar det i ratten och i sätet men vet ej varför men kollat drivknutar å styrleder osv och även gjort framvagnsinställning men ej bak då det inte gick pga dom skruvarna hade rostat fast så inte gjort bak än men kan det vara felet?

TL_Lifestyle Tekniker
22 oktober 2012 · 552 Inlägg

Kan kolla efter "bubblor" i däcken. Om stålväven knäcks i däcket så blir de "skevt" och de kan skaka som f*n!

I just smoked your V8 &
You call me a cheater
But your just mad
You can't catch a 2 litre
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang