FlygandeBesiktning!

onej84
22 september 2006 · 1 854 Inlägg

Krucial skrev:

xisten skrev:
haha dom som torskar på öppet luftfilter får ju bara skylla sig själva. öppnar du huven så bjuder du ju in polisen i bilen din, du hade ju bara kunnat säga nej sen så hade de inget att säga till om eftersom de skulle behöva en "husransakan" motsvarande för bilar, vet inte om de heter lika men men...

Funkar den repliken så ska iaf jag använda den mot snutarna nästa gång.

tips läs högre upp först smile

jocke_
22 september 2006 · 264 Inlägg

hmm måste man ha bagageluckan på bilen när man besiktigar? kan man inte skruva av den o besiktiga i vackert väder?

Kolla gärna in mitt Swift Sport bygge!
https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316637
Mitsubishi Eclipse "GS" (1996)
carnageman Rallyförare
22 september 2006 · 1 075 Inlägg

Löjligt, den är ju inte ens vass... Aluvingar kan man kanske förstå men glas&kolfibervingar...
Skit i besiktningen, kör obesiktigat. Pissa på snuten & bilprovningen!

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
MickeTuncer Fotograf
23 september 2006 · 966 Inlägg

Haha.. jaa men då blire ju körförbud på bilen?

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se
BMW 520d "F11" (2011)
StiFf Wankel
23 september 2006 · 1 080 Inlägg

MickeTuncer skrev:
Haha.. jaa men då blire ju körförbud på bilen?

kört obesiktat hela sommaren, blivit stoppad en gång för 2 veckor sen...800:- i böter, inte värre än så

Senast redigerat av StiFf (23 september 2006)

MDS Västerås
andreas_hudik
24 september 2006 · 82 Inlägg

StiFf skrev:

MickeTuncer skrev:
Haha.. jaa men då blire ju körförbud på bilen?

kört obesiktat hela sommaren, blivit stoppad en gång för 2 veckor sen...800:- i böter, inte värre än så

Böter över 600 kr raporteras till (vilka är det nu som har hand om körkortfrågor?) och vid upprepade förseelser kommer din lämplighet till körkortsinehav ses över, dvs. du kan få indraget körkort så det är nog inget som funkar i längden.

MeloveGolf Vw trimmare
24 september 2006 · 2 995 Inlägg

StiFf skrev:

MickeTuncer skrev:
Haha.. jaa men då blire ju körförbud på bilen?

kört obesiktat hela sommaren, blivit stoppad en gång för 2 veckor sen...800:- i böter, inte värre än så

Förutom att om du blir stoppad för många gånger så får du gå i ett år....väljer du dessutom att köra "Gratis" dvs ofärsäkrat hamnar du i tinget...

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Ckosworth Mr
24 september 2006 · 607 Inlägg

andreas_hudik skrev:

StiFf skrev:

MickeTuncer skrev:
Haha.. jaa men då blire ju körförbud på bilen?

kört obesiktat hela sommaren, blivit stoppad en gång för 2 veckor sen...800:- i böter, inte värre än så

Böter över 600 kr raporteras till (vilka är det nu som har hand om körkortfrågor?) och vid upprepade förseelser kommer din lämplighet till körkortsinehav ses över, dvs. du kan få indraget körkort så det är nog inget som funkar i längden.

Åh fan då kanske man ska börja bli lite lagligare

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"
Volvo v70 (1997)
StiFf Wankel
24 september 2006 · 1 080 Inlägg

andreas_hudik skrev:

StiFf skrev:

MickeTuncer skrev:
Haha.. jaa men då blire ju körförbud på bilen?

kört obesiktat hela sommaren, blivit stoppad en gång för 2 veckor sen...800:- i böter, inte värre än så

Böter över 600 kr raporteras till (vilka är det nu som har hand om körkortfrågor?) och vid upprepade förseelser kommer din lämplighet till körkortsinehav ses över, dvs. du kan få indraget körkort så det är nog inget som funkar i längden.

oh fan det visste jag inte :S
men försäkring har jag absolut!

MDS Västerås
Izual
24 september 2006 · 4 571 Inlägg

Micke seriöst stoppade svegssnutarna dig?

Kanske ska överväga att enbart skruva fast vingen istället för att kleta på sikaflex med, min vinge är ju ungefär samma storlek som din.

Men seriöst vem skulle lyckas skadas mer på en vinge av plast som med lätthet kan knäckas än ett cyckelrack med 2 cycklar på?

Och när man väl lyckats köra på en person så är nog vingen minsta problemet för den påkördas överlevnad?

mannen666666 preem pump
24 september 2006 · 836 Inlägg

carnageman skrev:
Löjligt, den är ju inte ens vass... Aluvingar kan man kanske förstå men glas&kolfibervingar...
Skit i besiktningen, kör obesiktigat. Pissa på snuten & bilprovningen!

ett alternativ är att flytta till visingsö i vättern... där finns det inga snutar mer än på midsommar afton å då är du ju ändå så full att du inte ens kan stå. big_smile

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii
Saab 9-3 SC "sketen fattigt stylad Saab" (2006)
MickeTuncer Fotograf
24 september 2006 · 966 Inlägg

Izual skrev:
Micke seriöst stoppade svegssnutarna dig?

Kanske ska överväga att enbart skruva fast vingen istället för att kleta på sikaflex med, min vinge är ju ungefär samma storlek som din.

Men seriöst vem skulle lyckas skadas mer på en vinge av plast som med lätthet kan knäckas än ett cyckelrack med 2 cycklar på?

Och när man väl lyckats köra på en person så är nog vingen minsta problemet för den påkördas överlevnad?

Nee fan om det hade vart Svegsnuten så hade dom inte sagt så mycket.. Min föredettas pappa är ju Polischef..=P hehe..
Det va Östersunds poliserna.. sad

Jo det sa jag åxå.. om jag skulle ändå köra på nån framifrån så skulle inte vingen vara den största problemet.. Men dom tyckte ändå att den va trafikfarlig och att folk kunde göra sig illa på vingen..=s

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se
BMW 520d "F11" (2011)
Krucial VW-driver
25 september 2006 · 291 Inlägg

mannen666666 skrev:

carnageman skrev:
Löjligt, den är ju inte ens vass... Aluvingar kan man kanske förstå men glas&kolfibervingar...
Skit i besiktningen, kör obesiktigat. Pissa på snuten & bilprovningen!

ett alternativ är att flytta till visingsö i vättern... där finns det inga snutar mer än på midsommar afton å då är du ju ändå så full att du inte ens kan stå. big_smile

Ven är väl också ett alternativ, om de har bilfärja från Landskrona.

MickeTuncer Fotograf
30 september 2006 · 966 Inlägg

Om jag nu skiter i och ta bort vingen, skiter i och besikta om den.. då blire väll körförbud på bilen?
Men va äre för nå böter/straff på att köra med en bil som det är körförbud på? nån som vet?

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se
BMW 520d "F11" (2011)
Brådhis * Voff voff *
30 september 2006 · 10 301 Inlägg

MickeTuncer skrev:
Om jag nu skiter i och ta bort vingen, skiter i och besikta om den.. då blire väll körförbud på bilen?
Men va äre för nå böter/straff på att köra med en bil som det är körförbud på? nån som vet?

600:- men många försäkringsbolag har som villkor att försäkringen ej gäller om bilen har körförbud...

Läs i dina villkor från just ditt bolag för att se vad som gäller...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
MickeTuncer Fotograf
2 oktober 2006 · 966 Inlägg

Vad säger den nya lagen om vingar och styling med kjolar osv?

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se
BMW 520d "F11" (2011)
ScottaN Medlem 5280
2 oktober 2006 · 552 Inlägg

Det är la bara att åka in o besiktiga? Skit i att ge dom pappret bara. Det har la alltid gått förut?

MickeTuncer Fotograf
2 oktober 2006 · 966 Inlägg

Jag har aldrig besiktat den här bilen i d här skicket förut.. asså med styling osv.. den ska besiktas nästa år i april.. Jag vet inte hur jag ska göra heller för att vingen måste ju av.. den är fast limmad med sikaflex eller va d heter.. jag har tills den 19e på mig.. den 26e ska jag ner till sthlm och ställa ut bilen på DRIVE UNDERGROUND 06 festen.. jag kan inte åka ner dit utan vinge heller.. hur fan ska jag göra? nån som har nå bra tipps?

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se
BMW 520d "F11" (2011)
jinxs 90mil+ på en tank.
2 oktober 2006 · 484 Inlägg

teoretiskt så borde det gå att  besikta bilen med en bortagen backlucka,och hävda att den är inne på lack eller att man måste ha den borta för att man måste elr har kört skrymmande saker.
Sen om man får en 2'a på saknad backlucka,så är det bara skruva tillbaka den gammla med feta vingen på.
-Det var ju en 2'a på saknad backlucka och inte vingen som sitter på.

har gjort en/flera liknande saker själv förut och det gick.

Diesel is the blood of satan.
Citroën DS3 "Sound" (2010)
onej84
2 oktober 2006 · 1 854 Inlägg

Åk till besiktningen med vingen på, jag åkte till besiktningen med kjolpaketet och vinge som snuten klagade på, dom på besiktningen sa inget.

Om dom säger nått så säg att du hade en halvmeters aluvinge...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang