Ghost Rider har INTE åkt fast...

carnageman Rallyförare
22 maj 2005 · 1 075 Inlägg

Läste en liten tråd här, känner att jag måste dementera vissa rykten.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=428

1) Han har inte torskat...
Han fick fel på hojen och stod vid vägkanten när snuten kom...

2) Nån skrev om att han riskerade andra människors liv...
Hmm låter som en dålig bortförklaring, Dom som verkligen riskerar människoliv i det här fallet är ju faktiskt snuten. Snutarna i början på GR2 kör rakt in i en bil ifrån en korsning/påfart på motorvägen.
GR är aldrig ens i närheten av att krocka

3) GR är en tävlingsförare, redan som 15 åring var han känd i södra stockholm för sin talang att åka hur långt som helst på bakslangen...
Idag innehar han så vitt jag vet 4 stycken olika världsrekord, bland annat snabbast på bakhjulet...

4) Han har ett tyskt efternamn men är svensk...

5) Nån skrev att han inte hade ett rätt iskallen, ska inte kommentera det då jag håller mina personliga åsikter i schack här men en sak är klar:
Han är garanterat 10gånger mer säker & kontrollerad jämfört med ALLA snutar som jagar honom...

6) Vem fan har sagt att han är körskolelärare, snubben har ju inte ens körkort!!

7) Vem skulle GR köra ihjäl?
Om nått skulle gå snett,,, vem skulle dö, förutom GR??, det fattar inte jag...
Inte direkt några barn på E4:an eller? Trodde det va förbud mot fotgängare där?

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
Pitzon
22 maj 2005 · 202 Inlägg

Hmm..   

Ingen fara för andra oskyldiga?

Visst jag beundrar hans mod och skicklighet men jag tycker inte sånt skall förekomma på allmänna vägar. 

Lek med tanken att han får punka i 350 blås eller liknande när han kryssar mellan några bilar som cruisar i 110.

Då spelar det ju ingen roll hur bra han är och rörelseenergin i en båge med förare som går i 240 km/h snabbare än den cruisande bilen är ju ofantligt stor..  Så ja man kan nog säga att det blir en duktig smäll.

Nej jag kikar hellre på MotoGP med Rossi o grabbarna, där riskerar dom inga oskyldigas liv iaf.

Man nog att våga köra en tjejbil :)
Karlzzon The One Evolution
22 maj 2005 · 1 627 Inlägg

skiter i allt som säg filmerna är häftiga och han e duktig förare punkt slut

Fäll ner pungen och landa
Redbull Moderator+
22 maj 2005 · 1 081 Inlägg

carnageman skrev:
Läste en liten tråd här, känner att jag måste dementera vissa rykten.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=428

Ja den tråden var ju inte gammal roll

carnageman skrev:
1) Han har inte torskat...
Han fick fel på hojen och stod vid vägkanten när snuten kom...

Se ovan.


carnageman skrev:
2) Nån skrev om att han riskerade andra människors liv...
Hmm låter som en dålig bortförklaring, Dom som verkligen riskerar människoliv i det här fallet är ju faktiskt snuten. Snutarna i början på GR2 kör rakt in i en bil ifrån en korsning/påfart på motorvägen.
GR är aldrig ens i närheten av att krocka

Japp och om han inte körde där skulle inte snutarna behöva jaga honom, vad ska dom göra? Låta alla göra som dom vill och skita i det fullständigt? Hur tror du det skulle sluta. Ghostrider riskerar andra människors liv, smäller han med en bil i dom hastigheterna han kör i är det inte bara MCn som blir totalskrot.

carnageman skrev:
3) GR är en tävlingsförare, redan som 15 åring var han känd i södra stockholm för sin talang att åka hur långt som helst på bakslangen...
Idag innehar han så vitt jag vet 4 stycken olika världsrekord, bland annat snabbast på bakhjulet...

Ja och bara för att man är tävlingsförare är man ju omänskig och har koll på allt och alla. Skiter i vad han har för världsrekord och hur bra han kör, han har inte koll på hur alla andra kör för det.


carnageman skrev:
4) Han har ett tyskt efternamn men är svensk...

Okej. Intressant information.....


carnageman skrev:
5) Nån skrev att han inte hade ett rätt iskallen, ska inte kommentera det då jag håller mina personliga åsikter i schack här men en sak är klar:
Han är garanterat 10gånger mer säker & kontrollerad jämfört med ALLA snutar som jagar honom...

Se mitt svar på 2a frågan.


carnageman skrev:
6) Vem fan har sagt att han är körskolelärare, snubben har ju inte ens körkort!!

Det har jag ingen koll på. (bryr mig inte nämnvärt heller)


carnageman skrev:
7) Vem skulle GR köra ihjäl?
Om nått skulle gå snett,,, vem skulle dö, förutom GR??, det fattar inte jag...
Inte direkt några barn på E4:an eller? Trodde det va förbud mot fotgängare där?

Ja tjena lilla du, du borde nog inte skolat på alla fysiklektioner. Särskilt inte där det togs upp rörelseenergi. Jag kan garantera dig att du inte skulle vilja ha en hoj in i sidan på bilen som färdades i drygt 300km/h. Det blir STOOORA skador. Sen kör han inte bara på E4:an direkt.




Så snälla ge dig med dina idiotinlägg där du försvarar alla som kör som dårar.

(jag vill tillägga att jag är INTE någon moralpredikare men någon måtta får det vara)

mvh

Vem jag?
carnageman Rallyförare
23 maj 2005 · 1 075 Inlägg

Han krashar knappast iallafall, han kör LÅNGT ifrån sina personliga gränser och om en bil byter fil så har han minst 1 meter mellan bilen och mitträcket som han kan väja i...
Syns ju rättså bra när han kör uppsala run i ettan och drar om bussar i ytterfilen mellan BUSSEN & RÄCKET!

Killen är grym, han har fru och barn och riskerar knappast varken sitt eget eller nån annans liv...
Däremot har jag hört att snutarna gjorde så den stackarn som DOM körde på fick problem med nacken.
Kanske värt att tänka på...
Att polismaktens män inte klarar av att köra fort även fast det är helt lagligt medans vissa som klarar det ska behöva utstå diverse straff för att dom gillar att köra fort.

Nä, I lagens namn till varje pris, såg till och med nån som tyckte han skulle avrättas...
Nä, så länge ingen har kommit till skada så är man inte mördare eller?

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
Martin83 Kadett Freak
23 maj 2005 · 129 Inlägg

Han tar rätt onödiga risker måste man säga..kör mitt på dagen i tät trafik i farter över 300km/h..Getaway sthlm gänget kör i alla fall mitt i natten/tidig morgon när det är lite trafik och folk i rörelse...

Filmerna är väl okey att se 1 gång sen tröttnar man på det..en dag kommer Mr Furstenhoff orsaka en olycka eller sin egen död om han fortsätter så där..

Kadett GSi 16v
Redbull Moderator+
23 maj 2005 · 1 081 Inlägg

carnageman skrev:
Han krashar knappast iallafall, han kör LÅNGT ifrån sina personliga gränser och om en bil byter fil så har han minst 1 meter mellan bilen och mitträcket som han kan väja i...
Syns ju rättså bra när han kör uppsala run i ettan och drar om bussar i ytterfilen mellan BUSSEN & RÄCKET!

Okej, så bra. Självklart har även han koll på alla andra som kör på samma vägar, han vet att inte bilen framför svänger just när han kör om i en hastighet som är minst 200km/h snabbare än bilen han kör om. Jo för telepatisk förmåga eller nått besitter väl denna man. Du måste verkligen vara dum, ursäkta att jag skriver det men dina inlägg är troligen bland dom dummare jag skådat.

carnageman skrev:
Killen är grym, han har fru och barn och riskerar knappast varken sitt eget eller nån annans liv...

Ja vore han vettig skulle han nog ägnat sig åt någon motorsport istället för att försöka bli "tuffaste killen i stan" (eller dummaste kanske?)

carnageman skrev:
Däremot har jag hört att snutarna gjorde så den stackarn som DOM körde på fick problem med nacken.
Kanske värt att tänka på...
Att polismaktens män inte klarar av att köra fort även fast det är helt lagligt medans vissa som klarar det ska behöva utstå diverse straff för att dom gillar att köra fort.

Snälla sluta....


carnageman skrev:
Nä, I lagens namn till varje pris, såg till och med nån som tyckte han skulle avrättas...
Nä, så länge ingen har kommit till skada så är man inte mördare eller?

Ja du skrev ju faktiskt tom ovan att någon kommit till skada pga GR. Polisen skulle knappast behöva köra som idioter just vid det tillfället om det inte vore för han.


Jag förstår inte ens varför jag svarar på dina inlägg "man ska inte mata trollen" heter det ju.

Vem jag?
Daniel
23 maj 2005 · 671 Inlägg

Om GR inte åkte i 300 på allmän väg så hade inte polisen behövt jaga honom.

Om polisen inte jagar honom så blir det fritt fram för vem som helst att åka 300 på motorvägen och det är ju direkt olämpligt.
Trafiken är redan full av folk som har svårt att hantera sina fordon i laglig hastighet.

ludde__mannen draminbil.nu
23 maj 2005 · 1 382 Inlägg

carnageman skrev:
6) Vem fan har sagt att han är körskolelärare, snubben har ju inte ens körkort!!

jag tror ryktet kommer av att han som åker baklänges på motorcykeln och ger snuten fingret är körskollelärare och ryktet har gått att det skulle vara samme killen.. det är det ju uppenbarligen inte.. klart att han riskerar andra människors liv OCH sitteget men det finns det lfera som gör!! jaja

Gottfrid
23 maj 2005 · 29 Inlägg

Visst är snubben duktig på att köra hoj, men kom inte och påstå att det inte är nära att han kraschar ibland.
Speciellt är det ett ställe i 2:an där han är tvungen att nita så bakhjulet börjar studsa.... Hade han kommit nån kilometer snabbare så hade han kvaddat rakt i arslet på bilen framför.
Kör själv hoj och han kör defenitivt inte långt ifrån sina personliga gränser.
Även om han själv tror att han har koll så finns det andra aspekter som kan avgöra en katastrof, t.ex rullgrus ute i väggrenen när han kör om mellan vägräcket.
Dukitg är han inga tvivel, men han kan hålla sig på en avlyst bana istället.
Tycker att en man i hans ålder borde ha mer vett i skallen.

"Gottfrid" Volvo 240 GLT -89 (Långtidsprojekt som äntligen kommit halvvägs)
"Stortysken" BMW 540iM/6 nr 484/797
"Lilltysken" VW 1300 -68
"Bruno" Volvo 66 Kombi (Remjohan) -77
Volvo 945 "Bruksbilen" (1996)
Volvo 240 M50 GLT "Gottfrid" (1989)
JohnnyN Rutinerad medlem
23 maj 2005 · 1 938 Inlägg

Äääh, orka diskutera det här tongue Låt GR göra vad han vill och sluta klanka på carnageman va?

Stefan1973
23 maj 2005 · 305 Inlägg

Finns ingen som vet exakt sina gränser fullt ut 100% av alla uppkommande situationer när vägbanan är allmän och alla typer av "hinder kan förekomma"
Självutnämnd expert kan man kalla det .  finns inget värre kategori änn dessa .
Hoppas han smäller in i en bergvägg  I fall han smäller .  drar han med sig oskyldiga eller utsätter andra för fara har han ej på vägen att göra . kan han lika gärna hyra en bana eller leka av sig på nurnbergring .

Ju fler självutnämnda experter som ska ut på vägarna och skita i reglerna för de vet bättre själv desto sämre trafiksäkerhet kommer det att bli .

Total idioti inget annat.

carnageman Rallyförare
23 maj 2005 · 1 075 Inlägg

Du måste va en riktigt jävla hjärntvättad fjant...
Är det ditt svar...
Snutarna har ett val hurvida DOM ska riskera allmännhetens liv.
Hela filmen spelar på snutarnas macho stil, att dom till varje pris skall ha fatt i GR...
Och detta i sin tur leder till att snutarna bedömmer avståndet till en korsning fel och kör med låsta bromsar RAKT UT i motorvägen ifrån sidan. Rakt in i en bil...
OK jag ger upp... GR utgör en RISK
SNUTEN skadar människor på RIKTIGT...
hittils iallafall...

Redbull skrev:

carnageman skrev:
Däremot har jag hört att snutarna gjorde så den stackarn som DOM körde på fick problem med nacken.
Kanske värt att tänka på...
Att polismaktens män inte klarar av att köra fort även fast det är helt lagligt medans vissa som klarar det ska behöva utstå diverse straff för att dom gillar att köra fort.

Snälla sluta....

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
Redbull Moderator+
23 maj 2005 · 1 081 Inlägg

carnageman skrev:
Du måste va en riktigt jävla hjärntvättad fjant...
Är det ditt svar...
Snutarna har ett val hurvida DOM ska riskera allmännhetens liv.
Hela filmen spelar på snutarnas macho stil, att dom till varje pris skall ha fatt i GR...
Och detta i sin tur leder till att snutarna bedömmer avståndet till en korsning fel och kör med låsta bromsar RAKT UT i motorvägen ifrån sidan. Rakt in i en bil...
OK jag ger upp... GR utgör en RISK
SNUTEN skadar människor på RIKTIGT...
hittils iallafall...

Tack detsamma, jag har ungefär samma tankar om dig.

Japp du verkar ju verkligen inte förstå, har inte Ghostrider ett val? Vem fan är det som försöker spela matcho egentligen tro.

Polisen som gör sitt jobb eller killen som kör som en idiot på en båge. Sen hur man än vrider och vänder på det, oavsett hur polisens skicklighet ser ut osv så är ALLT som skulle ha hänt under jakten GR fel. Efterson den inte skulle behövt existera utan han.

Vem jag?
CoSmoZ 2lateuloose
23 maj 2005 · 543 Inlägg

ojoj tänk om man skulle bry sej vad grannen gör.. el. vad bursh gör?? faaan att ni orkar bry er vad GR gör.. har lär inte sluta för att ni skriver att det e vanvett för att sedan se på hans filmer.. el.?? man får helt enkelt göra som den gamle slagdängan: sköt dej själv & skit i andra

Gooo GR jag ser hellre dej på vägen en agda 78 thats IT

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young
Johlsson "A Johlsson"
23 maj 2005 · 302 Inlägg

Jag tror att "carnageman" ÄR GhostRider. wink

JohnnyN Rutinerad medlem
24 maj 2005 · 1 938 Inlägg

lol det vore fint big_smile

Switch
24 maj 2005 · 95 Inlägg

CoSmoZ skrev:
ojoj tänk om man skulle bry sej vad grannen gör.. el. vad bursh gör?? faaan att ni orkar bry er vad GR gör...

Det är väl klart som f*n att man inte gillar det Ghostrider gör, vill du få en båge i arslet som kör 250 km/h snabbare än du kör med din bil?!

Fast å andra sidan så är det väl så att dom som gillar GIS och GR 12-14 år gamla och kör moppe och dom får som bekant inte köra på motorväg...Så Ni riskerar väl inte så mycket wink

uris Bil lackerare
24 maj 2005 · 528 Inlägg

Hahahaha! kul å läsa!

men de e sant som de e sakt killen har ju inte ett rätt i skallen!

Ja skulle inte villja ha en motorcykel i naken!
Om han skulle köra in i röva på mig i min kadutt, skulle han fan klyva bilen å jag å han skulle bli kassler!

Så ni som tycker han inte utgör någon fara! Vad tänker ni med? vill bara veta?

Mvh // J.Rocklind

Röda bilar går fortast :P
Suzuki Swift "RRR Ringfingerbilen" (2007)
Opel Kadett C 1200s "RRR Glasshinken" (1976)
Subaru Impreza "RRR I" (1999)
Martin83 Kadett Freak
24 maj 2005 · 129 Inlägg

Carnageman det fanns en tid du tyckte GR va en Fjant....det fanns en tid då du gilla streetrace..nu har du vänt på båda fronterna..måste ha vart den där krocken i skogen som skada ngt lr? big_smile

Kadett GSi 16v
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang