Vad har ni för personligt skydd i bilen?

Truckeroffe Ovejävel!
21 juni 2012 · 261 Inlägg

sant, sover ofta nere i slagsta o här e de mycke pundare som öppnar dörrar på bil o släp o känner om man låst hytten. Och höga folk vet man aldrig vad dom kan ta sig till för småpengar. Har lite dåliga erfarenheter av såna så då e jag hellre beredd med nåt tillhygge.

Kör du så dör du!
Audi S6 4.2 (1995)
kannebanne
21 juni 2012 · 2 046 Inlägg

I Malmö så måste man nästan ha de.. Har använt min träskalle en gång.. smile

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.
Wicca
21 juni 2012 · 886 Inlägg

Har aldrig tänkt på att ha skydd i kupen då jag aldrig behövt det, men har väl en del grejer i bagaget man skulle kunna använda. Campingyxa t.ex...

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead
Germax
21 juni 2012 · 12 086 Inlägg

En vän till mig hade ett basebollträ i bilen men fick en varning av polisen, numera åker an omkring med en blocknyckel stl 40 istället smile

Behöver man tillhyggen när man är ute och kör så kör man antingen i fel områden och/eller så har man för många ovänner.

Jag åker omkring harmoniskt i min BMW med ett leende på läpparna och utan vapen under stolen.

kannebanne
21 juni 2012 · 2 046 Inlägg

Germax skrev:
En vän till mig hade ett basebollträ i bilen men fick en varning av polisen, numera åker an omkring med en blocknyckel stl 40 istället smile

Behöver man tillhyggen när man är ute och kör så kör man antingen i fel områden och/eller så har man för många ovänner.

Jag åker omkring harmoniskt i min BMW med ett leende på läpparna och utan vapen under stolen.

Åk till Malmö och stanna där en natt sen har du ingen BMW längre.. Tyvärr e de så här.. Polisen har sett mitt rack när jag öppnat bakluckan men dom har inte sagt något.. Hänt 2 ggr.. Så jag tror dom förstår..

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.
Mack Forum- och sitemoderator
21 juni 2012 · 26 155 Inlägg

En Ak-47:a..






Eller inte. Här behövs inget. Här råkar man i stället till exempel glömma nyckeln i bilen eller liknande, och ändå händer inget. Glömde stänga garageporten en gång under ett par timmar - inget hände.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
BBAD Utbildad hobbymekare
21 juni 2012 · 1 125 Inlägg

knytnävarna och min skalle big_smile

Volvo 855 GLE "Low and Green" (1993)
darkwizard Fordonstekniker
21 juni 2012 · 1 740 Inlägg

1 eller flera knivar brukar ligga i bilen, men det är bara för om man kör på ett rådjur.  tongue

Men fälgkors och veven till domkraften brukar räcka, men har sluppit använda dom, än.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
Pim_Pim
21 juni 2012 ·

Mack skrev:
En Ak-47:a..






Eller inte. Här behövs inget. Här råkar man i stället till exempel glömma nyckeln i bilen eller liknande, och ändå händer inget. Glömde stänga garageporten en gång under ett par timmar - inget hände.

Det är så det ska vara.
Hade min vinterbil olåst i ett halvår innan jag fixade låset.
Och det var både stereo,ljud kablar mm som låg öppet. smile

Muttley
21 juni 2012 ·

kannebanne skrev:

Germax skrev:
En vän till mig hade ett basebollträ i bilen men fick en varning av polisen, numera åker an omkring med en blocknyckel stl 40 istället smile

Behöver man tillhyggen när man är ute och kör så kör man antingen i fel områden och/eller så har man för många ovänner.

Jag åker omkring harmoniskt i min BMW med ett leende på läpparna och utan vapen under stolen.

Åk till Malmö och stanna där en natt sen har du ingen BMW längre.. Tyvärr e de så här.. Polisen har sett mitt rack när jag öppnat bakluckan men dom har inte sagt något.. Hänt 2 ggr.. Så jag tror dom förstår..

Och de händer när du kör?  Aldrig varit med om något i den stan. Inte ens när de var som värst på Rosengård. Och då körde jag ändå bårbil som taxi genom stället flera nätter i rad den sommaren.

Dirtymike
21 juni 2012 · 1 532 Inlägg

Germax skrev:
En vän till mig hade ett basebollträ i bilen men fick en varning av polisen, numera åker an omkring med en blocknyckel stl 40 istället smile

Behöver man tillhyggen när man är ute och kör så kör man antingen i fel områden och/eller så har man för många ovänner.

Jag åker omkring harmoniskt i min BMW med ett leende på läpparna och utan vapen under stolen.

Så länge man har en baseball boll i bilen så kan dom inte göra nåt

Jeep J20 (1978)
Waahlvik
21 juni 2012 · 508 Inlägg

har ett dragskaft i skuffen... inte för att de hjälper nå att ha det där... men har aldig behövt använda de! brukar lämna bilen upplåst med nyckeln i tänningslåset också så

Mercedes E220 CDI "Stortysken" (2013)
sebbemaan
21 juni 2012 · 49 Inlägg

Har inget skydd förutom ett bra lackskydd.

Glömt att låsa bilen, till och med glömt nyckeln i tändningslåset på en tidigare bil mitt i stan en hel dag men ändå hände det ingenting.

Är glad att man inte bor i vissa delar av SVEA-rike när man hör det här!

trippelturbo Trucker
21 juni 2012 · 2 710 Inlägg

kannebanne skrev:

Germax skrev:
En vän till mig hade ett basebollträ i bilen men fick en varning av polisen, numera åker an omkring med en blocknyckel stl 40 istället smile

Behöver man tillhyggen när man är ute och kör så kör man antingen i fel områden och/eller så har man för många ovänner.

Jag åker omkring harmoniskt i min BMW med ett leende på läpparna och utan vapen under stolen.

Åk till Malmö och stanna där en natt sen har du ingen BMW längre.. Tyvärr e de så här.. Polisen har sett mitt rack när jag öppnat bakluckan men dom har inte sagt något.. Hänt 2 ggr.. Så jag tror dom förstår..

Det är samma sak med vissa av Sthlms områden!Katastrof!! Skriker pundare om varenda kotte!

Fart missbrukare
C_Nordenstahl -----
21 juni 2012 · 325 Inlägg

Mack skrev:
En Ak-47:a..






Eller inte. Här behövs inget. Här råkar man i stället till exempel glömma nyckeln i bilen eller liknande, och ändå händer inget. Glömde stänga garageporten en gång under ett par timmar - inget hände.

Vart är Gilla-knappen ?

OPEL
Truckeroffe Ovejävel!
21 juni 2012 · 261 Inlägg

Jag som satt o väntade på att någon skulle skriva kondomer som personligt skydd tongue haha

Kör du så dör du!
Audi S6 4.2 (1995)
loow Jävel
21 juni 2012 · 2 018 Inlägg

Truckeroffe skrev:
Jag som satt o väntade på att någon skulle skriva kondomer som personligt skydd tongue haha

Inlägg #12 wink

You got to risk it, to get the biscuit :)
C_Nordenstahl -----
21 juni 2012 · 325 Inlägg

Truckeroffe skrev:
Jag som satt o väntade på att någon skulle skriva kondomer som personligt skydd tongue haha

Funkar en burk plasti-dip? wink

OPEL
siiimooon Påstängd
21 juni 2012 · 1 194 Inlägg

Behövs inget sånt här, det enda man behöver akta sig för är pensionärer bakom ratten!

OpelP1
21 juni 2012 · 1 412 Inlägg

http://www.partajshop.se/Shop/Image/Article/uppblosbar_hammare.jpg

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang