Vandaliserad lack på SAAB 95

mb_pucken
24 juni 2012 · 5 090 Inlägg

Ring runt å kolla lite med olika lackare osv. Här finns det en som lackar för mellan 5-8 tusen beroende på hur mycket underarbete han måste göra och vad för färg som ska användas. Det tycker iaf jag är ganska billigt. Vet att jag lacka en merca på en lakeringsfirma så gick det på 6 inkl färg och grund med finslipning av underarbetet. Ring runt och kolla en vecka innan lön och innan semestrar osv. Då är dom ofta sugen på lite exta pengar;-)

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Holmstrom1
17 oktober 2012 · 193 Inlägg

oj ! det lät billigt, skulle ju inte sitta helt fel med hellackering för det priset smile

mb_pucken skrev:
Ring runt å kolla lite med olika lackare osv. Här finns det en som lackar för mellan 5-8 tusen beroende på hur mycket underarbete han måste göra och vad för färg som ska användas. Det tycker iaf jag är ganska billigt. Vet att jag lacka en merca på en lakeringsfirma så gick det på 6 inkl färg och grund med finslipning av underarbetet. Ring runt och kolla en vecka innan lön och innan semestrar osv. Då är dom ofta sugen på lite exta pengar;-)

Mercedes 300ce "Direktören" (1992)
Mercedes 190e 2.3 "Feten" (1991)
matteeee Ingen himmel är så blå som min
17 oktober 2012 · 2 973 Inlägg

hangman skrev:
många av lackeringsfirmorna tar överpris som fan, men jag känner en kille som tävlat i utställningslack på lastbilar, han har lacket minst 20 bilar åt mig perfekt jobb varje gång och bra priser, jag lacka en bmw med relativt mycket underjobb lämna bara nyckeln det gick på 11 då lacka han nya skärmar motorhuv innuti huvven, motorrum, allt.

men försök kolla runt lite och betala EFTER jobbet är klart, jag har lämnat runt bilar till dom seriösaste företagen här i trakten och det har blivit så jävla skit, och jag tänker inte ge dom en chans och rätta sig, man får en chans enligt mig när man betalar såna pengar.

8-11 k är relevant pris för en hel lack.

En hellack inkl motorrum för 11 papp där du bara lämnade nyckeln, dvs lackeraren fick demontera, montera och allt? Och du har lackat minst 20 bilar hos honom?

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang