Chassits uppbyggnad skoda fabia, läcker in vatten hjälp?

miiicke90
29 juni 2012 · 62 Inlägg

Hejsan har en skoda fabia års:02 1,4 mpi. När jag tvättar den i en sånhär utetvätt (ganska högt tryck) så läcker bilen in vatten på passagerarsidan där fläkten blåser ut luft, under där sitter ju kupefiltrer m.m. Jag lämnade in bilen på bilmetro dom lyckades pajja rutan så jag fick en ny, sedan så täta dom i ena dörren de va dåligt tätat där. Så rutan eller dörren kan det nog inte vara!? Kan det vara dräneringshålen som är för små eller vad tror ni?

På något vis borde ju detta gå och täta/åtgärda. Önskar att någon snäll vill å kan hjälpa:)


tack på förhand

te_wik Forummoderator
1 juli 2012 · 12 813 Inlägg

Är du säker på att det kommer in vatten där? Hade problem med vattenläckage i sambons förra Fabia. Där var det tätningen inne i dörrarna som var dålig, och vattnet letade sig in över trösklarna och in i bilen.

Detta ska tydligen vara ett fabrikationsfel och åtgärdades på vissa Fabianer.




Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
miiicke90
1 juli 2012 · 62 Inlägg

Kan vara som du  säger... Vad är bäst att täta dörrarna med då?

miiicke90
15 juli 2012 · 62 Inlägg

Nu har jag tätat innanför dörren med sikaflex samt runt friskluftsintaget som sitter under baljan. Bilen läcker endå in vatten på passagerar sidan nere där de luften kommer, detta när jag kör igenom en sådan tvätt som står utomhus, ganska högt tryck.. men tycker endå att han ska klara av å inte läcka in vatten i kupen

NewLander
15 augusti 2013 · 15 Inlägg

Har samma problem och i samma bil smile Jag/min far misstänker starkt brunnarna då de fylls lätt med blandat skit en höstdag. Försök grava ut så mycket du kan eller låna en kompressor och blås rent, alltså mellan framrutan på huven, blir mycket lättare att komma åt om du tar bort plastkåpan wink

BMW 325i "3.0L N53" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang