Projekt S60R AWD

most powerfull s60R
  • 123 Följare
  • 111 556 Visningar
  • Uppdaterades senast 17 september 2015
Figgis
7 oktober 2012 · 287 Inlägg

BosseOst skrev:
Bump så in i helvete! Det måste finnas något nytt att berätta! smile

Vill du ha en update?big_smile kommer snart då! Har bara massa lösa trådar hängandes !:p

BMW M3 E46 (2001)
Volvo S60R AWD "E85" (2005)
Alle86 YEAH!!!
6 januari 2013 · 559 Inlägg

Vore väl dags att börja nudå wink nytt år nya tag big_smile

V o L v o
DesignByEmil Grafisk Designer
6 januari 2013 · 220 Inlägg

Denna känner man ju igen, visningsbilden du har hade vi som photoshopmodd någon vecka här på garaget! smile
För övrigt en väldigt fräsch R, gillar färgen!

Såg att du hade bromsproblem, hade samma problem i veckan. Kolvarna låste sig höger bak och klossarna
låg mot skivan, kan ju säga att dina belägg såg bra ut i jämförelse, mina var enda nere på metallen på klossarna
eftersom jag var tvungen att få hem bilen när det låste sig, körde en hyfsad strecka med full bromsverkan höger bak haha!
Otroligt nog klarade sig skivan och jag fick motionerat & smörjt kolvarna efter mycket kämpande + nya belägg så nu går de finfint igen smile

För övrigt så har du en ny prenumerant!
Lycka till!

Senast redigerat av fonziebear (6 januari 2013)

Emil Svensson
V70R -04
Grundare av
facebook.se/breakinnecksdaily
Volvo V70R AWD "Phoenix" (2004)
Figgis
7 januari 2013 · 287 Inlägg

Alle86 skrev:
Vore väl dags att börja nudå wink nytt år nya tag big_smile

Haha! Jo verkligen! Har ju varit pinsamt dålig på att sköta den här tråden får jag ju erkänna!big_smile

Volvo S60R AWD "E85" (2005)
BMW M3 E46 (2001)
Figgis
7 januari 2013 · 287 Inlägg

fonziebear skrev:
Denna känner man ju igen, visningsbilden du har hade vi som photoshopmodd någon vecka här på garaget! smile
För övrigt en väldigt fräsch R, gillar färgen!

Såg att du hade bromsproblem, hade samma problem i veckan. Kolvarna låste sig höger bak och klossarna
låg mot skivan, kan ju säga att dina belägg såg bra ut i jämförelse, mina var enda nere på metallen på klossarna
eftersom jag var tvungen att få hem bilen när det låste sig, körde en hyfsad strecka med full bromsverkan höger bak haha!
Otroligt nog klarade sig skivan och jag fick motionerat & smörjt kolvarna efter mycket kämpande + nya belägg så nu går de finfint igen smile

För övrigt så har du en ny prenumerant!
Lycka till!

Jasså! Det va skoj att höra!smile blev det någon frän bild av det tillslut då cool

Besvärligt det där, tar ju sån tid! Speciellt om man är ensam och fixar med det, blir ett himla rännande in och ut ur bilen!
Gott att du fick löst det!

Volvo S60R AWD "E85" (2005)
BMW M3 E46 (2001)
BosseOst Basse
21 januari 2013 · 35 Inlägg

Bump!

När ska du fixa spacers? Du måste få ut R-fälgarna lite wink

Volkswagen Passat CC "VR6" (2009)
Figgis
21 januari 2013 · 287 Inlägg

BosseOst skrev:
Bump!

När ska du fixa spacers? Du måste få ut R-fälgarna lite wink

Jadu! Har inget bra ställe o greja på just nu men spacer köpte jag ju till o.z fälgarna wink så det finns!big_smile

Volvo S60R AWD "E85" (2005)
BMW M3 E46 (2001)
BosseOst Basse
21 januari 2013 · 35 Inlägg

Figgis skrev:

BosseOst skrev:
Bump!

När ska du fixa spacers? Du måste få ut R-fälgarna lite wink

Jadu! Har inget bra ställe o greja på just nu men spacer köpte jag ju till o.z fälgarna wink så det finns!big_smile

Det missade jag! Vilka mått? big_smile

Volkswagen Passat CC "VR6" (2009)
Figgis
22 januari 2013 · 287 Inlägg

BosseOst skrev:

Figgis skrev:

BosseOst skrev:
Bump!

När ska du fixa spacers? Du måste få ut R-fälgarna lite wink

Jadu! Har inget bra ställe o greja på just nu men spacer köpte jag ju till o.z fälgarna wink så det finns!big_smile

Det missade jag! Vilka mått? big_smile

20mm.. så Oz fälgarna kom precis lagom långt ut wink

BMW M3 E46 (2001)
Volvo S60R AWD "E85" (2005)
Figgis
24 juni 2013 · 287 Inlägg

Här har det verkligen inte hänt mycket på sistone. Men jag har faktiskt grejet lite med bilen under våren. Korkat nog, är ju nu bilen ska användas men kom inte in på garageplatsen för ens i April.cool
Har precis uppdaterat lite om bilen under Info och laddat upp lite bilder i fotoalbumet för s60R big_smile

Ska försöka att styra upp lite här i också nu i veckan smile

Senast redigerat av Figgis (25 juni 2013)

Volvo S60R AWD "E85" (2005)
BMW M3 E46 (2001)
spokenratt
25 juni 2013 · 3 860 Inlägg

Kan vi se fram emot tätare updates då eller? tongue

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Figgis
25 juni 2013 · 287 Inlägg

spokenratt skrev:
Kan vi se fram emot tätare updates då eller? tongue

Haha åtminstone några tills jag är ikapp mig! Jag kan ju vara sämst här på garaget med att uppdatera lol

BMW M3 E46 (2001)
Volvo S60R AWD "E85" (2005)
HASSELITO Filosof
25 juni 2013 · 99 Inlägg

Sweet tråd, kommer göra någon väldigt snarlikt själv så fort jag fått min garageplats.

Får man fråga var du köpte din nya IC?

Volvo S60R (2005)
Figgis
25 juni 2013 · 287 Inlägg

HASSELITO skrev:
Sweet tråd, kommer göra någon väldigt snarlikt själv så fort jag fått min garageplats.

Får man fråga var du köpte din nya IC?

Spännande!smile
Den köpte jag på kl Racing och jag tog den med uttag för mapsensorn. Men börjar ångra mig lite, hade FMIC på min v70n och hade nog egentligen velat ha det nu ocksåsmile

BMW M3 E46 (2001)
Volvo S60R AWD "E85" (2005)
spokenratt
25 juni 2013 · 3 860 Inlägg

Gör det någon märkbar skillnad mellan den anpassade IC'n, exempelvis från Kl, eller en FMIC...? Mer yta på den modellanpassade, mindre men bättre placerad fmic kyler samma? Bara lite funderingar.. smile

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Figgis
25 juni 2013 · 287 Inlägg

spokenratt skrev:
Gör det någon märkbar skillnad mellan den anpassade IC'n, exempelvis från Kl, eller en FMIC...? Mer yta på den modellanpassade, mindre men bättre placerad fmic kyler samma? Bara lite funderingar.. smile

Vet faktiskt inte. Kollade aldrig den gamla men är nöjd med modellanpassade också, kollade med digitala tempgivare innan och efter ICn nu i helgen. 19c ute och normal körning på 5an i 50-70km/h så låg det på 45-55c innan och 25-30 c efter.

Jag tycker vell mest att det hade vart fränt med en FMIC på s60in också. wink
Den som sitter på v70in va rätt stor ändå, har inte räknat på det men den är 76mm tjock 300mm hög och 780mm lång, jämfört med 45tjock 445hög och 820bred på s60in

Räknade lite hastigt nu och det verkar ju som FMICn va större om jag inte räknade galet:)

Senast redigerat av Figgis (25 juni 2013)

BMW M3 E46 (2001)
Volvo S60R AWD "E85" (2005)
spokenratt
25 juni 2013 · 3 860 Inlägg

Ok.. ja, det är ju en rätt rejäl skillnad i temp, standard vs KL! Var mätte du tempen?
Vist fmic är fränt wink

Senast redigerat av spokenratt (25 juni 2013)

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Figgis
25 juni 2013 · 287 Inlägg

spokenratt skrev:
Ok.. ja, det är ju en rätt rejäl skillnad i temp, standard vs KL! Var mätte du tempen?
Vist fmic är fränt wink

Fränt som attans är det!smile

Nu va jag nog lite otydlig, vad jag menade med innan och efter va tempen i tryckröret efter turbon kontra tempen i röret precis innan spjället (efter ICn) så några siffror på Rens original skräp ic har jag inte smile

Jag stoppade ner en sladd med givare i skarven mellan alu. Tryckröret och slang som böjer mot ICn och en annan i hålet till spridaren för mitt meth sprut innan insuget. smile

Volvo S60R AWD "E85" (2005)
BMW M3 E46 (2001)
spokenratt
25 juni 2013 · 3 860 Inlägg

Figgis skrev:

spokenratt skrev:
Ok.. ja, det är ju en rätt rejäl skillnad i temp, standard vs KL! Var mätte du tempen?
Vist fmic är fränt wink

Fränt som attans är det!smile

Nu va jag nog lite otydlig, vad jag menade med innan och efter va tempen i tryckröret efter turbon kontra tempen i röret precis innan spjället (efter ICn) så några siffror på Rens original skräp ic har jag inte smile

Jag stoppade ner en sladd med givare i skarven mellan alu. Tryckröret och slang som böjer mot ICn och en annan i hålet till spridaren för mitt meth sprut innan insuget. smile

Aha.. Då är jag med!! tongue

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Figgis
30 juni 2013 · 287 Inlägg

Sådär! då är det dags att jag får ta och dela med mig av vad som hänt med bilen.

tyvärr så har det inte blivit något körande i år för jag fick inte tillgång till mekplatsen för ens i början på April cool
https://www1.garaget.org/gallery/images/78/77195/77195-93e0089381d81fbc737ea6d74b67ce22.jpg

Hoppas att jag ska få i ordning på den lagom till semestern. Kanske att man kan åka i den  när vi ska till Gatebil-Rudskogen big_smile



Det som gjordes nu i vår var att bygga nytt bränsle. Kunde ju bytt originalpumpen men kom över en bosch 044 så att bygga om det returlösa och ha Catchtank lockade mer!

Mest var det väll att ha catchtanken som hägrade, hade lite dålig koll på hur bränslesystem var uppbyggt innan jag satte igång. tongue

Senast redigerat av Figgis (30 juni 2013)

Volvo S60R AWD "E85" (2005)
BMW M3 E46 (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang