Köpråd: rolig förstabil. behöver svar på lite frågor.

VinDisel
7 augusti 2012 · 456 Inlägg

köp en civic vti drar en 325/328 i alla väder...desutom är de billigare i delar osv osv ...Honda iz king..

BMW 328 M sport "Hellrot" (1995)
BMW 530d xDrive "Innovation" (2016)
Low
7 augusti 2012 · 3 317 Inlägg

VinDisel skrev:
köp en civic vti drar en 325/328 i alla väder...desutom är de billigare i delar osv osv ...Honda iz king..

Vem vill ha en framhjulsdriven bil? smile

VinDisel
7 augusti 2012 · 456 Inlägg

Low skrev:

VinDisel skrev:
köp en civic vti drar en 325/328 i alla väder...desutom är de billigare i delar osv osv ...Honda iz king..

Vem vill ha en framhjulsdriven bil? smile

vem vill ha en bakhjulsdriven bil som man knappt kan bromsa upp utan turbokomvertering?
e 36 kör vi som vinterbilar ist för volvo 740 ..

BMW 328 M sport "Hellrot" (1995)
BMW 530d xDrive "Innovation" (2016)
SportPilot Ubåtsingenjör
8 augusti 2012 · 7 234 Inlägg

skulle nästan våga säga att du får ge mer än 20 000 för en fin e36,, tycker de står sig ganska bra i pris

sen att köpa en som är deffekt är aldrig en bra ide ! absolut inte om det är din första bil ... den vill du väl köra med och inte bara skruva ? köp en fräsch bil istället

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Low
8 augusti 2012 · 3 317 Inlägg

CHEEVA skrev:
skulle nästan våga säga att du får ge mer än 20 000 för en fin e36,, tycker de står sig ganska bra i pris

sen att köpa en som är deffekt är aldrig en bra ide ! absolut inte om det är din första bil ... den vill du väl köra med och inte bara skruva ? köp en fräsch bil istället

Jag köpte min e36 coupe för 2400, 19k mil, 5 ägare minst 2 försäljare, Aldrig haft problem med den, rostfri. osv smile

Low
8 augusti 2012 · 3 317 Inlägg

Low skrev:

CHEEVA skrev:
skulle nästan våga säga att du får ge mer än 20 000 för en fin e36,, tycker de står sig ganska bra i pris

sen att köpa en som är deffekt är aldrig en bra ide ! absolut inte om det är din första bil ... den vill du väl köra med och inte bara skruva ? köp en fräsch bil istället

Jag köpte min e36 coupe för 2400, 19k mil, 5 ägare minst 2 försäljare, Aldrig haft problem med den, rostfri. osv smile

24000*

SportPilot Ubåtsingenjör
8 augusti 2012 · 7 234 Inlägg

Low skrev:

Low skrev:

CHEEVA skrev:
skulle nästan våga säga att du får ge mer än 20 000 för en fin e36,, tycker de står sig ganska bra i pris

sen att köpa en som är deffekt är aldrig en bra ide ! absolut inte om det är din första bil ... den vill du väl köra med och inte bara skruva ? köp en fräsch bil istället

Jag köpte min e36 coupe för 2400, 19k mil, 5 ägare minst 2 försäljare, Aldrig haft problem med den, rostfri. osv smile

24000*

jag där runt tycker jag låter rimligt för en fräsch e36 smile

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Low
8 augusti 2012 · 3 317 Inlägg

CHEEVA skrev:

Low skrev:

Low skrev:

Jag köpte min e36 coupe för 2400, 19k mil, 5 ägare minst 2 försäljare, Aldrig haft problem med den, rostfri. osv smile

24000*

jag där runt tycker jag låter rimligt för en fräsch e36 smile

Tyckte också det var helt okej pris. Man har ju nästan lagt det som bilen är värd redan på en massa lulul smile

Rquired Allmänt envis
8 augusti 2012 · 12 512 Inlägg

P-K skrev:
är nästan 200% säker på en e36 att göra iårdning.

hade tänkt mig en 325. fin motor för mig som både vill ha kräm att gasa på lite och även en stabil motor i sig.


hade dock tänkt mig att köpa en billig e36 (valfri motor) att ha som skruvobjekt där något är defekt för att lära mig lite. dock så vill jag ha en ordentlig bil att bygga på i hösten när allt annat är klart så som sommarjobb, sparat lite pengar. kommit igång med skolan så jag eventuellt kan skruva där (fordon) och får sålt moppen. räknar med ca 20 000 att köpa grundbil för.



vad tycker ni? hittar man en fin e36 för 20-25? vill ha en med m-kit runtom. fin lack och dugliga fälgar.

värt att sen köpa fina fälgar samt lite övrig utrustning? ska försöka fixa ett par 18 tums CSL-kopior eller ett par BBS LM-liknande.

20.000:- bör räcka för en fin E36, och för 25.000:- skall du absolut kunna hitta ett bra exemplar. Jag tycker du gör rätt val, där är ordentligt med krut i både 325i och 328i (Framför allt en viss potential till mer effekt på grund av insuget)  så någon brist på kraft kommer du aldrig lida av.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
P-K Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
8 augusti 2012 · 501 Inlägg

Tanken var ju att köpa en skitbillig för 6-7000 att testa lite på. kolla hur dom är uppbyggda och försöka fixa fel på och sälja med liiite vinst smile


ELLER så köper jag en fin direkt. får se. tror en 325 blir bra. snygga, sköna, fin motor med bra kräm samt rätt ålder.


letar jag rätt så kan jag nog hitta en riktigt fin för 20000. sen får vi se om jag får ihop mer eller mindre.

iom att jag kommer skruva mycket så är ju inte en tokfräsh på frågan då det troligtvis blir en omlackering så småningom. sen vill jag kolla igenom inredning och fixa efter behov samt renovera upp motorn lite så om det är något litet som är defekt som en elhiss till rutan spelar mindre roll då jag ändå kommer vara i och gräva om jag känner mig rätt wink


ska försöka hitta en med m-kit och hyffsad lack och svart inredning. sen kommer troligtvis någon form av sportstol i den samt lite annat kul. motorn ska väll inte ändras så mycket men får sig en check smile


http://www.blocket.se/goteborg/Bmw_325_ … 13&w=2

sen sån skulle jag kunna tänka mig. fälgarna åker åt helvete direkt. lacken är duglig. hittar man en billig m-front och lackar om den själv så har man ju i stort en fin bil. Sen plockar man fram symaskinen och hemmafixeriet så blir det nog en hyffsad förstabil.


har den inte för mycket rost undertill eller på balkar så är väll den ett bra projekt?



inte för att jag köper just denna, men kommer troligtvis upp något liknande om man väntar ett tag samt håller koll på marknaden.

Stil>Funktion
Low
8 augusti 2012 · 3 317 Inlägg

P-K skrev:
Tanken var ju att köpa en skitbillig för 6-7000 att testa lite på. kolla hur dom är uppbyggda och försöka fixa fel på och sälja med liiite vinst smile


ELLER så köper jag en fin direkt. får se. tror en 325 blir bra. snygga, sköna, fin motor med bra kräm samt rätt ålder.


letar jag rätt så kan jag nog hitta en riktigt fin för 20000. sen får vi se om jag får ihop mer eller mindre.

iom att jag kommer skruva mycket så är ju inte en tokfräsh på frågan då det troligtvis blir en omlackering så småningom. sen vill jag kolla igenom inredning och fixa efter behov samt renovera upp motorn lite så om det är något litet som är defekt som en elhiss till rutan spelar mindre roll då jag ändå kommer vara i och gräva om jag känner mig rätt wink


ska försöka hitta en med m-kit och hyffsad lack och svart inredning. sen kommer troligtvis någon form av sportstol i den samt lite annat kul. motorn ska väll inte ändras så mycket men får sig en check smile


http://www.blocket.se/goteborg/Bmw_325_ … 13&w=2

sen sån skulle jag kunna tänka mig. fälgarna åker åt helvete direkt. lacken är duglig. hittar man en billig m-front och lackar om den själv så har man ju i stort en fin bil. Sen plockar man fram symaskinen och hemmafixeriet så blir det nog en hyffsad förstabil.


har den inte för mycket rost undertill eller på balkar så är väll den ett bra projekt?



inte för att jag köper just denna, men kommer troligtvis upp något liknande om man väntar ett tag samt håller koll på marknaden.

Blöta bilar kan dölja en hel del.

rikardbystrom
8 augusti 2012 · 70 Inlägg

Low skrev:

P-K skrev:
Tanken var ju att köpa en skitbillig för 6-7000 att testa lite på. kolla hur dom är uppbyggda och försöka fixa fel på och sälja med liiite vinst smile


ELLER så köper jag en fin direkt. får se. tror en 325 blir bra. snygga, sköna, fin motor med bra kräm samt rätt ålder.


letar jag rätt så kan jag nog hitta en riktigt fin för 20000. sen får vi se om jag får ihop mer eller mindre.

iom att jag kommer skruva mycket så är ju inte en tokfräsh på frågan då det troligtvis blir en omlackering så småningom. sen vill jag kolla igenom inredning och fixa efter behov samt renovera upp motorn lite så om det är något litet som är defekt som en elhiss till rutan spelar mindre roll då jag ändå kommer vara i och gräva om jag känner mig rätt wink


ska försöka hitta en med m-kit och hyffsad lack och svart inredning. sen kommer troligtvis någon form av sportstol i den samt lite annat kul. motorn ska väll inte ändras så mycket men får sig en check smile


http://www.blocket.se/goteborg/Bmw_325_ … 13&w=2

sen sån skulle jag kunna tänka mig. fälgarna åker åt helvete direkt. lacken är duglig. hittar man en billig m-front och lackar om den själv så har man ju i stort en fin bil. Sen plockar man fram symaskinen och hemmafixeriet så blir det nog en hyffsad förstabil.


har den inte för mycket rost undertill eller på balkar så är väll den ett bra projekt?



inte för att jag köper just denna, men kommer troligtvis upp något liknande om man väntar ett tag samt håller koll på marknaden.

Blöta bilar kan dölja en hel del.

Ärdet bara jag, eller ser hela vänster bakskärm burklackad/matt ut?

Rquired Allmänt envis
8 augusti 2012 · 12 512 Inlägg

rikardbystrom skrev:

Low skrev:

P-K skrev:
Tanken var ju att köpa en skitbillig för 6-7000 att testa lite på. kolla hur dom är uppbyggda och försöka fixa fel på och sälja med liiite vinst smile


ELLER så köper jag en fin direkt. får se. tror en 325 blir bra. snygga, sköna, fin motor med bra kräm samt rätt ålder.


letar jag rätt så kan jag nog hitta en riktigt fin för 20000. sen får vi se om jag får ihop mer eller mindre.

iom att jag kommer skruva mycket så är ju inte en tokfräsh på frågan då det troligtvis blir en omlackering så småningom. sen vill jag kolla igenom inredning och fixa efter behov samt renovera upp motorn lite så om det är något litet som är defekt som en elhiss till rutan spelar mindre roll då jag ändå kommer vara i och gräva om jag känner mig rätt wink


ska försöka hitta en med m-kit och hyffsad lack och svart inredning. sen kommer troligtvis någon form av sportstol i den samt lite annat kul. motorn ska väll inte ändras så mycket men får sig en check smile


http://www.blocket.se/goteborg/Bmw_325_ … 13&w=2

sen sån skulle jag kunna tänka mig. fälgarna åker åt helvete direkt. lacken är duglig. hittar man en billig m-front och lackar om den själv så har man ju i stort en fin bil. Sen plockar man fram symaskinen och hemmafixeriet så blir det nog en hyffsad förstabil.


har den inte för mycket rost undertill eller på balkar så är väll den ett bra projekt?



inte för att jag köper just denna, men kommer troligtvis upp något liknande om man väntar ett tag samt håller koll på marknaden.

Blöta bilar kan dölja en hel del.

Ärdet bara jag, eller ser hela vänster bakskärm burklackad/matt ut?

Säljaren nämner i annonsen att vänster bak är omlackerad i fel nyans, hur den har lackats vet jag dock inte. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
P-K Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
8 augusti 2012 · 501 Inlägg

skiter ärligt i det felet. är det riktigt skabbigt så får jag väll åka och köpa en burk med lack och dra på så det blir hyffsat.

planen är att ändå lacka om den så att den blir så fräsh som möjligt smile dock finns kanske inte pengarna till det än.

Stil>Funktion
Aerodynamik ...
9 augusti 2012 · 7 120 Inlägg

Kolla riktigt noga så att tempen inte stiger för mycket, jag blåste toppackningen på min förra E36..

Alpinabiturbo Kulan
9 augusti 2012 · 1 435 Inlägg

Finns hyfsade BMW E39or för runt 20k nu. Mycket skönare bil än E36 att åka runt i.

Se denna tråd för inspiration:

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh … mp;page=89

BMW 535D Touring "Carbonschwarz" (2006)
BMW 740ia "Aspensilver" (1997)
BMW 523ia "Aspensilver" (1996)
P-K Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
9 augusti 2012 · 501 Inlägg

ja, e39or är fräshare samt mer prisvärda. vill man ha riktigt mycket hästar för lågt pris så kan man ju köpa en e34 540 eller liknande.

dock så faller ingen av dom mig i smaken. e39 är mer som en taskigt designad lyxbil och e34 är lite för sportig och dyr i underhåll.


kollade igenom länken. vad heter dessa fälgar? tror båda dom skulle vara riktigt snygga på en e36a smile

https://sphotos-a.xx.fbcdn.net/hphotos- … 1256_n.jpg
http://i549.photobucket.com/albums/ii36 … 5e047d.jpg

Stil>Funktion
SportPilot Ubåtsingenjör
9 augusti 2012 · 7 234 Inlägg

P-K skrev:
ja, e39or är fräshare samt mer prisvärda. vill man ha riktigt mycket hästar för lågt pris så kan man ju köpa en e34 540 eller liknande.

dock så faller ingen av dom mig i smaken. e39 är mer som en taskigt designad lyxbil och e34 är lite för sportig och dyr i underhåll.


kollade igenom länken. vad heter dessa fälgar? tror båda dom skulle vara riktigt snygga på en e36a smile

https://sphotos-a.xx.fbcdn.net/hphotos- … 1256_n.jpg
http://i549.photobucket.com/albums/ii36 … 5e047d.jpg

är en e34 dyrare än en e36 i underhåll ? smile va något nytt !

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
P-K Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
9 augusti 2012 · 501 Inlägg

försäkring och skatt antar jag är bra mycket dyrare i dom då det är en såpass mycket kraftigare bil smile

Stil>Funktion
SportPilot Ubåtsingenjör
9 augusti 2012 · 7 234 Inlägg

P-K skrev:
försäkring och skatt antar jag är bra mycket dyrare i dom då det är en såpass mycket kraftigare bil smile

tvivlar på att försäkringen är speciellt mycket dyrare ... jag betalade 1900 i skatt för min gamla e34

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang