När tror ni Volvo 740 börjar stiga i värde?

kannebanne
24 juli 2012 · 2 046 Inlägg

BOLIN_ skrev:

kannebanne skrev:

BOLIN_ skrev:

Ovanlig är den definitivt, det säger jag inte emot, dock är den inte unik i sitt slag smile

Bra då e de avklarat. Nu vill jag bara att du svarar på min fråga ang BMWn wink

Mycket möjligt att den Bmw:n är eftertraktad, jag känner inte igen modellen och kan endast säga en sak, den är inte unik, den är bara jävligt ovanlig smile

Ok, bra så e de avklarart

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.
BOLIN_
24 juli 2012 · 2 763 Inlägg

kannebanne skrev:

BOLIN_ skrev:

kannebanne skrev:

Bra då e de avklarat. Nu vill jag bara att du svarar på min fråga ang BMWn wink

Mycket möjligt att den Bmw:n är eftertraktad, jag känner inte igen modellen och kan endast säga en sak, den är inte unik, den är bara jävligt ovanlig smile

Ok, bra så e de avklarart

Kanon! smile Ha en bra natt! smile

Volvo - For Life
kannebanne
24 juli 2012 · 2 046 Inlägg

BOLIN_ skrev:

kannebanne skrev:

BOLIN_ skrev:

Mycket möjligt att den Bmw:n är eftertraktad, jag känner inte igen modellen och kan endast säga en sak, den är inte unik, den är bara jävligt ovanlig smile

Ok, bra så e de avklarart

Kanon! smile Ha en bra natt! smile

Desamma du

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.
BOLIN_
24 juli 2012 · 2 763 Inlägg

kannebanne skrev:

BOLIN_ skrev:

kannebanne skrev:

Ok, bra så e de avklarart

Kanon! smile Ha en bra natt! smile

Desamma du

Tackar! smile

Volvo - For Life
ISpeed
24 juli 2012 · 135 Inlägg

de roliga va att kanelballe påstog att audin hans  va unik med endast faktat att han kolla egenom garagets aktiva bilar tongue inte nån nybils eller import lista utan han satt å bläddra igenom garaget å leta xD

varför är alla så dryga?
D_Carlsson Bonntrimmare
24 juli 2012 · 620 Inlägg

Gammla bakhjulsdrivna Volvo dubblar la alltid priset inför vintern när alla vill ha en vinterbil

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv
steifan DR!FTT3KN!K3R
24 juli 2012 · 10 427 Inlägg

kannebanne skrev:

ISpeed skrev:
de roliga va att kanelballe påstog att audin hans  va unik med endast faktat att han kolla egenom garagets aktiva bilar tongue inte nån nybils eller import lista utan han satt å bläddra igenom garaget å leta xD

http://www.nordicaudi.com/php/files/604083-S6Plus.gif här har du retard. Min är Audi S6 Plus Quattro

Schysst att ha en av 97 tillverkade sedaner, men C5 är ju en skapligt ful kaross hur man än gör.
Ska ju vara C6 minst om det ska vara lite stil på grejerna.

dannewiede
24 juli 2012 · 24 Inlägg

_Blue_Speed_ skrev:

Krist skrev:
Hade en röd 740gl 115hk i vintras. Köpte den bes å skattad för 2500kr, körde skiten ur den, tjejen övningskörde med den, krocka med diverse saker inkl rev ner en lyktstolpe. Skrotades innan sommarn kom. Hade en svart året innan ioförsig en 16v 159hk som ja köpte för 6000, lekte som fan, bresladd överallt, japsdämpare på haha helt enkelt bil för a till b. Sen skrotades den innan sommarn kom. Visst ja förlora massa pengar, men glödjen de gav va värt de.

740 kommer inte att öka i värde, iallafall inte de närmsta åren, finns för många där ute. Dom ökar i värde när vintern kommer, sen sjunker dom. Hållt på så i 3 år nu har ja märkt..

Å dom flesta som köper 740 gör nästan som mig, misshandlar bilen och skrotar sen eller säljer som reservdelsbil..

Själv brukar jag köpa BMW E30 M3s och sånt skrot och leka sönder med. Har rätt bra ställt så pengarna är inge problem. Leker sönder dom på vintern, skroten till våren. Kan tillägga att dom sällan håller hela vintern.

_Blue_Speed, du kan gärna få sälja en sån bil billigt nästa vår, sånt är ju inte man skrotar :p

Chevrolet Stylemaster "47an" (1947)
volvoqq Lastbilsmekaniker
24 juli 2012 · 5 153 Inlägg

Hade turen att fick köpt en 760 -88 för 800 kr:P dock var motorn skrot och stått sedan -09 men karossen var bra:).

Volvo740-88 Volvo850-92
24 juli 2012 · 1 678 Inlägg

4-stroke skrev:
Det roligaste av allt är att folk påstår att det är den driftsäkraste bilen som finns. riktigt värdelösa bilar om man vill ha nått som funkar felfritt.
Tack gode gud för att man numera åker v70 och enbart gör vanlig service istället för att ha kvar 745an som krånglade hela tiden

Det där håller jag inte med om.
Man brukar oftast få skylla sig själv om man inte sköter om sin bil och det gäller alla bilar.

Jag har haft min 740 och den har aldrig krånglat. Har alltid startat och alltid fungerat.
Visst har det varit lite små problem med det, det är alltid lätt fixat. Bilen är snart skattebefriad om ca 6 år.

Volvo740-88 Volvo850-92
24 juli 2012 · 1 678 Inlägg

jonnielahti skrev:
haha förvånad att tråden inte är låst big_smile

Varför skulle den?
Kommer bli riktigt nostalgi att skriva här när 740 börjar bli skattebefriad.
Någon smart jävel kanske bygger om motorn så den går på vätgas. Även jag funderar på göra det lol

Waahlvik
24 juli 2012 · 508 Inlägg

sålde min 740 gl 88a för 2 år sen för 12000. 1 ägare före mig. 21500 mil och gått ua genom alla besiktningar, inte en enda råpa eller rostfläck, nu har jag en MB som är rostfri också, gått 22 tusen sen 83, den har jag blivit erbjuden 20 för

Mercedes E220 CDI "Stortysken" (2013)
Hamilton
24 juli 2012 · 8 865 Inlägg

Tråd rensad på OT
Ber er även att läsa 13§ Vett och etikett

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
Pim_Pim
24 juli 2012 ·

Kanske skulle åka o köpa mig 5st volvo 740 och ställa på en loge och vänta tills jag blir pensionär.
Satan vad folk kommer att få betala för en växellåda eller varför inte en bakaxel. tongue
Jag tror att Volvo 740 kommer att öka i värde i år, runt oktober, november big_smile

twin_cam Smålänning
24 juli 2012 · 7 877 Inlägg

Pim_Pim skrev:
Kanske skulle åka o köpa mig 5st volvo 740 och ställa på en loge och vänta tills jag blir pensionär.
Satan vad folk kommer att få betala för en växellåda eller varför inte en bakaxel. tongue
Jag tror att Volvo 740 kommer att öka i värde i år, runt oktober, november big_smile

Haha värdeökningen beror på när det börjar snöa tongue

Men ursprungsfrågan är faktiskt rätt intressant. De flesta har nog inte noterat det, men på bara två-tre år har det försvunnit väldigt många 740, och dom är faktiskt inte direkt jättevanliga att se längre.

Gissar att värdeökningen tar fart om 5-6 år, när dom blir skattefria.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
JanZonz
24 juli 2012 · 83 Inlägg

RightFront skrev:

kannebanne skrev:

RightFront skrev:

Vad har varit felet på dem då? smile

Allt förmodligen.. De är ju en 740

Fortfarande lite sur för att din Audi inte var så unik som du trodde? ;D

+111!

Jimmy_N Makaronborrare
24 juli 2012 · 993 Inlägg

Och medelåldern på denna sidan är? 14år är gissningen om man läser i genom denna tråden

4-stroke Gymnasieutbildad däcksparkare
24 juli 2012 · 382 Inlägg

Volvo740-88 skrev:

4-stroke skrev:
Det roligaste av allt är att folk påstår att det är den driftsäkraste bilen som finns. riktigt värdelösa bilar om man vill ha nått som funkar felfritt.
Tack gode gud för att man numera åker v70 och enbart gör vanlig service istället för att ha kvar 745an som krånglade hela tiden

Det där håller jag inte med om.
Man brukar oftast få skylla sig själv om man inte sköter om sin bil och det gäller alla bilar.

Jag har haft min 740 och den har aldrig krånglat. Har alltid startat och alltid fungerat.
Visst har det varit lite små problem med det, det är alltid lätt fixat. Bilen är snart skattebefriad om ca 6 år.

är det därför du har startat typ 30 trådar om hjälp med din 740?
Sköter alltid mina bilar som man ska.

Motorer är som människor, Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
BMW 540i "E34 Touring" (1995)
IX ____________________________________
24 juli 2012 · 1 340 Inlägg

4-stroke skrev:

Volvo740-88 skrev:

4-stroke skrev:
Det roligaste av allt är att folk påstår att det är den driftsäkraste bilen som finns. riktigt värdelösa bilar om man vill ha nått som funkar felfritt.
Tack gode gud för att man numera åker v70 och enbart gör vanlig service istället för att ha kvar 745an som krånglade hela tiden

Det där håller jag inte med om.
Man brukar oftast få skylla sig själv om man inte sköter om sin bil och det gäller alla bilar.

Jag har haft min 740 och den har aldrig krånglat. Har alltid startat och alltid fungerat.
Visst har det varit lite små problem med det, det är alltid lätt fixat. Bilen är snart skattebefriad om ca 6 år.

är det därför du har startat typ 30 trådar om hjälp med din 740?
Sköter alltid mina bilar som man ska.

Frågade förr men fick inget svar; vad har varit fel på dina 740is? smile Med tanke på att du skrev förr att du inte ens kunde sälja dem för att de krånglade så mycket smile

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Volvo 740 GLT "16 fina ventiler" (1990)
Knugcab
24 juli 2012 · 5 111 Inlägg

ÖHHHHH MAZDA ÄR BÄST FÖR DET SÄGER MIN KOMPIS.
Vad var ursprungsfrågan nu igen? roll

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang