Sova i sommarvärmen

sleepyoh
11 juli 2012 · 1 319 Inlägg

Är det fler än jag som har förbannat jävla svårt att somna in, och faktiskt sova igenom en hel natt nu i värmen? Tror jag har snittat 2-5 timmar senaste 10 dagarna, vilket känns sådär på arbetsdagarna. Man ligger och vrider och vänder sig på kvällarna och det är varmt som fan, och när man väl lyckats somna så vaknar man efter 2-3 timmar av att kudden är blöt som fan.. hmm

Happy happy att man får sömntabletter i morgon igen, kanske man får sova några dagar iallafall! big_smile

_----------'
IX ____________________________________
11 juli 2012 · 1 340 Inlägg

Är ju sällan varmare än 18 grader på natten = öppna fönstret = perfekt temperatur big_smile

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Volvo 740 GLT "16 fina ventiler" (1990)
TheMPG
12 juli 2012 · 141 Inlägg

Jag tycker det är fascinerande att folk snålar in på typ 3-4k för en portabel AC, när det gör så mycket för sömnen.

Jag fixar din A/C, skicka PM
Marticus Meldem
12 juli 2012 · 917 Inlägg

Takfläkt ovanför sängen och endast påslakan = sömn! smile

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
Busgrabb Rejsa ?
12 juli 2012 · 2 959 Inlägg

TheMPG skrev:
Jag tycker det är fascinerande att folk snålar in på typ 3-4k för en portabel AC, när det gör så mycket för sömnen.

Word, så gör man!

Autotech
BMW 335D (2008)
Hyperhead oseriös medlem
12 juli 2012 · 239 Inlägg

VÄRME??? flytta ner till södra delen av sverige för här e bara regn och kyla.

alain www.bimmerpower.org
12 juli 2012 · 3 995 Inlägg

Ha vart skit sommar i Göteborg, reng och kallt, 3 dagar sol i juni, 1 dag sol intills i juli, sover gott på nätterna.
De säger att sommar kommer efter den 17 juli, det återstår att se, det kanske snöa så vi kan åka skidor.

Senast redigerat av alain (12 juli 2012)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
Marcus_89 Biltokig elektriker
12 juli 2012 · 3 352 Inlägg

Jag hade problem innan, sen blev det ac. Nu sover man gött smile Sömn måste man ha, så då är det värt att kosta på sig lite wink

Bebben Legitimerad besserwisser
12 juli 2012 · 921 Inlägg

jag och sambon gör så här:

Ha fönstret i sovrummet stängt sålänge det är varmare på utsidan än insidan.
När det är kallare ute än inne, öppna fönstret.
Ta ut täcket ur påslakanet

När du lägger dig, har det förhoppningsvis blivit en lagom temperatur i rummet.

Skulle det inte funka så skulle jag föredra en takfläkt framför portabel AC, då fläkten är tystare men det är ju en smaksak. smile

Lycka till!

Marticus Meldem
12 juli 2012 · 917 Inlägg

Bebben skrev:
jag och sambon gör så här:

Ha fönstret i sovrummet stängt sålänge det är varmare på utsidan än insidan.
När det är kallare ute än inne, öppna fönstret.
Ta ut täcket ur påslakanet

När du lägger dig, har det förhoppningsvis blivit en lagom temperatur i rummet.

Skulle det inte funka så skulle jag föredra en takfläkt framför portabel AC, då fläkten är tystare men det är ju en smaksak. smile

Lycka till!

Sambon och jag kan verkligen inte sova utan takfläkt numera, vi stänger i sovrummet så har man inte fläkten på under natten så är det inget syre kvar i luften på morgonen... plus att det blir varm som faen tongue

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
pukan2
12 juli 2012 · 3 182 Inlägg

Marticus skrev:
Takfläkt ovanför sängen och endast påslakan = sömn! smile

precis detta har jag i sovrummet och att jag har alltid fönstret öppet funkar skit bra.

Grabber Dagdrömmare
12 juli 2012 · 2 836 Inlägg

Öppna fönster o få korsdrag + go kommando funkar fint!
Enda nackdelen är myggor o frugan/sambon som kommer att störa en mitt i natten!

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
JFfoto
12 juli 2012 ·

Får ju lov att gå ut i tröja nu ju, känns nästan som höst med all regn.

sleepyoh
12 juli 2012 · 1 319 Inlägg

AC kan säkert vara en lösning om man har ett sovrum, lite trångt om man bor i en etta dock, finns ju ingen riktig plats att ställa fanskapet på. Någon som har koll på hur mycket energi en AC förbrukar? Man vill ju inte bli rånad varje månad om man skaffar en.

_----------'
Marcus_89 Biltokig elektriker
12 juli 2012 · 3 352 Inlägg

Det negativa med ac är att den dånar lite och måste ha ett utblås, tex ett fönster som den pumpar ut luft från kompressorn. Men funkar kanon att kyla ner rummet med innan man ska sova. Annars är det takfläkt eller vädra igenom ordentligt som gäller smile

OpelP1
13 juli 2012 · 1 412 Inlägg

Dom enstaka veckorna som varit soliga denna sommaren så har min luftvärmepump agerat ac istället.
Svalare inne än ute när man kommer in på kvällen. smile

Puffen92 DinoSaurie
13 juli 2012 · 216 Inlägg

bara lägga sig på sängen.. blunda... å somna D:
samma i tält! D:

Mazda 3 Optimum "Röda Pandan" (2016)
LordLife
13 juli 2012 · 998 Inlägg

värme? byte från mitt duntäcke i mitten av juni till mitt tunnare täcke sen fick man har filt för man fryser.

Finns en mängd av olika ac maskiner. Om du vill ha en sån så fråga dom som jobbar med det vad dom tycker passar bäst i en 1a.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
te_wik Forummoderator
13 juli 2012 · 12 813 Inlägg

En folköl innan läggdags brukar funka smile

Har också problem med värmen, usch! Sambon däremot trivs att sova när det är närmare 30 grader i sovrummet, så vi kommer aldrig överens om fönstret skall vara öppet eller stängt tongue En AC kom inte på fråga tongue




Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Germax
13 juli 2012 · 12 086 Inlägg

Glipa i fönstret gör susen hos mig.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang