Gratis/billig parkering utanför stan (Stockholm)

Mikso
16 juli 2012 · 11 Inlägg

Hej!

Om man kommer från södra Stockholm, och kör mot innerstan - vart finns det gratis/billiga parkeringsplatser att ställa bilen på dagarna, för att ta t-banan till stan och slippa betala trängselskatt och parkeringsplats?

Det får gärna vara så nära stan som möjligt, t.ex. Gullmarsplan.


Tackar!

sleepyoh
16 juli 2012 · 1 319 Inlägg

Runt midsommarkransen/årsta.

_----------'
Mikso
16 juli 2012 · 11 Inlägg

Vore bra om du kunde ge exempel på exakta platser/gator där man kan ställa bilen smile

sleepyoh
16 juli 2012 · 1 319 Inlägg

Vattenledningsvägen te:x. Nära gröna/röda (kmr ej ihåg) tunnelbanan in mot stan. Är ju datumparkering där med förbud 1 dag i veckan, vilken det är vet jag inte, men det finns ju flera gator där i närheten där du ganska lätt borde hitta en parkering och ha tunnelbanan inom 5 min från platsen.

Senast redigerat av sleepyoh (16 juli 2012)

_----------'
Mikso
16 juli 2012 · 11 Inlägg

Ok!

Funderar nämligen på att ta huddingevägen mot stan för att slippa köa på E4:an. Några tips om man tar huddingevägen mot stan? Några platser vid gullmarsplan?

sleepyoh
16 juli 2012 · 1 319 Inlägg

Runt Gullmarsplan är det rätt knepigt att hitta plats, du behöver oftast tillstånd för att stå där. Typ boendetillstånd, misstänker att det är för att just eliminera infartsparkeringen. Ska tänka lite och se om jag kommer på någonting runt i krokarna där, just nu ståre still.

_----------'
Noxxer
17 juli 2012 · 1 482 Inlägg

Runtomkring Bagarmossen och Hökarängen kan du ställa bilen gratis, dock är det väll 5-10 min gång till t-bana.

BLT Service
Theracords Music Label
Mikso
17 juli 2012 · 11 Inlägg

Noxxer skrev:
Runtomkring Bagarmossen och Hökarängen kan du ställa bilen gratis, dock är det väll 5-10 min gång till t-bana.

Kan du ge någon specifik gata som man kan googla på?

sleepyoh
17 juli 2012 · 1 319 Inlägg

Dom flesta gatorna i förorten är ju gratis att stå på, med en dags datumparkering i veckan. Många är bara nov-maj man behöver bry sig om datum parkeringen. Det lättaste är väll bara att ta en sväng dit och reka området? Ta en tur och kika runt, då får du se mer än du någonsin kommer få via 1 timme på eniro..

_----------'
lingua
17 juli 2012 · 2 271 Inlägg

Mikso skrev:

Noxxer skrev:
Runtomkring Bagarmossen och Hökarängen kan du ställa bilen gratis, dock är det väll 5-10 min gång till t-bana.

Kan du ge någon specifik gata som man kan googla på?

Bagarmossens Centrum är det gratis parkering om det finns ledigt, annars Emågatan bredvid som
endast har nån städdag i veckan.

Edit: eller strunt i det, dom bygger om linjen här och endast 20min trafik till Aug.

Skärmarbrink (innan Gullmarsplan)  hade jag satsat på, visst en del boendeoparkering men även gratis.

Senast redigerat av lingua (17 juli 2012)

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
discokapten Kapten på disco!
17 juli 2012 · 1 729 Inlägg

Nästan alla södra förorter har gratis parkering på gatuplan med städdag en gång i veckan.
Åker du ifrån huddinge så är det bara att plocka förorter efter vägen, ibland kan man parkera hur enkelt som helst, ibland är det fullt.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
Noart Cykelhatande yrkeschaufför.
17 juli 2012 · 241 Inlägg

Hagsätra centrum har väl gratis parkering under dagtid va? Vet att det kostar på nätterna dock.

Mikso
17 juli 2012 · 11 Inlägg

Noart skrev:
Hagsätra centrum har väl gratis parkering under dagtid va? Vet att det kostar på nätterna dock.

Det är alldeles för långt från stan. Bäst vore närmast innerstan, Gullmarsplan t.ex.

Constantine
17 juli 2012 · 679 Inlägg

Duger Västberga Allé? 20min gång avstånd till Årstabergs pendeltågsstation eller 5m till närmsta buss som tar dig antingen till Årstaberg, Älvsjö eller in till Stockholm. Linje 143 och 165 tror jag..

Senast redigerat av Constantine (17 juli 2012)

Mikso
17 juli 2012 · 11 Inlägg

Constantine skrev:
Duger Västberga Allé? 20min gång avstånd till Årstabergs pendeltågsstation eller 5m till närmsta buss som tar dig antingen till Årstaberg, Älvsjö eller in till Stockholm. Linje 143 och 165 tror jag..

Låter som ett vettigt alternativ! Dock är det t-bana som föredras, så man slipper byten mitt i stan. Några fler förslag?

Constantine
17 juli 2012 · 679 Inlägg

Ska tillägga att det tar runt 10min från Västberga allé in till innerstan med buss smile Telefonplan kanske är ett annat alternativ?

Mikso
17 juli 2012 · 11 Inlägg

Det området kommer man till genom E4:an, där det bildas långa köer på morgon och eftermiddag, som jag förstår. Ser helst att parkera bilen så nära stan som möjligt, om man följer huddingevägen smile

Constantine
17 juli 2012 · 679 Inlägg

Jo jag vet, vilka tider åker du? för köerna brukar oftast börja på essingeleden strax innan Västberga/Södermalm/Liljeholmen avfarten

evilaudio
17 juli 2012 · 16 195 Inlägg

nära stan och gratis finns typ inte.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang