80 gte quattro blir 20v turbo.. Total otuur =/

Bilvalet var en 80 gte quattro, motorn orginal är 1.8l förgasare på 68hk, utbytt till motor på 240+, bytt drivlina till urquattro, dragit el, måste påpeka att jag lärt mig en jäkla massa nya å nyttiga saker pga av strul med bil osv.. bilen e byggd för å leka, trim? ja sjklart framöver!
  • 87 Följare
  • 95 626 Visningar
  • Uppdaterades senast 13 augusti 2013
Putteliten
24 augusti 2012 · 9 084 Inlägg

Tottii skrev:

Putteliten skrev:

Tottii skrev:
haha puck som puck, dyra va dom iaf!
joda! lite mätare inkopplas sen blire lek å annat skoj i linköping imon:)

Finns ju billiga icke godkända puckar annars! tongue Händer i Lkpg då? Cloetta Center å be LHC grabbarna träna passningar med dina puckar? tongue lol

Kommer den bli reggad med maskin med eller?

bilträff nere vid döda torget, bakom ikea därsmile tänkte audin skulle ryka lite..
jo gärna men de får fan plocka bort dom själva:P sitter fast bultade rejält! tongue

nejnej! detta blev bara budget projekt för å ha lite kul, aldrig haft turbo å vill juh inte sladda av vägen med spqn sen:P

Just ja, det var imorrn ja! Haha, dom får väl fösa runt puckarna när dom sitter på plats annars får dom ju ingen träning! tongue

Hehe, kan lova dig att mycke kommer vilja ha mer sen. Blir det att skicka maskin fram å tillbaks mellan bilar a sen? tongue

Tottii Audiskadad
24 augusti 2012 · 1 287 Inlägg

Putteliten skrev:

Tottii skrev:

Putteliten skrev:

Finns ju billiga icke godkända puckar annars! tongue Händer i Lkpg då? Cloetta Center å be LHC grabbarna träna passningar med dina puckar? tongue lol

Kommer den bli reggad med maskin med eller?

bilträff nere vid döda torget, bakom ikea därsmile tänkte audin skulle ryka lite..
jo gärna men de får fan plocka bort dom själva:P sitter fast bultade rejält! tongue

nejnej! detta blev bara budget projekt för å ha lite kul, aldrig haft turbo å vill juh inte sladda av vägen med spqn sen:P

Just ja, det var imorrn ja! Haha, dom får väl fösa runt puckarna när dom sitter på plats annars får dom ju ingen träning! tongue

Hehe, kan lova dig att mycke kommer vilja ha mer sen. Blir det att skicka maskin fram å tillbaks mellan bilar a sen? tongue

har ej bestämt hur jag ska göra än, köpa en till maskin eller låta den andra ståsmile det märks! detta är en sjukt billig å rolig leksak!! smile

# Tobias Lundin / 80 sportquattro sedan bygge !
Följ gärna projektet här:
https://www.facebook.com/groups/458659997514331/
Sponsorer: Spacer.se :)
Putteliten
24 augusti 2012 · 9 084 Inlägg

Tottii skrev:

Putteliten skrev:

Tottii skrev:

bilträff nere vid döda torget, bakom ikea därsmile tänkte audin skulle ryka lite..
jo gärna men de får fan plocka bort dom själva:P sitter fast bultade rejält! tongue

nejnej! detta blev bara budget projekt för å ha lite kul, aldrig haft turbo å vill juh inte sladda av vägen med spqn sen:P

Just ja, det var imorrn ja! Haha, dom får väl fösa runt puckarna när dom sitter på plats annars får dom ju ingen träning! tongue

Hehe, kan lova dig att mycke kommer vilja ha mer sen. Blir det att skicka maskin fram å tillbaks mellan bilar a sen? tongue

har ej bestämt hur jag ska göra än, köpa en till maskin eller låta den andra ståsmile det märks! detta är en sjukt billig å rolig leksak!! smile

Njaa tycker du ska sätta lite fart med SPQn ja! Så vi får se den på rull nångång.
Är det mycket el för att flytta en såndär maskin eller? Hur går det med varv och hastighetsmätare?

quattro
24 augusti 2012 · 86 Inlägg

3". Finns det färdiga simons kit till våra bilar?
Kul att det går framåt. B-)

Audi Coupe quattro "20v Turbo" (1987)
Tottii Audiskadad
24 augusti 2012 · 1 287 Inlägg

Njaa tycker du ska sätta lite fart med SPQn ja! Så vi får se den på rull nångång.
Är det mycket el för att flytta en såndär maskin eller? Hur går det med varv och hastighetsmätare?

jovisst! får börja med den! bara bygga avgas system på söndag åt den så denna e klar... sen börjar jag nog troligtvis pån! smile
nej inte jätte mkt! finns speciell kabelhärva å plocka ut! tror det va 6 kablar?
varvräknare får man koppla ihop 1 kabel från boxen å en på instrument huset, men har inte orkat göra det än..  smile

# Tobias Lundin / 80 sportquattro sedan bygge !
Följ gärna projektet här:
https://www.facebook.com/groups/458659997514331/
Sponsorer: Spacer.se :)
Tottii Audiskadad
24 augusti 2012 · 1 287 Inlägg

quattro skrev:
3". Finns det färdiga simons kit till våra bilar?
Kul att det går framåt. B-)

får tillverka själv! halva nöjet å ligga under bilen med svetsblänk å uppbrända kläder wink

# Tobias Lundin / 80 sportquattro sedan bygge !
Följ gärna projektet här:
https://www.facebook.com/groups/458659997514331/
Sponsorer: Spacer.se :)
76Lubricants SpeedFreakz Sweden
24 augusti 2012 · 1 778 Inlägg

När åker du mot lkpg? Kan vara kul att åka lite karavan:)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
Tottii Audiskadad
24 augusti 2012 · 1 287 Inlägg

marwin_of_sweden skrev:
När åker du mot lkpg? Kan vara kul att åka lite karavan:)

vi åker ett par bilar från stan halv 6 smile
får se hur bilen mår på motorväg bara! annars blire gamla vägen te lkpg för mig:-)

# Tobias Lundin / 80 sportquattro sedan bygge !
Följ gärna projektet här:
https://www.facebook.com/groups/458659997514331/
Sponsorer: Spacer.se :)
MatsaBusen
25 augusti 2012 · 515 Inlägg

Mysigt!

Har du nån dokumentation på elen eller hur löste du det?

quattro
25 augusti 2012 · 86 Inlägg

Tottii skrev:

MatsaBusen skrev:
Mysigt!

Har du nån dokumentation på elen eller hur löste du det?

inte mer än min handmålade ritning:P

Haha. Klockrent.. Så mycket dokumentation har jag med på mitt motorbyte. :-D

Audi Coupe quattro "20v Turbo" (1987)
Putteliten
25 augusti 2012 · 9 084 Inlägg

Tottii skrev:

Njaa tycker du ska sätta lite fart med SPQn ja! Så vi får se den på rull nångång.
Är det mycket el för att flytta en såndär maskin eller? Hur går det med varv och hastighetsmätare?

jovisst! får börja med den! bara bygga avgas system på söndag åt den så denna e klar... sen börjar jag nog troligtvis pån! smile
nej inte jätte mkt! finns speciell kabelhärva å plocka ut! tror det va 6 kablar?
varvräknare får man koppla ihop 1 kabel från boxen å en på instrument huset, men har inte orkat göra det än..  smile

Fasen, låter enkelt jue! Kanske vore något till min cab! smile

Tottii Audiskadad
25 augusti 2012 · 1 287 Inlägg

quattro skrev:

Tottii skrev:

MatsaBusen skrev:
Mysigt!

Har du nån dokumentation på elen eller hur löste du det?

inte mer än min handmålade ritning:P

Haha. Klockrent.. Så mycket dokumentation har jag med på mitt motorbyte. :-D

verkligen! ful som fan, men jag förstår den:P men hade kopplat fel:P men löste sig efter 1 månad:P

# Tobias Lundin / 80 sportquattro sedan bygge !
Följ gärna projektet här:
https://www.facebook.com/groups/458659997514331/
Sponsorer: Spacer.se :)
Tottii Audiskadad
25 augusti 2012 · 1 287 Inlägg

Putteliten skrev:

Tottii skrev:

Njaa tycker du ska sätta lite fart med SPQn ja! Så vi får se den på rull nångång.
Är det mycket el för att flytta en såndär maskin eller? Hur går det med varv och hastighetsmätare?

jovisst! får börja med den! bara bygga avgas system på söndag åt den så denna e klar... sen börjar jag nog troligtvis pån! smile
nej inte jätte mkt! finns speciell kabelhärva å plocka ut! tror det va 6 kablar?
varvräknare får man koppla ihop 1 kabel från boxen å en på instrument huset, men har inte orkat göra det än..  smile

Fasen, låter enkelt jue! Kanske vore något till min cab! smile

då får du nog använda bilbälte om du kör nercabbat så du inte flyger ut;) nerrå  winkwink
göre! ännu smidigare till din som e nyare..

# Tobias Lundin / 80 sportquattro sedan bygge !
Följ gärna projektet här:
https://www.facebook.com/groups/458659997514331/
Sponsorer: Spacer.se :)
76Lubricants SpeedFreakz Sweden
25 augusti 2012 · 1 778 Inlägg

Tottii skrev:

marwin_of_sweden skrev:
När åker du mot lkpg? Kan vara kul att åka lite karavan:)

vi åker ett par bilar från stan halv 6 smile
får se hur bilen mår på motorväg bara! annars blire gamla vägen te lkpg för mig:-)

Då väntar vi tills ni passerar här och hänge påsmile

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
Sweeper Rostskadad
25 augusti 2012 · 194 Inlägg

Min insperationstråd big_smile

Man lär sig alla misstagen med en lekbil och sen glider man lungt med finbilen cool

Tottii Audiskadad
25 augusti 2012 · 1 287 Inlägg

marwin_of_sweden skrev:

Tottii skrev:

marwin_of_sweden skrev:
När åker du mot lkpg? Kan vara kul att åka lite karavan:)

vi åker ett par bilar från stan halv 6 smile
får se hur bilen mår på motorväg bara! annars blire gamla vägen te lkpg för mig:-)

Då väntar vi tills ni passerar här och hänge påsmile

gört, vet inte alls hur många vi blir alls.. 1-200:P ne vi vet inte hur många bilar alls.. många verkar tydligen va borta på annat håll? på träffar

# Tobias Lundin / 80 sportquattro sedan bygge !
Följ gärna projektet här:
https://www.facebook.com/groups/458659997514331/
Sponsorer: Spacer.se :)
76Lubricants SpeedFreakz Sweden
25 augusti 2012 · 1 778 Inlägg

Tottii skrev:

marwin_of_sweden skrev:

Tottii skrev:

vi åker ett par bilar från stan halv 6 smile
får se hur bilen mår på motorväg bara! annars blire gamla vägen te lkpg för mig:-)

Då väntar vi tills ni passerar här och hänge påsmile

gört, vet inte alls hur många vi blir alls.. 1-200:P ne vi vet inte hur många bilar alls.. många verkar tydligen va borta på annat håll? på träffar

Ja många är i Örebro, men många av dom ska till lkpg lite senare.
Men här blir vi nog 4 bilar iallafall.
Så vi står väl vid 32an mellan halv 6 o 6 och hänger på er:)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang