Ritning till avgassystem?

M-Wetter
28 juli 2012 · 212 Inlägg

Hej som rubriken lyder så söker jag nån hemsida som kan tänkas ha ritningar till hur man bygger avgassystem.
Eller bilder på hur man har gjort kanske.

Jag har nämligen tänkt att bygga ett eget system till min Camaro -83. Jag har nu ett system som hänger på högersidan under bilen. Men om man vill bygga om till ett system som har piper på båda sidor hela vägen, hur gör man då?
Har själv inte kollat under bilen så jag vet inte hur det ser ut. Kanske är busenkelt när man ser det. Men tänkte ändå kolla med er först!

Så alltså: Ritning eller bilder på ett komplett avgassystem till Camaro 3e generationen sökes.

dawwe ...has left the building...
28 juli 2012 · 4 474 Inlägg

Du borde kunna googla dig till svar/bilder, jag är säker på att detta redan gjorts, ett antal gånger...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Clintan66
28 juli 2012 · 2 011 Inlägg

Ska du bygga det i rostfritt eller vanliga enkla 2,5" eller 3" rör.

Köper du på tex Biltema som jag själv gjorde, så bara att handla hem rör. Bygg hur du vill ha det och lämna tillbaka det som inte behövs.

Jag tyckte det var smidigt, så kunde man pyssla för bästa dragning när man hade alla delar hemma. Svårt att se när man tittade under bilen om det passa bäst med 30 graders eller 45 graders böj som exempel.

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
M-Wetter
29 juli 2012 · 212 Inlägg

Clintan66 skrev:
Ska du bygga det i rostfritt eller vanliga enkla 2,5" eller 3" rör.

Köper du på tex Biltema som jag själv gjorde, så bara att handla hem rör. Bygg hur du vill ha det och lämna tillbaka det som inte behövs.

Jag tyckte det var smidigt, så kunde man pyssla för bästa dragning när man hade alla delar hemma. Svårt att se när man tittade under bilen om det passa bäst med 30 graders eller 45 graders böj som exempel.

Det är precis vad jag gjorde med nu. Fast jag försökte med ögonmått att luska ut vilka vinklar jag skulle ha. Fick göra lite modifieringar ändå sen, men eftersom det ska svetsas ihop sen så spelar det ju ingen som helst sexuell roll.

Evildan
29 juli 2012 ·

glöm inte att bygga tryckutjämningsrör mellan de bägge rören.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang