740 16v glt -88 hög tomgång och stannar eller ökar varvtal vid körning

inzain
30 juli 2012 · 86 Inlägg

hej, har problem med att min bil varvar eller stannar i varv när jag trycker ner kopplingen och ska växla, händer även när jag står still utan växel i o gasar. Vad kan vara fel, har rengjort spjällhus tomgångsventil (tomgångsmotor) kollat slangar och att wire och spjäll går tillbaka till sitt ursprungsläge efter man gasat. Behöver alltså lite tips på vad det kan vara, har även provat att spreja startgas på olika ställe för att upptäcka eventuella läckage...

tacksam för alla svar!

Jonaazz
31 juli 2012 · 30 Inlägg

för mycket soppa? tempgivaren? hjälper ju inte att spjällen kan stänga om boxen tror att den måste ge chok för att det är kallt

Volvo 240 DL "B.A.D Performace" (1985)
caboom89
31 juli 2012 · 67 Inlägg

Sälj den till mig ska du se det ordnar sig;) 500 spänn;)

Saab 9-3 Aero Coupé -02
Finns det nåt fånigare än en bil som ser snabb ut och gör 0-100 på en industrisemester?
inzain
2 augusti 2012 · 86 Inlägg

Två nollor till om det är du som ska ha den;)

inzain
2 augusti 2012 · 86 Inlägg

Ja fast det känns inte som det är på det viset det är som om något hänger sig. Typ att spridarna inte vill sluta ge soppa när de ska utan fortsätter lite extra, idag kändes det som att ju mer jag gasade ju mer visade sig felet...

nordstromj
2 augusti 2012 · 1 772 Inlägg

Hade liknande problem på min 16v förut, då var det dom två skruvarna som håller gasspjället på axeln som lossnat lite grann, kollade du det när du gjorde rent?

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.
BMW 320d (2007)
inzain
3 augusti 2012 · 86 Inlägg

Nä det gjorde jag inte, det ska jag göra. Tack för tipset

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang