Problem med laddtrycket på saab 9000 aero

Rasmus_Saab_Aero
31 juli 2012 · 36 Inlägg

kan laddet gå ner om glt ligger på 0,6? iaf när man låg på 2ans växel men la man sig på 3ans så va glt 0,45 ca smile men endå så konstigt att när bilen blir varm laddar han 1,4 och när den kommit upp i arbetstemp efter start så 1,7-1,8 yikes

Saab Äger:D
Rasmus_Saab_Aero
31 juli 2012 · 36 Inlägg

får nog kolla över mappningen om det inte är värmen från downpipe eller grenrör som orsakar tryck förlusten sad

Saab Äger:D
UhrJr Nordic Tuning i Norrköping
31 juli 2012 · 839 Inlägg

Ursäkta språket, men vad fan är en "Matsbox Ala Fågelmara edition"?

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.
Saab 90 "Nordic Extreme RWD" (1987)
Rasmus_Saab_Aero
31 juli 2012 · 36 Inlägg

trimchip från en kille som jobbat på saab i typ 30-40 år han bor i småland men vet ej vad han heter:)

Saab Äger:D
Turbovin Turbo lover
31 juli 2012 · 555 Inlägg

UhrJr: fråga din bror Robert om han kommer ihåg, han vet nog vad en Matsbox är då jag hade den programvaran i min 900 när jag mappade hos Nordic kring 2006-2007. Har för mig han tog fotobevis för att det såg så konstigt ut i programmet smile

Han kan iaf fixa lite specialprogram utformat efter egna önskemål osv, postordertrim alltså. Polarens Aero gick med 18T/19T turbo med 93:ans originalspridare och väldigt högt laddtryck, inte konstigt att det inte höll ihop kanske. Jag kan inte detaljerna i hur Trionic ser ut men som jag kommer ihåg det när vi tittade hos Nordic var typ alla säkerhetsfunktioner i mitt program avaktiverade samt att programmet begärde typ 1,5 bar ladd hela vägen från tomgång till varvtalsstopp, ingen kurva anpassat efter turbon eller så.

Kort sagt, inget jag kan rekommendera nån att åka runt med iaf.

Senast redigerat av Turbovin (31 juli 2012)

Subaru Impreza STI Type R "AVCS 2.1l stroker" (2000)
Turbovin Turbo lover
31 juli 2012 · 555 Inlägg

Jag hoppas du bytt till andra spridare, annars kommer den där maskinen inte att hålla länge.

Subaru Impreza STI Type R "AVCS 2.1l stroker" (2000)
Rasmus_Saab_Aero
31 juli 2012 · 36 Inlägg

ska mappa om han o byta spridare inom kort smile verkar som att han tvekar lite när han vill ladda upp också när han blivit varm smile

Saab Äger:D
Turbovin Turbo lover
31 juli 2012 · 555 Inlägg

Åker du på så högt laddtryck med en 19T så finns det inte en chans att soppan räcker till med dina originalspridare. Dina originalspridare bottnar nånstans kring 280 hk har jag för mig, så det är nog inte så konstigt att den inte orkar hålla laddtrycket.

Subaru Impreza STI Type R "AVCS 2.1l stroker" (2000)
Rasmus_Saab_Aero
31 juli 2012 · 36 Inlägg

ahh tack för tippset smile men han klarade 1,7 på orginalturbon och att han laddar 1,7-1,8 först och sen när det blir varmt 1,4 smile

Saab Äger:D
Rasmus_Saab_Aero
1 augusti 2012 · 36 Inlägg

är det någon som har nummret till mats förresten smile? skicka i pm eller mail då för skulle va najs om han kunde mappa om min box då smile om inte någon annan som kan mappa vill göra det smile?

Saab Äger:D
Rasmus_Saab_Aero
1 augusti 2012 · 36 Inlägg

Har fixat nummret nu :-) men tror ni det räcker med dom gröna spridarna :-)

Saab Äger:D
nixon89 klabbarpan
1 augusti 2012 · 3 041 Inlägg

Skaffa ett par siemens deka 630 spridare så räcker dem ett tag iaf

Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
Rasmus_Saab_Aero
3 augusti 2012 · 36 Inlägg

okej ska göra de:) jag skriver mer o meddelar om jag löste problemet eller om det fortfarande inte funkar
smile

Saab Äger:D
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang