V70 -06 hugger

ts007
4 augusti 2012 · 1 777 Inlägg

Kalltkaffe skrev:
Ska det inte vara så då? när AC kompressorn  går igång, så tar den effekt och då känns det som ett ryck? eller ska sånt va åtgärdat på nyare bilar? är så normalt på äldre iaf.


Och om det nu är dessa splines, så åtgärda felet istället än att byta bussningar för att dämpa det bara? kommer ju bli värre. Sen är ju bilen inte så himla gammal heller, så att bussningarna är helt slut än vore väl konstigt?

Beror klart på hur långt bilen gått men bussningarna tar bra med stryk, övre motorbusningen brukar vara slut efter 10 tusen mil. Det e ganska billigt att byta o man får en nybilskänsla efter bytet så helt klart värt det:-)

Volvo V70n "T-gul Edition" (2006)
KaiserClaw
4 augusti 2012 · 88 Inlägg

Mycket och mycket.. Det är så pass märkbart att jag reagerade iaf :-) Jag har både åkt och kört andra V70 men har aldrig känt detta knycket. Jag tror minsann att det är någon bussning eller flera som är dåliga då bilen knycker när man släpper på gasen och sedan gasar på igen. Bilen känns "sladdrig" ungefär som glapp mellan låda och motor. Går man från ettan till tvåan efter att bilen stått still så känns detta "glapp" ännu mer.

Are you unconscious...or dead from the neck up?
Volkswagen Golf SC "VW Golf Sportscombi" (2017)
ts007
4 augusti 2012 · 1 777 Inlägg

KaiserClaw skrev:
Mycket och mycket.. Det är så pass märkbart att jag reagerade iaf :-) Jag har både åkt och kört andra V70 men har aldrig känt detta knycket. Jag tror minsann att det är någon bussning eller flera som är dåliga då bilen knycker när man släpper på gasen och sedan gasar på igen. Bilen känns "sladdrig" ungefär som glapp mellan låda och motor. Går man från ettan till tvåan efter att bilen stått still så känns detta "glapp" ännu mer.

Då e det garanterat bussningarna, byt de jag nämde så ska du se att du har en ny bil:-)

Volvo V70n "T-gul Edition" (2006)
KaiserClaw
4 augusti 2012 · 88 Inlägg

Jag får väl göra ett försök :-) Danke! Förresten, är delarna skruvat.se av bra kvalité? Det är väl inget som rasar efter ett par månader?? :-/

Are you unconscious...or dead from the neck up?
Volkswagen Golf SC "VW Golf Sportscombi" (2017)
KaiserClaw
5 augusti 2012 · 88 Inlägg

Hm.. vetifasen om jag inte ska lämna in den trots allt. Jag vet baravars en bussning sitter (övre bakre) ingen aning om vart motorkudde och dyl sitter.. bah!

Are you unconscious...or dead from the neck up?
Volkswagen Golf SC "VW Golf Sportscombi" (2017)
ts007
5 augusti 2012 · 1 777 Inlägg

Här sitter den, det står fel på skruvat för det e ingen motorkudde utan en bussning men det e klart känner du dig osäker e det bättre att lämna in det:-)



http://forumbilder.se/images/e1620121254255c2b.jpg


http://forumbilder.se/images/f262012125501d5c4.jpg


http://forumbilder.se/images/9a620121256076a6e.jpg

Volvo V70n "T-gul Edition" (2006)
KaiserClaw
5 augusti 2012 · 88 Inlägg

Men den där kan jag lätt byta själv. Tack för bilderna!
Men räcker det med att bara byta den?

Are you unconscious...or dead from the neck up?
Volkswagen Golf SC "VW Golf Sportscombi" (2017)
ts007
5 augusti 2012 · 1 777 Inlägg

KaiserClaw skrev:
Men den där kan jag lätt byta själv. Tack för bilderna!
Men räcker det med att bara byta den?

Nä byt även de andra som jag länkade till, de sitter på tvärstaget.

Om du tittar på bilden så har du den övre motorbussningen som på min bil fäst på blocket, den som e gul (polyten). Och de andra som ser ut som trekanter e i ändarna på tvärstaget, det gula staget som går mellar fjädertornen. Byter du de så har du bilen fast o fin.

http://forumbilder.se/images/04201260036PM0943.jpg

Senast redigerat av ts007 (5 augusti 2012)

Volvo V70n "T-gul Edition" (2006)
KaiserClaw
5 augusti 2012 · 88 Inlägg

Tack :-)

Are you unconscious...or dead from the neck up?
Volkswagen Golf SC "VW Golf Sportscombi" (2017)
ts007
5 augusti 2012 · 1 777 Inlägg

KaiserClaw skrev:
Tack :-)

wink

Volvo V70n "T-gul Edition" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang