Skakig och spårig volvo v70

friheten
4 augusti 2012 · 16 Inlägg

Hej jag har ett problem som jag håller på att bli galen på !
Min volvo v70 2,4T -02 skakar och är spårig när man kör , Lämnat in den för byte av länkarmar,inre styrleder och yttre, stabeliserings stag även bytta har nya däck och fälgar och ny inbalanserade fälgar och gjort 4 hjuls inställning på den . Har även pratat med verkstaden och dom har kollat men kan inte hitta nått synligt . så snälla Hjälp !

Mvh David

germ424
4 augusti 2012 · 267 Inlägg

har lite av samma problem på min, efter man kommer upp 100kmh  så börjar ratten vibbrera o ha sig

rostskyddsmålare
SafetyCar
4 augusti 2012 · 403 Inlägg

Samma med min V70 från 05. Har lagt ca 10 papp på framvagnen, men skakar ändå.

FLindgren
4 augusti 2012 · 5 089 Inlägg

Centreringsringar? byt däck och kolla om det blir bättre.

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
friheten
4 augusti 2012 · 16 Inlägg

Jag har bytt däck och fälgar men samma problem ändå. om motor fästet är dåligt kan det orsaka skakningar ?

Latheten Avstängd
4 augusti 2012 · 71 Inlägg

Om motorfästet är slut så kan det resultera i vibrationer. Men troligt vis är det inte orsaken. Förmodligen så är något i framvagnen inte fast skruvat eller bara otroligt slitet.

friheten
4 augusti 2012 · 16 Inlägg

ja men frågan är vad det är dom har kollat den 2 gånger på verkstaden men hittar inte felet hmm

Cyklop
4 augusti 2012 · 1 277 Inlägg

skakar den vid alla former av körning? skakar det mer vid högre hastigheter och mindre vid lägre eller skakar det bara vid inbromsning?

Senast redigerat av cykelpump (4 augusti 2012)

Latheten Avstängd
5 augusti 2012 · 71 Inlägg

Prova en annan verkstad och hoppas att de kan hitta felet. Har du kollat så att inte bromsskivorna är skeva åt helvete

friheten
5 augusti 2012 · 16 Inlägg

den skakar vid alla tillfällen hmm

cykelpump skrev:
skakar den vid alla former av körning? skakar det mer vid högre hastigheter och mindre vid lägre eller skakar det bara vid inbromsning?

Cyklop
5 augusti 2012 · 1 277 Inlägg

friheten skrev:
den skakar vid alla tillfällen hmm

cykelpump skrev:
skakar den vid alla former av körning? skakar det mer vid högre hastigheter och mindre vid lägre eller skakar det bara vid inbromsning?

Men skakar det mer vid högre hastigheter och lite mindre vid lägre?

Latheten Avstängd
5 augusti 2012 · 71 Inlägg

cykelpump skrev:

friheten skrev:
den skakar vid alla tillfällen hmm

cykelpump skrev:
skakar den vid alla former av körning? skakar det mer vid högre hastigheter och mindre vid lägre eller skakar det bara vid inbromsning?

Men skakar det mer vid högre hastigheter och lite mindre vid lägre?

Kollat hjullagrens contition?

friheten
5 augusti 2012 · 16 Inlägg

det skakar när man gasar upp bilen sen kan det sluta runt 90 sen börjar det igen vid 100 sen efter ett tag så kan det uphöra helt när man har kört i en halvtimma utan att sakta ner så mycket.

cykelpump skrev:

friheten skrev:
den skakar vid alla tillfällen hmm

cykelpump skrev:
skakar den vid alla former av körning? skakar det mer vid högre hastigheter och mindre vid lägre eller skakar det bara vid inbromsning?

Men skakar det mer vid högre hastigheter och lite mindre vid lägre?

friheten
5 augusti 2012 · 16 Inlägg

vad menar du med Kollat hjullagrens contition?

Latheten skrev:

cykelpump skrev:

friheten skrev:
den skakar vid alla tillfällen hmm

Men skakar det mer vid högre hastigheter och lite mindre vid lägre?

Kollat hjullagrens contition?

friheten
5 augusti 2012 · 16 Inlägg

spårar din med ?

SafetyCar skrev:
Samma med min V70 från 05. Har lagt ca 10 papp på framvagnen, men skakar ändå.

Cyklop
5 augusti 2012 · 1 277 Inlägg

han menade hjullagrens kondition. om det inte vore för att du haft nya däck hade jag gissat på sula eftersom det slutade efter ett tag.

Däcktrycket är bra va?

och yttre styrleder verkar det inte va nåt fel på heller då verkstaden gått över bilen. är det bredare fälgar än orginal? då brukar bilen bli spårkänslig. men hade även kunnat vara positiv camber eller felaktig caster men hjulinställning har du gjort. har ni kollat inre drivknutar?

friheten
5 augusti 2012 · 16 Inlägg

okej okej ja däck trycket är bra har jag kollat ,vet inte om dom har kollat drivknutarna men det borde dom gjort för jag har bett dom gå igenom bilen .

cykelpump skrev:
han menade hjullagrens kondition. om det inte vore för att du haft nya däck hade jag gissat på sula eftersom det slutade efter ett tag.

Däcktrycket är bra va?

och yttre styrleder verkar det inte va nåt fel på heller då verkstaden gått över bilen. är det bredare fälgar än orginal? då brukar bilen bli spårkänslig. men hade även kunnat vara positiv camber eller felaktig caster men hjulinställning har du gjort. har ni kollat inre drivknutar?

Cyklop
5 augusti 2012 · 1 277 Inlägg

friheten skrev:
okej okej ja däck trycket är bra har jag kollat ,vet inte om dom har kollat drivknutarna men det borde dom gjort för jag har bett dom gå igenom bilen .

cykelpump skrev:
han menade hjullagrens kondition. om det inte vore för att du haft nya däck hade jag gissat på sula eftersom det slutade efter ett tag.

Däcktrycket är bra va?

och yttre styrleder verkar det inte va nåt fel på heller då verkstaden gått över bilen. är det bredare fälgar än orginal? då brukar bilen bli spårkänslig. men hade även kunnat vara positiv camber eller felaktig caster men hjulinställning har du gjort. har ni kollat inre drivknutar?

Om verkstaden du var på inte var en märkes så prova att gå till en märkes isf då dom kan ha kännedom om detta i övrigt är det inte mycket mer man kan gissa sig till

SafetyCar
6 augusti 2012 · 403 Inlägg

friheten skrev:
spårar din med ?

SafetyCar skrev:
Samma med min V70 från 05. Har lagt ca 10 papp på framvagnen, men skakar ändå.

Delvis spårar och studsar, rycker i alla hastigheter. Har bytt länkarmar, stagen, busningar och lager i benen på båda sidorna.
Bara att byta spindelleden oxå och göra hjulinställning.
Körde över ett gupp, och när hjulet träffade marken small det det till i vänster framhjul, inget annat hände.
Detta var då krypkörning.
*suck*

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang