2716
Sök

Golf mk3 eltaklucka problem

536 Inlägg
5 augusti 2012
Trådstartare
tja!

jag har fått problem med takluckan på min golf 3 93a, takluckan är eldriven kan jag ju börja med att säga.
problem uppkom tidigare idag när vi var ute och körde, jag hade bakluckan helt öppen när vi stannade och jag skulle då dra fram den och öppna den i bak kant/tilta den och det gick helt utan problem men jag tyckte den gick lite segare än vanligt, det har aldrig varit nått problem tidigare så brydde mig inte om det.
senare när vi skulle åka igen och jag skulle öppna luckan helt så ville inte vänstra sidan åka ner utan stannade i tilt läge och ville inte åka ner, jag har försökt kollat vad som kan vara fel men inte hittat nått som hoppat loss eller nått sånt, det är som en blank grej på varje sidan och den högra rör sig men inte den på vänster sida men om jag försöker stänga luckan och lixom trycker med nått på den blanka saken åt det hållet den ska när jag stänger så åker den igen och den går att få upp i tilt läge utan hjälp men inte stänga eller öppna helt utan en massa hjälp och när den var helt öppen så ville bara höger sida åka igen så fick dra på vänster sida själv lixom.

det enda jag kan tänka mig är om nått har hoppat loss eller nått sånt och jag har försökt hitta nån med liknande problem här på garaget men inte hittat nån med samma problem som mig men i nån tråd stog det om att det är 2 vajrar som drar i luckan för att öppna och stänga den, kan det va den som går till vänster sida som gått av eller hoppat loss eller nått sånt.

jag lyckades få igen luckan så den ser stängd ut men provade att hälla vatten över med en vattenkanna men den va inte alls tät...

nån som vet vad felet kan vara? har absolut ingen aning vad jag ska göra men funderar på att skruva ner hela luckan och kolla om jag ser nått men jag vill gärna veta innan vad som kan vara fel så det underlättar mitt sökande.

är tacksam för all hjälp jag kan få med det här och jag hoppas på att kunna hitta felet så fort som möjligt.

Tack på förhand, mvh Mattias

Sök