strandberg31 skrev: det enda du behöver göra är att köpa turbo boxar! allt annat passar! ic och sånt får du ju självklart fixa med!
okej okej, då ska ja prova då tack för svaret, ja det är klart ja ska fixa det med sen behöver man vell koppla in spridar motstårnd och för länga lmm kabeln? är det någe mer ?
Stämmer bra om du ska köra med original spridare, kör med du med gröna R spridare behövs inte motståndet. Stämmer oxå att du måste förlänga Lmm kablarna.
just ja men det är vell för att orginal är högohm och turbo lågohm? har faktiskt funderat på R spridare
Stämmer bra om du ska köra med original spridare, kör med du med gröna R spridare behövs inte motståndet. Stämmer oxå att du måste förlänga Lmm kablarna.
just ja men det är vell för att orginal är högohm och turbo lågohm? har faktiskt funderat på R spridare
Original turbo spridare är också låg ohm. R - spridare och 3 tums lmm funkar kalas :d
besiktade 945an idag och det sluta med 8 st 2or, så över väger om det blir isbil eller inte och om det blir det så slänger ja i turbo motorn i den och kör in den där
mickey skrev: Monterade min toppackning igår, kändes inte helt rätt, men den passar ju bara på ett sätt om man tittar på där packningen gör "utstick" för kanaler osv.
Men jag tyckte det inte stämde riktigt bra med hålen till kanalerna i blocket, vissa hål var mycket mindre i packningen än hålet i blocket. Dom kanske iof inte används alls? Har du nå ideér ?
Edit, det är ett b230ft block jag pratar om. Kan hända att jag fått en b234 packning, kanske..
den går bara att sätta på ett sätt, kolla noga och kolla så att alla kanaler och "utstick hamnar rätt, och alla hål används inte
ja satte min så här först och då där ser du ju att inte alla "utstick" stämmer fick vända på den så vart det bättre
mickey skrev: Först vill jag ge dig beröm för jobbet du gör. Kanon!
Sen vill jag tacka för informationen, känns som jag lade den rätt då "utsticken" och hålen passade bra, dock var ju vissa mindre på packningen än på blocket. Men som du sa, vissa används inte.
tja, har ingen uppdate på motorn,men fixa den rostiga tröskeln på 945an så ni får lite bilder på det
rostigt och jävligt
det dåliga är utkapat, (vad rakt ja kapar) -.-
min bocknings maskin
fast punktad
hel svetsat, slipat svetsfogar, grund färg, spackel och sen svart färg
sen på med massa underredsmassa vart nöjd som fan , imorn ska ja fixa andra sidan sen åka in på efter kontroll, sen börjar ja jobba på onsdag så snart kan man köpa bil att sätta i motorn i
Fnul skrev: räknar lite snabbt vad ja lagt ner på motorn, allt som allt hamna summan på 9962 kr
vafan hur lyckas du? själv räknar jag att komma upp i typ 50k... vad har du gjort då?
vet inte:P men ja har ju inga smidda saker och sen har ja massa kontakter så typ riktplaning och så fick ja röv billigt 531 toppen köpte ja komplett för 500 kr så har varigt lite tur på vägen också
Dj_Albert skrev: Beundransvärt jobb du har lagt ner på motorn Du o flera med dig i tråden verkar ju ha koll, så ja tänkte fråga: Går det att bygga FT av en F motor utan några konstiga ombyggnationer o sen regga det i en 91a GL ? Har en 91a GL med F motor nämligen o en polare vill bli kvitt ett turbokitt från en FT, så lite sugen blir man ju, om det inte är allt för mycket konstigheter mer än den vanliga skruvningen ?
tack ja det går men du måste ju komp sänka motorn, sen fixa in en olje matning och olje retur mm, som strandberg sa lättare att köpa en komplett fk motor och hinka i, sen byta till styrboxarna från en turbo
Dj_Albert skrev: Jävla kompsänkning, glömmer alltid bort den OKej, det är alltså inte samma kolvar o stakar.. Bra att veta, på vissa modeller är det ju samma, inte just på 240 då men det förekommer. Olje T o RT är ju en baggis, för antar att T fixas med filteradapter precis som på t.ex D24T ? o RT gängas i blocket .. ? Får se hur jag gör, polarn visste tydligen om en komplett 244 med "nyrenoverad" FT motor, dock stått ca 6 år sen renoveringen men inte mer än inkörd. Så om dess ägare släpper till kanske ja köper en komplett motor istället o hinkar i min kaross för den karossen va visst inge o ha. Annars är det ju lite kul o skruva o lära sig nått nytt också o eftersom 240in inte är bruksbil så gör de ju inge om den står över vintern t.ex .. Tål att tänkas på Hittat nån kaross åt din motor än då ?
när dom är inte samma turbo kolvarna har en urgröpning i kolven har turbo kolvar liggandes om du vill köpa ingen aning hur man gör med tillförsen men oljereturen den svetsar du in i tråget, annars köper du den där ft motorn annars är det är ju alltid kul att prova på någe nytt nää ja har inte hittat någon bil än
Dj_Albert skrev: Är oljetilloppet olika på ft o fk alltså? Tänkte eftersom du har en fk o en sån där filteradapter, eller sitter den där original på fk ? Jo det lutar nog att köpa den där ft´n om dess ägare vill släppa till, ska tydligen va lite svår enl. folk som känner till honom ..
det tror ja inte den sitter i blocket på båda! du får tjata