varför vill ingen köpa min bil ? HJÄLP!!!

widell1111 bira bira bira,bärs bärs bärs!
28 september 2006 · 313 Inlägg

hej ! jag fattar inte jag tycker jag har satt ut på bilen till ett vettigt pris till och med sänkt den med 2000kr !!! men ingen hör av sej ... är det nå fel på min anonns ? vad tycker ni ... MVH/Robin



http://www.blocket.se/vi/9508107.htm?ca=4_s

///Widell
Turbopinglan
28 september 2006 · 161 Inlägg

Du har ju det solklart.. lamellen slirar mm avställd.. det lockar inte som köpare att börja meka direkt, hade felen varit åtgärdade så kanske du får det du begär yikes)

Ska aldrig ha sämre bil än turbo!
widell1111 bira bira bira,bärs bärs bärs!
28 september 2006 · 313 Inlägg

Turbopinglan skrev:
Du har ju det solklart.. lamellen slirar mm avställd.. det lockar inte som köpare att börja meka direkt, hade felen varit åtgärdade så kanske du får det du begär yikes)

nää men den är ju bara att ställa på å köra (den går att köra med ) plus att det är en ganska fräsch 242 enligt mej är 10papp billigt med turbo kittet ... tycker du att det är för dyrt eller ? MVH

///Widell
xorox_88 Smack that ass!!
28 september 2006 · 2 953 Inlägg

den där 242 är värd dom där ynkla 10 pappen å de är nog inte måga som skiter i att köpa ticen bara för lammelerna slirar  när den är så billig!!!

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
28 september 2006 · 1 660 Inlägg

Har du haft den ute länge? Tids nog dycker det nog upp en spekulant..
Har lite dåligt med flis, annars hade nog jag varit spekulant.. Lycka till!

tobi
28 september 2006 · 562 Inlägg

asså.. grejen den är att man får inte så mycke för 240.. även fast man har lagt ner flera miljarder timmar på den.. (i så fall tar det lång tid innan någon kollar på den) plus att jag tror många ungdommar som vill ha en 240 vill nog styla själv... sedan som "Turbopinglan " sa man vill inte börja mecka direkt... så gör så här fixa felet eller vänta på att någon so me kunnig kommer å kollar å köper wink (sorry för stavning)

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!
Chrille74 Chef
28 september 2006 · 379 Inlägg

Perfekt pris för den som vill börja med drifting........

Byta koppling är ju inte hela världen och jag tycker nog att priset är OK för en så pass potent lekbil

"Jag kommer ihåg att glömma, men ibland händer det att jag glömmer att komma ihåg" - Chrille
Saab 99 "T16" (1984)
Phaetoon
28 september 2006 · 8 156 Inlägg

Tycker verkligen inte att 10 000:- är för dyrt.
Men hur laglig är turbo-konverteringen?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Benan
28 september 2006 · 271 Inlägg

Sälja en bil som inte funkar el har har nån annan "defekt e dödsdömt! Fixa kopplingen och baklysena så ska du se att nån hör av sig!

DarKMaNs Snabbast går först i kön
28 september 2006 · 146 Inlägg

håller med dom övriga, första jag reagerade var just koppling, baklyse, sen en bit utanför sundsvall, det gör att dom som har 10000kr men inte mer, måste bekosta transport ifrån dig, säg att köparen bor i södra sverige, släpvagn, dragare och bensin samt tid att hämta och lägga sig direkt under bilen för att meka gör att intressen svalnar direkt...näää fixa problemet så folk kan köra den lagligt ifrån dig... det underlättar mycket i dagens samhälle, vi har blivit för bekväma och fattigare..  smile

Senast redigerat av DarKMaNs (28 september 2006)

Audi TTs, 2015, 2.0l, 310HP
Nordicaudi.com member
Alfa Romeo Giulietta "Alfan" (2012)
Ford Mustang Fastback "BoSS" (2016)
Volvoz84 "Ijenkligen"
28 september 2006 · 786 Inlägg

hade den inte vatt så bonnastylad så hade du antagligen fått den såld..

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.
Peacerich
28 september 2006 · 273 Inlägg

Såg att du hade länkat till din sida på garaget, men den ända bilden som ser fräsch ut är den som du har på blocket.

Ta bort länken eller ta bort alla "byggbilder" med misslyckade lackerings-försök o.s.v. och lägg upp lite fräscha nya bilder, endast på hur bilen ser ut nu, kanske med grill och ny reg.plåt.

¤¤¤Smaken är som röven, klöven¤¤¤
¤¤ Kommentera gärna min bil ¤¤ http://www.youtube.com/user/Mr4ndersson
falloutboy
28 september 2006 · 1 723 Inlägg

Jag hade problem att få sålt min tokfräscha Golf 3. Det är inte lätt att få sålt bilar nuförtiden...

Det jag hade reagerat på är slirande lameller och ej inkopplade baklysen. Jag personligen hade velat ha en körklar bil. Den stora varningssignalen är dock turbokonverteringen. Den går inte genom besiktningen plus risken för ras. Ingen vet hur väl konverteringen är utförd.

Senast redigerat av falloutboy (28 september 2006)

Phaetoon
28 september 2006 · 8 156 Inlägg

opeltiffi skrev:
hade den inte vatt så bonnastylad så hade du antagligen fått den såld..

Jag vet inte om man kan kalla den bonnastylad direkt...

När det gäller en B23 motor som är turbokonverterad med Volvos egna R-sport sats så borde det vara helt lagligt. För just den motorn (B23AT) är avgascertifierad.

Men som sagts tidigare. Försök fixa bilen till körbart och lagligt skick.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Stefan Varberg Supraman
28 september 2006 · 2 300 Inlägg

Fixa i ordning felen på den så ska du nog se.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
widell1111 bira bira bira,bärs bärs bärs!
28 september 2006 · 313 Inlägg

Phaetoon skrev:
Tycker verkligen inte att 10 000:- är för dyrt.
Men hur laglig är turbo-konverteringen?

inte typad med turbo ... så bilen kan ju säljas som en GL funderar starkt på det för då slirar inte kopplingen vad tro du om det ett pris på 8papp utan turbo kittet typ MVH

///Widell
widell1111 bira bira bira,bärs bärs bärs!
28 september 2006 · 313 Inlägg

opeltiffi skrev:
hade den inte vatt så bonnastylad så hade du antagligen fått den såld..

bonna stylad ? säger han som inte har nån bil wink hellre det än ingen iaf....

///Widell
widell1111 bira bira bira,bärs bärs bärs!
28 september 2006 · 313 Inlägg

tackar så mkt för alla svar ! men alla skriver fixa det som är fel smile hade jag haft pengar att fixa lamellerna så visst då hade jag gjort det men har inte ekonomi för det nu sad anledningen att jag säljer bilen BILLIGT (trodde jag ) är för att jag behöver snabba pengar ... visst så skulle jag kunna fixa baklysena  men nån mekkare med tid över måste ju kunna ta på sej bilen smile men vad tror ni om att plocka bort turbo kittet å göra bilen till en GL då ? tänkte isf begära 8papp! för förmodligen kommer inte kopplingen att slira utan turbo laddet  vad tror ni om det ? MVH


men vill helst sälja allt på en gång ... så jag hoppas att det löser sej

///Widell
Gizmojohan
28 september 2006 · 3 295 Inlägg

du kan ju börja med att skriva ordentligt... "Bessad"??
Jag tycker inte att man ska andvända "Internet förkortningar" i annonser.. iallafall inte om dom är seriösa!

MVH Johan

widell1111 bira bira bira,bärs bärs bärs!
28 september 2006 · 313 Inlägg

Slave_joe skrev:
du kan ju börja med att skriva ordentligt... "Bessad"??
Jag tycker inte att man ska andvända "Internet förkortningar" i annonser.. iallafall inte om dom är seriösa!

MVH Johan

jo visst har du delvis rätt men vet man inte vad bessad är så klarar man nog inte av att byta kopplingen själv och då blir det dyrt ! oftast när man köper turbokonverterad bil så kan man skruva och är man billintresserad så vet man vad BESSAD är MVH

///Widell
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang