varför vill ingen köpa min bil ? HJÄLP!!!

Phaetoon
28 september 2006 · 8 156 Inlägg

widell1111 skrev:
inte typad med turbo ... så bilen kan ju säljas som en GL funderar starkt på det för då slirar inte kopplingen vad tro du om det ett pris på 8papp utan turbo kittet typ MVH

Varför inte omformulera annonsen? Typ skriva att du säljer bilen + ett monterat turbokit?
(sen listar du allt som är modifierat och kanske inköpspris?). Om nu turbokitet är Volvos egna R-sportsats så borde det vara en enkel sak att reg. besiktiga den med den motorn. (Det ska man nog skriva in annonsen.)

Ta bort "(stylad)" och "Billig" ur annonsrubriken också.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Karl_Kravall Golfare
28 september 2006 · 164 Inlägg

ja du de e inte lätt just nu att sälja bil..har inte läst hela tråden men det är nog tyvärr
köparens marknad då det är översvämmat med bilar.

ja har själv haft ute min 242:a ett bra tag, ja vet ju inte skicket på din men min är näst intill rostfri och helt orginal, inte gått mer än ca 16300 mil och ja begär 9000 för den..

ja har haft en del "seriösa" köpare som ja självklart gett tid till att "tänka" och mycket tid har gott åt att svara på alla frågor, skicka bilder, ringa samtal m.m.

vipps så har köparen inga pengar och slutar höra av sej trotts att dom inte hittar fel på bilen,
all energi och tid, reservationsköpare m.m har gjort att man dum nog fortfarande står kvar där med bilen bara för att man själv vet hur det är att köpa bil, det kan ta tid att luska fram stålar ibland.

men tyvärr är det nog så oxå att våran bilmodell riktar sej ovilligt (iallafall för min del) till snorungar som knappt tagit körkort, trotts att min inte är stylad, sänkt, tokkörd och min saknar turbo. nu reserverar ja inte bilen så länge pengarna inte finns och de känns som man nästan måste vara otrevlig i sin annons för att slippa oseriösa köpare sad
"Inga byten, ingen TV4, inte prutbart, inga pengar ingen bil, inga mailvänner, inga biljagare osv"

mitt tips är att ha kvar bilen så länge du inte får ut dom stålarna du vill, ja vill igentligen inte sälja min men bilintresset har en tendens att ta plats wink

Magnus9-3 Fukttekniker
28 september 2006 · 100 Inlägg

Svaret på frågan är enkelt: DET ÄR EN VOLVO!!!

Volvo V70 D5 "BSR" (2005)
FugitivE BMW Power
28 september 2006 · 2 362 Inlägg

Magnus9-3 skrev:
Svaret på frågan är enkelt: DET ÄR EN VOLVO!!!

Fyndigt..

BMW, bogsering med wire :/
Karl_Kravall Golfare
28 september 2006 · 164 Inlägg

Magnus9-3 skrev:
Svaret på frågan är enkelt: DET ÄR EN VOLVO!!!

blev du tappad som barn kanske?

om du inte klarar av andras bilmärken va gör du här?

precision
28 september 2006 · 2 652 Inlägg

Karl_Kravall skrev:

Magnus9-3 skrev:
Svaret på frågan är enkelt: DET ÄR EN VOLVO!!!

blev du tappad som barn kanske?

om du inte klarar av andras bilmärken va gör du här?

haha

Renjägarn
28 september 2006 · 638 Inlägg

Du vill alltså sälja en bil som för den "okunnige" ser ut som ett rent renoveringsobjekt?

Obesiktad
Står massor av saker i annonsen som Behöver åtgärdas?

"IC sitter monterad men är inte ikopplad för det fattas rör."
"Lamellerna slirar (går att köra men bör bytas) "
"baklysena är ej i kopplade ..."

Sen måste jag tyvär säga att många ser en vanlig 240 vilket inte brukar kosta så mycket. Sen att turbon inte är typbesiktad gör det hela ännu sämre?

Du har just nu en helt olaglig bil med en del jobb som måste göras.
Börja med att iaf koppla i baklysena så får du ett mindre fel på bilen, för det är väl enkelt åtgärdat?

Sen om du vill ha den sålt fort så besiktar du den, inte många som är villiga att köpa en så gammal bil obesiktad för det priset. För man vet inte om den får 2or på lite allvarligare saker.

Kommer väl nånting här snart!
Manne Jajjemen!
28 september 2006 · 1 512 Inlägg

Renjägarn skrev:
Du vill alltså sälja en bil som för den "okunnige" ser ut som ett rent renoveringsobjekt?

Obesiktad
Står massor av saker i annonsen som Behöver åtgärdas?

"IC sitter monterad men är inte ikopplad för det fattas rör."
"Lamellerna slirar (går att köra men bör bytas) "
"baklysena är ej i kopplade ..."

Sen måste jag tyvär säga att många ser en vanlig 240 vilket inte brukar kosta så mycket. Sen att turbon inte är typbesiktad gör det hela ännu sämre?

Du har just nu en helt olaglig bil med en del jobb som måste göras.
Börja med att iaf koppla i baklysena så får du ett mindre fel på bilen, för det är väl enkelt åtgärdat?

Sen om du vill ha den sålt fort så besiktar du den, inte många som är villiga att köpa en så gammal bil obesiktad för det priset. För man vet inte om den får 2or på lite allvarligare saker.

den är ju besiktad som jag fattade de.

Men gör så att du plockar av turbokittet, fixar bakljusen och sänker priset på bilen en aning å så kan du ju lägga till i annonsen sen att du har ett turbokit som passar om någon är intresserad att köpa till.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
28 september 2006 · 5 753 Inlägg

Renjägarn skrev:
Du vill alltså sälja en bil som för den "okunnige" ser ut som ett rent renoveringsobjekt?

Obesiktad
Står massor av saker i annonsen som Behöver åtgärdas?

"IC sitter monterad men är inte ikopplad för det fattas rör."
"Lamellerna slirar (går att köra men bör bytas) "
"baklysena är ej i kopplade ..."

Sen måste jag tyvär säga att många ser en vanlig 240 vilket inte brukar kosta så mycket. Sen att turbon inte är typbesiktad gör det hela ännu sämre?

Du har just nu en helt olaglig bil med en del jobb som måste göras.
Börja med att iaf koppla i baklysena så får du ett mindre fel på bilen, för det är väl enkelt åtgärdat?

Sen om du vill ha den sålt fort så besiktar du den, inte många som är villiga att köpa en så gammal bil obesiktad för det priset. För man vet inte om den får 2or på lite allvarligare saker.

den är ju bessad men avställd stod de juh... plus att en 242:a är värd mer än en 244:a.....å de där med tryckrören att inte ic:n är ikopplad är de så svårt å köpa nå rör som inte kostar mkt å sätta dit?!?... de kan ju till och med en dagis unge juh!

Senast redigerat av volvo_glenne (28 september 2006)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
precision
28 september 2006 · 2 652 Inlägg

volvo_glenne skrev:

Renjägarn skrev:
Du vill alltså sälja en bil som för den "okunnige" ser ut som ett rent renoveringsobjekt?

Obesiktad
Står massor av saker i annonsen som Behöver åtgärdas?

"IC sitter monterad men är inte ikopplad för det fattas rör."
"Lamellerna slirar (går att köra men bör bytas) "
"baklysena är ej i kopplade ..."

Sen måste jag tyvär säga att många ser en vanlig 240 vilket inte brukar kosta så mycket. Sen att turbon inte är typbesiktad gör det hela ännu sämre?

Du har just nu en helt olaglig bil med en del jobb som måste göras.
Börja med att iaf koppla i baklysena så får du ett mindre fel på bilen, för det är väl enkelt åtgärdat?

Sen om du vill ha den sålt fort så besiktar du den, inte många som är villiga att köpa en så gammal bil obesiktad för det priset. För man vet inte om den får 2or på lite allvarligare saker.

den är ju bessad men avställd... plus att en 242:a är värd mer än en 244:a.....å de där med tryckrören att inte ic:n är ikopplad är de så svårt å köpa nå rör som inte kostar mkt å sätta dit?!?... de kan ju till och med en dagis unge juh!

jag tror de blir lättare o sälja om Du gör det , det är ju inte så dyrt som du säger .

widell1111 bira bira bira,bärs bärs bärs!
28 september 2006 · 313 Inlägg

Magnus9-3 skrev:
Svaret på frågan är enkelt: DET ÄR EN VOLVO!!!

fuck off motherfucker...wink

///Widell
widell1111 bira bira bira,bärs bärs bärs!
28 september 2006 · 313 Inlägg

Manne skrev:

Renjägarn skrev:
Du vill alltså sälja en bil som för den "okunnige" ser ut som ett rent renoveringsobjekt?

Obesiktad
Står massor av saker i annonsen som Behöver åtgärdas?

"IC sitter monterad men är inte ikopplad för det fattas rör."
"Lamellerna slirar (går att köra men bör bytas) "
"baklysena är ej i kopplade ..."

Sen måste jag tyvär säga att många ser en vanlig 240 vilket inte brukar kosta så mycket. Sen att turbon inte är typbesiktad gör det hela ännu sämre?

Du har just nu en helt olaglig bil med en del jobb som måste göras.
Börja med att iaf koppla i baklysena så får du ett mindre fel på bilen, för det är väl enkelt åtgärdat?

Sen om du vill ha den sålt fort så besiktar du den, inte många som är villiga att köpa en så gammal bil obesiktad för det priset. För man vet inte om den får 2or på lite allvarligare saker.

den är ju besiktad som jag fattade de.

Men gör så att du plockar av turbokittet, fixar bakljusen och sänker priset på bilen en aning å så kan du ju lägga till i annonsen sen att du har ett turbokit som passar om någon är intresserad att köpa till.

jo iof så skulle det kunna funka ska fan göra det ... så sänker jag bilen till 8papp... men vad kan man ta betalt för ett komplett turbo kitt då ?

///Widell
widell1111 bira bira bira,bärs bärs bärs!
28 september 2006 · 313 Inlägg

Manne skrev:

Renjägarn skrev:
Du vill alltså sälja en bil som för den "okunnige" ser ut som ett rent renoveringsobjekt?

Obesiktad
Står massor av saker i annonsen som Behöver åtgärdas?

"IC sitter monterad men är inte ikopplad för det fattas rör."
"Lamellerna slirar (går att köra men bör bytas) "
"baklysena är ej i kopplade ..."

Sen måste jag tyvär säga att många ser en vanlig 240 vilket inte brukar kosta så mycket. Sen att turbon inte är typbesiktad gör det hela ännu sämre?

Du har just nu en helt olaglig bil med en del jobb som måste göras.
Börja med att iaf koppla i baklysena så får du ett mindre fel på bilen, för det är väl enkelt åtgärdat?

Sen om du vill ha den sålt fort så besiktar du den, inte många som är villiga att köpa en så gammal bil obesiktad för det priset. För man vet inte om den får 2or på lite allvarligare saker.

den är ju besiktad som jag fattade de.

Men gör så att du plockar av turbokittet, fixar bakljusen och sänker priset på bilen en aning å så kan du ju lägga till i annonsen sen att du har ett turbokit som passar om någon är intresserad att köpa till.

japp den är bessad...

///Widell
widell1111 bira bira bira,bärs bärs bärs!
28 september 2006 · 313 Inlägg

Karl_Kravall skrev:
ja du de e inte lätt just nu att sälja bil..har inte läst hela tråden men det är nog tyvärr
köparens marknad då det är översvämmat med bilar.

ja har själv haft ute min 242:a ett bra tag, ja vet ju inte skicket på din men min är näst intill rostfri och helt orginal, inte gått mer än ca 16300 mil och ja begär 9000 för den..

ja har haft en del "seriösa" köpare som ja självklart gett tid till att "tänka" och mycket tid har gott åt att svara på alla frågor, skicka bilder, ringa samtal m.m.

vipps så har köparen inga pengar och slutar höra av sej trotts att dom inte hittar fel på bilen,
all energi och tid, reservationsköpare m.m har gjort att man dum nog fortfarande står kvar där med bilen bara för att man själv vet hur det är att köpa bil, det kan ta tid att luska fram stålar ibland.

men tyvärr är det nog så oxå att våran bilmodell riktar sej ovilligt (iallafall för min del) till snorungar som knappt tagit körkort, trotts att min inte är stylad, sänkt, tokkörd och min saknar turbo. nu reserverar ja inte bilen så länge pengarna inte finns och de känns som man nästan måste vara otrevlig i sin annons för att slippa oseriösa köpare sad
"Inga byten, ingen TV4, inte prutbart, inga pengar ingen bil, inga mailvänner, inga biljagare osv"

mitt tips är att ha kvar bilen så länge du inte får ut dom stålarna du vill, ja vill igentligen inte sälja min men bilintresset har en tendens att ta plats wink

håller helt klart med dej smile man måste ha plats för fler projekt .. mkt därför jag säljer bilen för att jag har hittat en annan och behöver platsen .. bor lixom i LGH men tjejen å hon har också bil tongue

///Widell
widell1111 bira bira bira,bärs bärs bärs!
28 september 2006 · 313 Inlägg

kanske finns nån här som är i behov att ett komplett turbo kitt ?tongue

///Widell
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
28 september 2006 · 5 753 Inlägg

hmm lite dubbelposter widell tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Karl_Kravall Golfare
28 september 2006 · 164 Inlägg

widell1111 skrev:
kanske finns nån här som är i behov att ett komplett turbo kitt ?tongue

lägg ut det för sej på blocket eller här på garaget och checka, du kanske rent av får ut mer av att sälja dom för sej än ihop wink

widell1111 bira bira bira,bärs bärs bärs!
28 september 2006 · 313 Inlägg

Karl_Kravall skrev:

widell1111 skrev:
kanske finns nån här som är i behov att ett komplett turbo kitt ?tongue

lägg ut det för sej på blocket eller här på garaget och checka, du kanske rent av får ut mer av att sälja dom för sej än ihop wink

har ändrat anonnsen på blocket nu så vi får se om nån nappar... MVH

///Widell
Dirk Diggler
29 september 2006 · 375 Inlägg

volvo_glenne skrev:
den är ju bessad men avställd stod de juh... plus att en 242:a är värd mer än en 244:a.....å de där med tryckrören att inte ic:n är ikopplad är de så svårt å köpa nå rör som inte kostar mkt å sätta dit?!?... de kan ju till och med en dagis unge juh!

Jag tror att många också tänker att det förmodligen är mer än att bara "koppla" in grejorna som bakljus och IC. Många misstänker säkert att det kan vara fel på grejorna och att hade det bara varit att koppla in så hade han redan gjort det själv.
Sen att länka till garagetbilderna håller jag nog med som någon tidigare sa att det bara förstör. Bara att se att du lackat bilen med blinkers, kofångare m,m på plats gör ju att allt annat också känns oseröst gjort.
Inget illa menat men det är det första intrycket jag får iaf.

Fimpha
29 september 2006 · 557 Inlägg

Haha, jag såg den förut. Jag tänkte ringa på den förut då jag behöver en vinterbil att leka med men du bodde tyvärr lite för långt bort tongue

//Jerry
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang