Project Missy Green.

Detta projekt är för att bilen inte var i så bra skick som jag trodde. Jag kommer att riva ner hela bilen och motorn och gå igenom.och renovera allt samt.bygga om bilens interiör för att få in ljudet som jag vill ha i den :)
  • 2 Följare
  • 1 686 Visningar
  • Uppdaterades senast 18 oktober 2012
InluZion
7 augusti 2012 · 15 Inlägg

Hejsan.

Tänkte börja ett projekt med min kära SAAB 9000 2.3CD T. Jag köpte bilen i början av sommaren ihop om att den skulle vara bättre än vad den var, men så var inte fallet. Det rasar grejer hela tiden så nu blev den avställd och jag ska riva ner hela bilen och fixa till allt på den nu.

En lista på vad som ska göras

Montera ur motor och låda [ ]
Servra motor och låda [ ]
Renovera toppen [ ]
Byta Turbo [ ]
Byta slavcylinder [ ]
Montera ner alla kjolar [ ] (Framkjol nere)
Bygga mer ljud [ ]


Vad som har hänt med bilen nu är att slavcylindern har gett sig och det är bara ca 3veckor sedan jag bytte hela lådan i den så nu rivs allt igen, sen är även turbon väldigt glapp så blir att byta den oxå..


Mer INFO kommer ikv när barnen sover.

MVH

Saab 9000 2.3T CD "Missy Green" (1993)
InluZion
9 augusti 2012 · 15 Inlägg

Vad skulle ni lite mer kunniga rekommendera för Turbo och IC till denna pärla?

Har nu iaf fått av ventilkåpan och lite mer skit, har även lackat upp tändkassetten RÖD igen, så det kommer att bli RÖDA tryck, kyl och vakum slangar i den, samt att en del kabblar kommer att slevas röda. för att håla temat big_smile

Kommer lägga upp lite bilder ikv på vad som har hänt nu så att ni får se vad som händer med den big_smile

Saab 9000 2.3T CD "Missy Green" (1993)
cars4ever
16 september 2012 · 836 Inlägg

Lägg gärna upp några bilder:) och Lycka till!!!

BMW 730iA "E32" (1988)
Saab 9-3 "Turbo" (2000)
Suzuki Grand Vitara "XL7 V6" (2004)
InluZion
18 oktober 2012 · 15 Inlägg

cars4ever skrev:
Lägg gärna upp några bilder:) och Lycka till!!!

Självklart ska jag fixa lite bilder. dock blev det inte så mkt som jag ville nu då vi sålde våran valiga bil så denna får bli ihop plocka och kör bar nu sen fixar jag allt sen, dock blir det helt smidd motor då big_smile

Det jag hann med nu blev ny topp-packning, insugspackning, grenrörspackning, ventilkåpspackning, ny turbo och ny dumpventil big_smile

Saab 9000 2.3T CD "Missy Green" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang