Cheva K3500 HD Full Size Dually uppfräschning

Uppfräschning och en del trucker styling en drömbil som helt enkelt ska fixas så som ja vill ha den;) kommer vara ett rullande projekt. Version 2,0 påbörjat på sidan 23
  • 151 Följare
  • 305 741 Visningar
  • Uppdaterades senast 17 juli 2015
woffis
14 februari 2013 · 504 Inlägg

Ledig från jobbet så ja passa på att fota en ny(mobil) bild:P

Känns ju som den ändrat sig lite;D;D
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53244/53244-cb336aaee9337344320c24227a2907a3.jpg

Annons bild
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53244/53244-689e5c366a6936b260dcf69a7051de7f.jpg

Har funderingar på att lacka om bilen

Ska ja ha kvar de röda?
Ska ja byta färg?

Är sugen på bara helsvart själv men tips och ideer är välkommna

//Kristoffer

MVH Kristoffer
Mitt projekt
I DON´T ALWAYS DOWNSHIFT.
but when I do it`s next to a prius, so they can hear me hurt the environment
Kebabfrulle
14 februari 2013 · 630 Inlägg

Helsvart skulle bli riktigt snyggt på din bil!

westerling
14 februari 2013 · 131 Inlägg

får nog hålla med ovanstående helsvart skulle sitta fint!

henke_99 Offroad Racing
14 februari 2013 · 3 122 Inlägg

woffis skrev:
Henke_99 Ja har fått min pmd nu men fick en räkning till på 750 kr är det tullen då?

Det bör ha varit tull och moms ja. (ca 30% på det du betalade, alltså 25% moms även på fraktkostnaden. Allt för att suga ur oss varenda skattekrona som går)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
woffis
14 februari 2013 · 504 Inlägg

ja såg nu på specen att de va tull och moms:P (Utsugare)

blev de någon skillnad när du bytte spridare på din?

I morgon är de garage dag;D;D;D

//Kristoffer

MVH Kristoffer
Mitt projekt
I DON´T ALWAYS DOWNSHIFT.
but when I do it`s next to a prius, so they can hear me hurt the environment
henke_99 Offroad Racing
15 februari 2013 · 3 122 Inlägg

Skillnaden jag märkte var framför allt att den startade lättare efteråt, innan så tvekade den lite ett par gånger innan den väl startade men nu smäller den igång direkt.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
woffis
15 februari 2013 · 504 Inlägg

Okej då kanske de är värt att göra de på min Me då när jag orkar:-P men du har bytt ventil tryckarna också va? Vad gjorde de då?

Update kommer senare;-)

MVH Kristoffer
Mitt projekt
I DON´T ALWAYS DOWNSHIFT.
but when I do it`s next to a prius, so they can hear me hurt the environment
henke_99 Offroad Racing
15 februari 2013 · 3 122 Inlägg

Om man behöver byta spridare eller inte beror på skicket på dom gamla wink Mina var dåliga och hade varit med i 30000 mil. Vill minnas att gm rekommenderade byte vid 18000 mil... Känner du nån som kan provtrycka dom så gör gärna det för att få fram skicket på dom. (iaf dom 4 som du kommer åt utan att ta bort turbon)

Juag bytte mina lyftare då jag har ett märkligt tickande i motorn som jag ville bli av med. Pratade med flera som sa att det måste vara en havererad lyftare, men efter att jag bytt dom så var samma j*vla ljud kvar ändå. Har fortfarande inte hittat vad det kan vara.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
woffis
15 februari 2013 · 504 Inlägg

Okej har du grejat mycket du verkar kunnig på dessa motorer:-)

Okej ja min har gått ca 13700 Miles så de kanske börjar närma sig.

Förresten någon som läser som vet om man kan kalibrera hastighetsmätaren min stämmer väldigt dåligt när ja ligger i 80på mätaren så rullar bilen i ca95kmh

MVH Kristoffer
Mitt projekt
I DON´T ALWAYS DOWNSHIFT.
but when I do it`s next to a prius, so they can hear me hurt the environment
henke_99 Offroad Racing
15 februari 2013 · 3 122 Inlägg

Har läst en del på internet, ägt en blazer med 6,2:a och subban nu då. Man kan aldrig veta för mycket om den bilmodell man äger...

Det går att kalibrera hastighetsmätaren men kräver tydligen lite lödande i en liten databox som omvandlar signalerna från givaren på fördelningslådan till nåt hastighetsmätaren kan använda. Tydligen inte så svårt men det går inte att bara programmera.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
woffis
15 februari 2013 · 504 Inlägg

Nä de har du rätt i just nu är ja mest inne på att läsa om intercooler och hx40 turboaggregat och opto bump.

Opto bump får du läsa på om och ge din åsikt om har läst både bra och dåligt om.
Vart har du läst de med hastighets mätaren?

MVH Kristoffer
Mitt projekt
I DON´T ALWAYS DOWNSHIFT.
but when I do it`s next to a prius, so they can hear me hurt the environment
henke_99 Offroad Racing
15 februari 2013 · 3 122 Inlägg

opto bump var ett nytt ord för mig...

Jag frågade enghs motor om hastighetsmätaren, han hade tydligen den infon som behövdes. Jag skulle bara maila honom så skulle han skicka det, men det har så att säga inte riktigt blivit av...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
woffis
15 februari 2013 · 504 Inlägg

Man puttar till opto ögat på pumpen en millimeter så ska de ge en hel del effekt

MVH Kristoffer
Mitt projekt
I DON´T ALWAYS DOWNSHIFT.
but when I do it`s next to a prius, so they can hear me hurt the environment
woffis
15 februari 2013 · 504 Inlägg

Sorry Henke skrev fel Optic bump skulle de vara

http://www.dieselplace.com/forum/showth … optic+bump

Jaha dagens update då!

Har inte gjort mycke mer än att flytta PMD tvättat bilen och provkört.
Det sitter ju ett #9 motstånd på den nya PMD:n men i den gamla satt de inget alls så ja funderar på om de va på grund av de den spöka eller behöver man inget motstånd?

Börjar med 2 bilder på fästet ja gjorde av en bit kantlist till lastbils lämmar:P (Funktion går före design!)

https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53244/53244-2bc3af35a821ca0f29e9e77960b4369b.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53244/53244-b56b97ffc1145283a57b3b4ddf7c9256.jpg

Nya placeringen
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53244/53244-d035e50e166c69648ef73530f65b3fbe.jpg

Så nu återstår bara lite mer provkörning innan de är fastställt att det va de som va problemet:P
Har en FSD cooler över om någon är intresserad?

Sen vill ja ha lite åsikter och smakråd jag är sugen på dessa i fronten med xenon

https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53244/53244-f6842681eaa6c665bc8fd64a0589ca9e.jpg

Men även dessa är snygga

https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53244/53244-e4587c79a4d8a72630136077606da51f.jpg

Och så tror ja de blir liknande dessa bak

https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53244/53244-f3f0400e23d6511191a95304c69d40a4.jpg

Ha de!
//Kristoffer

MVH Kristoffer
Mitt projekt
I DON´T ALWAYS DOWNSHIFT.
but when I do it`s next to a prius, so they can hear me hurt the environment
woffis
16 februari 2013 · 504 Inlägg

Mange du kan väl också kika på de där med optic bump?

//Kristoffer

MVH Kristoffer
Mitt projekt
I DON´T ALWAYS DOWNSHIFT.
but when I do it`s next to a prius, so they can hear me hurt the environment
henke_99 Offroad Racing
16 februari 2013 · 3 122 Inlägg

Nu har jag läst om optic bump och jag vet inte... Verkar kunna ge lite effekt men jag har mitt trimchip redan så jag låter det nog vara som det är.

Ska man välja mellan dom båda lamporna du länkade till så tycker nog jag dom översta, misstänker att farbror blå och sbp inte gillar dom röktonade... Dessutom kommer du få klart försämrat halvljus.

Såna här lampor köpte jag till min, jag är kanonnöjd. Det är vanliga h1 halogen från början men jag har 35w xenon i dom och det funkar klockrent. Dom är väl avskärmade så det är ingen risk att man bländar mötande. Hade visst ingen bild som visar hur det lyser.
http://i1094.photobucket.com/albums/i456/henke_99/Suburban/DSC_0316.jpg

http://i1094.photobucket.com/albums/i456/henke_99/Suburban/DSC_0315.jpg

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
woffis
16 februari 2013 · 504 Inlägg

ja ska också köpa chip av engh så ja väntar nog med de.
jag läste precis igenom din tråd på 4x4sweden och såg dom lamporna:)
läste att du har typ samma problem som ja hadde/har att bilen stänger av sig men bara att starta direkt igen ja håller ju tummarna för att de va min pmd som spökade.

vet du om de funkar att köra utan resistor eller för i den gamla satt de inget så ja fundera på om de va därför de bråkade?

Senast redigerat av woffis (16 februari 2013)

MVH Kristoffer
Mitt projekt
I DON´T ALWAYS DOWNSHIFT.
but when I do it`s next to a prius, so they can hear me hurt the environment
henke_99 Offroad Racing
16 februari 2013 · 3 122 Inlägg

Vet inget om det med resistorn, men det ska ju iaf sitta en där.

Jag hoppas att det inte är min pmd eftersom den är så pass nybytt... Men en kompis hade både en fungerande pmd och en beg insprutningspump liggande så då har jag iaf dom grejer som behövs för att kunna felsöka min bil. Det jobbiga är att den har funkat som den ska nu ett par dagar, efter att det blivit lite varmare ute så jag funderar på om det kan ha varit fukt i bränslesystemet nånstans som ställde till det.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
Koppaa
16 februari 2013 · 75 Inlägg

Så, har haft full koll via telefon, men så bökigt och skriva därifrån så har landat vid datan nu Woffis ;D

Funkar trucken bättre nu med nya FSD'n ? smile

Och för övrigt det där med lysena, så tkr jag att basic klarglas är snyggast. Gillar inte alls när det går över åt diod och projektorlins osv.. tkr det är mer jap-skit-styling, men det är bara min åsikt smile

Har däremot sett någonstans samma klarglas som henke_99 har fast typ "dark" variat som jag gillade skarp smile

Tänkte även fråga vart man kan köpa en förlängningskabel så jag kan flytta min FSD innan det börjar krångla ?

Dessutom har jag en spritt ny frontläpp inplastad här hemma som är till salu om du Woffis vill ha ny fräsch eller om henke_99 som inte har någon på sin subba ? big_smile

Och håller med resten ang. dina lackplaner, lacka bilen hel svart wink

keep up the good work! /Koppaa

woffis
17 februari 2013 · 504 Inlägg

Fan va gött att du är med:D

Ja de jag har kört har den funkat fint har kört en del nu ikväll och de är rätt stor skillnad på bilen den är mycket piggare och mer bottenvrid backar här hemma där ja vart tvungen att växla ner före ingreppet kan ja ligga på samma växel nu vet inte om de är pmd:n eller ressistorn men skillnad är de!;D Och den har inte dött en enda gång på 2 dagar men tänker inte säga att den är helfrisk än för de har ju vart väldigt oregelbundet förut kan gå flera dagar mellan men ja håller tummarna!

Ja dom lamporna har ja med sett tycker själv de kanske är lite mycke "BMW" över dom med två halo ringar men finns en sort med bara en på varje sida men tänker suga på de ett tag till bara bak ja bestämt mig.

Enghs motor har sådana kablar för ca 800:- Behöver du en kylfläns så säg till då ja har en över!

Jasså pris på läppen?
ja har en halv fräsch liggande men den ja satt på på min är hel och fin så den får sitta till ja kört av den hehe:P

ja jag tror de blir snyggast faktist blir ju stilrent behöver ju bara en svart grill och en svart stötfångare ocksåbig_smile

tror nästa inköp kan bli maffigt;D

Tack och bock Koppaa!
När ska du fixa en tråd??
Är mycket nyfiken på dina planer!

Edit: Ja tror henke är en ofroadare och dom tror ja inte gillar frontläpparna;P

//Kristoffer

Senast redigerat av woffis (17 februari 2013)

MVH Kristoffer
Mitt projekt
I DON´T ALWAYS DOWNSHIFT.
but when I do it`s next to a prius, so they can hear me hurt the environment
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang