2897
Sök

Lagligt Streesrace nu!

82 Inlägg
12 augusti 2012
Trådstartare
#1
Tjena!

Jag har en fråga angående om att försöka få igång ett område i/runt Ljungby där vi lagligt kan få arrangera Streetrace. Och nu försöker jag se hur många som kan vara är intresserade av detta (det gäller ju även folk som inte är hemmahörande i Ljungby). Jag har även startat en Facebook-grupp med samma rubrik:

http://www.facebook.com/groups/257655394352158/

Mvh Mazdaspeed

Race For Fun!
379 Inlägg
12 augusti 2012
#2
Det har ju gjorts så många försök med lagliga race men det dör alltid ut pga. All säkerhet och jobb och framför allt att få med kommunerna på detta..

Så det är nog inte så lätt tyvärr hmm
Annars körde jag mycket blackrace i Älmhult på den tiden då det fanns smile

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun

82 Inlägg
25 september 2012
Trådstartare
#3
Nya uppdateringar på "Lagligt Streetraceområde Nu!"

http://www.facebook.com/groups/257655394352158/

82 Inlägg
1 oktober 2012
Trådstartare
#4
Detta är hur jag har beskrivit gruppen på Facebook, och gruppen har fått bra respons. Det har fått Ljungby/Älmhult/Markaryd/Växjö-politiker och Polisen att se detta som ett prio 1 på deras lista smile Så nu är det på tal om en bana i Ljungbys utkant vid ett nytt industriområde. Men det känns som att vi behöver fler intresserade för att få ett bättre genomslag. Så gå till Facebook-gruppen, läs vad vi har kommit fram till än så länge och visa ert stöd i debatten smile

"Denna grupp är till för oss som älskar att övervarva våra stackars bilar på helgerna på så kallade "olagliga" träffar. Jag, precis som flera andra, har varit kontakt med Ljungby kommun. men det verkar inte ha gett resultat än så länge Tyvärr. Men jag hoppas på svar snart från en av politikerna som är ansvarig i ärendet. Jag har iallafall gjort vad jag kan, och nu skulle jag behöva hjälp från andra.

Men det borde ju vara möjligt att få fram en plats till oss med tanke på att vi har väldigt stora möjligheter i form av stora industriområden och lågtrafikerade vägar. (ni som jobbar på diverse företag/industrier kan kanske ta upp frågan med ansvariga på respektive platser)

Så om bara kommunen, politikerna i stan och den industriella regionen satt sig ner och diskuterade igenom detta, så kan dom komma med bra förslag ganska omgående.

Det ända jag vill få ut av detta, är att vi kan få en bra plats att vara på och köra. Jag förespråkar inga olagligheter i och med att jag startade denna grupp, eller ge upphov till olagliga handlingar. Men eftersom Streetrace är olagligt ute i samhället, och att det är väldigt kul att köra som fan när det väl skapas träffar, så kommer "bekymret" att kvarstå i framtiden om det inte går att arrangera på ett bra och enkelt sätt. Men då måste det ske på ett sätt som gör att inga faller tillbaka i att köra på otillåtna platser igen.

Men om allt ska arrangeras helt efter lagboken så kommer detta nog inte att fungera, utan det gäller att leta efter kryphål som gör att vi kan få till ett lagligt sätt att lösa uppgiften på. Och det går om man anstränger sig smile"


Sök