Bränsleboxen sitter fast med en "hake" hjälp?! 940 ftt -98

Boobby
16 augusti 2012 · 94 Inlägg

för några dagar sen skulle jag ta ur bränsleboxen för jag tänkte chippa skiten..
men när jag fått bort plasten så ser jag att de är som en slags bygel runt boxen som är fast skruvad med en "nitad" skruv och muttern på baksidan är fast punktad?!

Är de någon som har haft de fenoment eller är de bara min bil som är speciell?!
Och hur ska jag få loss de ? vågar ju inte använda driv dorn eller hugg mejsel för "slågänga" den? vill ju inte skada styrboxen precis..
är de nån som har nå tips på hur jag kan gå till väga ?

glömde ta kort på skiten men hoppas min förklaring duger ! smile

tack i förhand !! big_smile

Volvo ska de va, annars får det va !
Volvo 940 Turbo "Just TryIn" (1998)
Skeden Mekaniker/Fordonstek
16 augusti 2012 · 80 Inlägg

Det är bara att dra loss skiten med bräckjärn eller liknande eller klipp loss den. Den är plomberad bara.

Kör 940Sleeper
Boobby
16 augusti 2012 · 94 Inlägg

Skeden skrev:
Det är bara att dra loss skiten med bräckjärn eller liknande eller klipp loss den. Den är plomberad bara.

är de själva nit muttern du menar eller bygeln ? ^^

Volvo ska de va, annars får det va !
Volvo 940 Turbo "Just TryIn" (1998)
Boobby
16 augusti 2012 · 94 Inlägg

nit bulten menade jag smile

Volvo ska de va, annars får det va !
Volvo 940 Turbo "Just TryIn" (1998)
Skeden Mekaniker/Fordonstek
16 augusti 2012 · 80 Inlägg

bygeln skall bort. boxen sitter skruvad med torx eller liknande om jag kommer ihåg rätt. Samma sak på min gamle classic 98a

Kör 940Sleeper
Boobby
16 augusti 2012 · 94 Inlägg

Skeden skrev:
bygeln skall bort. boxen sitter skruvad med torx eller liknande om jag kommer ihåg rätt. Samma sak på min gamle classic 98a

jo jag vet att de är torx, har hållt på massor med styrboxar på 940is. men aldrig har de vart en bygel ivägen ;o
är de på självaste bult som är plomberad och bara dra loss med bräckjärn eller är det bygeln som är plomberad ?
förlåt om jag är lost, är as trött ^^,

Volvo ska de va, annars får det va !
Volvo 940 Turbo "Just TryIn" (1998)
Paulzzon94
16 augusti 2012 · 56 Inlägg

Jag borrade med ett borr lika stort som själva gängdelen på skruven. meningen var väl att hatten skulle rammla av men borret fastna å jag skulle vrida borret åt andra hållet med då följde skruven med ut smile

Att ge makt och pengar till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar :P
Skeden Mekaniker/Fordonstek
16 augusti 2012 · 80 Inlägg

Bygeln skall bort. borra, klipp eller vad som wink

Kör 940Sleeper
Boobby
16 augusti 2012 · 94 Inlägg

aah ! men tack för hjälpen ! blir att garage sätta sig nu i helgen då wink

Volvo ska de va, annars får det va !
Volvo 940 Turbo "Just TryIn" (1998)
Skeden Mekaniker/Fordonstek
16 augusti 2012 · 80 Inlägg

Lycka till smile

Kör 940Sleeper
240bns
17 augusti 2012 · 1 008 Inlägg

Låsbygeln till bränsleboxen kom under 1996 då immobilisern(stöldskyddet) kom, för att försvåra för biltjuven att byta till en äldre bränslebox utan immobiliser.

Boobby
17 augusti 2012 · 94 Inlägg

240bns skrev:
Låsbygeln till bränsleboxen kom under 1996 då immobilisern(stöldskyddet) kom, för att försvåra för biltjuven att byta till en äldre bränslebox utan immobiliser.

aha.. ^^ Men dom jag hållt på med tidigare -96 och uppåt har inte haft den, alltså så har nån vart där och pillat före mig då alltså ?

Volvo ska de va, annars får det va !
Volvo 940 Turbo "Just TryIn" (1998)
240bns
17 augusti 2012 · 1 008 Inlägg

Yes

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang