Nytt busbil projekt.Turbomotor, Samlad

Här lägger jag upp lite info med bilder om mitt nya projekt, Tänkte ta en riktigt sleten gammal bil och renovera + krutmaskin under huven!
  • 240 Följare
  • 262 749 Visningar
  • Uppdaterades senast 23 juli 2014
NoFantasy Garaget Anhängare!
11 mars 2013 · 2 068 Inlägg

vet inte vad som hjälpte, att jag böt webläsare eller att jag åt en frukt!
men nu går det att ladda upp bilder igen!

https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124810/124810-6ff67db24e811c008a6413a337f5c2da.jpg

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått
Volvo 740 (1988)
Volvo 740 "Busbilen T-E" (1988)
Lina-
12 mars 2013 · 1 213 Inlägg

Blankt & fint. smile

När hör en V8, då tänder på alla cylindrar :D
Bmw, Volvo & Jänkare gör livet värt att leva.
Princess of the road.
Volvo 940 Turbo "Sleeper" (1992)
NoFantasy Garaget Anhängare!
12 mars 2013 · 2 068 Inlägg

japp! väldigt fint!

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått
Volvo 740 "Busbilen T-E" (1988)
Volvo 740 (1988)
NoFantasy Garaget Anhängare!
12 mars 2013 · 2 068 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124810/124810-8a4909006adc8db9e2aec55d2699f62f.jpg

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått
Volvo 740 (1988)
Volvo 740 "Busbilen T-E" (1988)
Lopphunden Turbobonde
12 mars 2013 · 277 Inlägg

Lägger in bilderna i datorn, tar sedan kort igen på dem och lägger upp? Jaha.. ja det funkar väl det med! roll

Din placering av luftfiltret är ju kung! cool

In rust we trust!
Volvo 940 LTT "Slagskeppet" (1996)
NoFantasy Garaget Anhängare!
12 mars 2013 · 2 068 Inlägg

hahaha, förstår vad du menar är lite sjukt! men om jag tar dom direkt från min mobil in i datorn sen till garaget. då är upplösningen för liten står det! och då kommer stora biffkameran fram! å då blir de upplösning så de räcker å bli över!

Haha ja det känns bra!

.Föresten så har jag fått till ett riktigt grymt kvitterljud nu på andra volvon! Skrotade bort de där plastskrotet som filtret satt i och satte dit ett rostfritt rör!
Blev riktigt gött ljud!
för ja läste på nå forum att man inte skulle använda plaströr till filtret för det leder bort ljud! för mjukt då alltså! så med rostfritt så blir de gött!

Kan lägga upp film imorgon eventuellt!
blir ingen körning,för idag så stog den där fina mörkblåa saaben och gömde sig vid grindarna till verkstan! (civilpolisen alltså) vet ju aldrig vart man har dom så vill inte riskera att få änu mer skit med dom! smile

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått
Volvo 740 "Busbilen T-E" (1988)
Volvo 740 (1988)
allenalle snickare
12 mars 2013 · 612 Inlägg

haha de är bättre o bo granne med snuten som en annan wink

Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull
NoFantasy Garaget Anhängare!
12 mars 2013 · 2 068 Inlägg

allenalle skrev:
haha de är bättre o bo granne med snuten som en annan wink

har han en dotter? nedå! haha
ja det skulle ju vara roligt de! känns lite som att man inte kan göra nånting då sad

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått
Volvo 740 (1988)
Volvo 740 "Busbilen T-E" (1988)
allenalle snickare
12 mars 2013 · 612 Inlägg

NoFantasy skrev:

allenalle skrev:
haha de är bättre o bo granne med snuten som en annan wink

har han en dotter? nedå! haha
ja det skulle ju vara roligt de! känns lite som att man inte kan göra nånting då sad

Jo de har han,dock alldeles för liten,men om några så har hon åldern inne lagligt alltså wink

haha en polare köpte en bil av mig förut,när han blev stoppad och polisen kom fram till förardörren titta han på honom o sa aha vi trodde de va en annan sen fick han köra vidare ^^

Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull
NoFantasy Garaget Anhängare!
12 mars 2013 · 2 068 Inlägg

allenalle skrev:

NoFantasy skrev:

allenalle skrev:
haha de är bättre o bo granne med snuten som en annan wink

har han en dotter? nedå! haha
ja det skulle ju vara roligt de! känns lite som att man inte kan göra nånting då sad

Jo de har han,dock alldeles för liten,men om några så har hon åldern inne lagligt alltså wink

haha en polare köpte en bil av mig förut,när han blev stoppad och polisen kom fram till förardörren titta han på honom o sa aha vi trodde de va en annan sen fick han köra vidare ^^

haha, vänta tills frukten är i tid för att skörda då! big_smile

hade han inte gjort nånting? smile

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått
Volvo 740 "Busbilen T-E" (1988)
Volvo 740 (1988)
allenalle snickare
12 mars 2013 · 612 Inlägg

NoFantasy skrev:

allenalle skrev:

NoFantasy skrev:

har han en dotter? nedå! haha
ja det skulle ju vara roligt de! känns lite som att man inte kan göra nånting då sad

Jo de har han,dock alldeles för liten,men om några så har hon åldern inne lagligt alltså wink

haha en polare köpte en bil av mig förut,när han blev stoppad och polisen kom fram till förardörren titta han på honom o sa aha vi trodde de va en annan sen fick han köra vidare ^^

haha, vänta tills frukten är i tid för att skörda då! big_smile

hade han inte gjort nånting? smile

Nej de va inte han dom leta efter big_smile Bästa jag har gjort var förra vintern,fick tag i en 945 fulltrycks turbo som jag bogsera hem,fick inte igång skiten (elfel) så börja plocka delar,när jag skulle ta ur instrumenthuset upptäckte jag att tändningslåset var löst,skruva ät o provstarta bilen o den gick igång. Så in i garaget,hämta en kartong och sitta på,ut med bilen och provkörde,dock så var de mitt i vintern med sommardäck obesiktad och avställd bil,ingen inredning inga bälten och ingen försäkring och de satt bara en stump kvar av avgassystemet så bilen lät ju fint big_smile kan även tillägga att jag bor 5 min från centrum. Så du skulle spättat på i,hänger dom inte med i svängarna är de lugnt ju big_smile

Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull
NoFantasy Garaget Anhängare!
13 mars 2013 · 2 068 Inlägg

allenalle skrev:

NoFantasy skrev:

allenalle skrev:

Jo de har han,dock alldeles för liten,men om några så har hon åldern inne lagligt alltså wink

haha en polare köpte en bil av mig förut,när han blev stoppad och polisen kom fram till förardörren titta han på honom o sa aha vi trodde de va en annan sen fick han köra vidare ^^

haha, vänta tills frukten är i tid för att skörda då! big_smile

hade han inte gjort nånting? smile

Nej de va inte han dom leta efter big_smile Bästa jag har gjort var förra vintern,fick tag i en 945 fulltrycks turbo som jag bogsera hem,fick inte igång skiten (elfel) så börja plocka delar,när jag skulle ta ur instrumenthuset upptäckte jag att tändningslåset var löst,skruva ät o provstarta bilen o den gick igång. Så in i garaget,hämta en kartong och sitta på,ut med bilen och provkörde,dock så var de mitt i vintern med sommardäck obesiktad och avställd bil,ingen inredning inga bälten och ingen försäkring och de satt bara en stump kvar av avgassystemet så bilen lät ju fint big_smile kan även tillägga att jag bor 5 min från centrum. Så du skulle spättat på i,hänger dom inte med i svängarna är de lugnt ju big_smile

haha själv så bor man typ i en liten håla med 2000pers i och är sällan poliser här, men varje gång jag är ute med bilen, den andra alltså! då är dom fan här alltså! fick ju som senast möte mitt i "centrum" av dom. Förstår inte varför dom ej stoppade alltså! bara extraljusen fungerade och har inte en enda lampa bakåt förtillfället! låter högt som satan också! men dom brydde sig ejj smile tur kanske! vill inte bli tagen smile

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått
Volvo 740 (1988)
Volvo 740 "Busbilen T-E" (1988)
allenalle snickare
13 mars 2013 · 612 Inlägg

NoFantasy skrev:

allenalle skrev:

NoFantasy skrev:

haha, vänta tills frukten är i tid för att skörda då! big_smile

hade han inte gjort nånting? smile

Nej de va inte han dom leta efter big_smile Bästa jag har gjort var förra vintern,fick tag i en 945 fulltrycks turbo som jag bogsera hem,fick inte igång skiten (elfel) så börja plocka delar,när jag skulle ta ur instrumenthuset upptäckte jag att tändningslåset var löst,skruva ät o provstarta bilen o den gick igång. Så in i garaget,hämta en kartong och sitta på,ut med bilen och provkörde,dock så var de mitt i vintern med sommardäck obesiktad och avställd bil,ingen inredning inga bälten och ingen försäkring och de satt bara en stump kvar av avgassystemet så bilen lät ju fint big_smile kan även tillägga att jag bor 5 min från centrum. Så du skulle spättat på i,hänger dom inte med i svängarna är de lugnt ju big_smile

haha själv så bor man typ i en liten håla med 2000pers i och är sällan poliser här, men varje gång jag är ute med bilen, den andra alltså! då är dom fan här alltså! fick ju som senast möte mitt i "centrum" av dom. Förstår inte varför dom ej stoppade alltså! bara extraljusen fungerade och har inte en enda lampa bakåt förtillfället! låter högt som satan också! men dom brydde sig ejj smile tur kanske! vill inte bli tagen smile

De beror på vilket humör dom e på,polarn gjorde en blunder nu i vintras,vi var i företagsområde o lekte så skulle vi där ifrån han ut på 50 väg med full gas (aga diffad 745 16v) tog retur efter retur och gick väl 80-90km/h så medan han körde såg han att de kom ett par såna där väldigt lysande strålkastare,han trodde de va nån som ville rejsa så han in i rondell med full ställ och retur sladd efter retur sladd,dock när bilen kom närmare så såg man ju att de va snuten så vi blev stoppade utanför hells angels klubblokal,han hade inget baklysen på vänstersidan för de var sönder efter en liten närkontakt med en tågvagn,den kvinnliga polisen fick skrapa fram nummer skylten bak,han kom undan med bara en varning tongue

Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull
NoFantasy Garaget Anhängare!
13 mars 2013 · 2 068 Inlägg

ojj, det var en jäkla tur då han hade den dagen! kunde ju blivit mycket värre ifall dom hade varit på dåligt humör!

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått
Volvo 740 "Busbilen T-E" (1988)
Volvo 740 (1988)
allenalle snickare
13 mars 2013 · 612 Inlägg

dom snacka om att om dom hade haft kameran på skulle han ha sagt bye bye till körkortet men han hade tur den jäveln tongue

Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull
NoFantasy Garaget Anhängare!
13 mars 2013 · 2 068 Inlägg

Men jesus kristus sa ja, glömde ta bilder idag

blir 2 olika avgassystem kan man säga! ett för om man vill åka tyst! sen drar man i en spak och det öppnas en annan väg som är kortare. Det utblåset sitter i höger bakdörr! big_smile

förstår ifall ni tycker det är väldigt efterblivet! men verkar ju fränt! haha
sen såg jag en som hade så på sin bil, så varför inte? big_smile

Senast redigerat av NoFantasy (13 mars 2013)

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått
Volvo 740 "Busbilen T-E" (1988)
Volvo 740 (1988)
T0MMY
13 mars 2013 · 237 Inlägg

riktigt tjusigt! lackat själv?smile

allenalle snickare
13 mars 2013 · 612 Inlägg

du har alltså ett short cut system som är vanligt bland jänkare big_smile pictures man!

Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull
NoFantasy Garaget Anhängare!
13 mars 2013 · 2 068 Inlägg

ingen aning vad det heter på engelska smile fränt att prova bara, kommer bilder imorgon på det smile

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått
Volvo 740 "Busbilen T-E" (1988)
Volvo 740 (1988)
NoFantasy Garaget Anhängare!
15 mars 2013 · 2 068 Inlägg

Går inte att lägga upp bilder längre! Varför vet jag inte! har testat allt nu uppdterat dataprogram bytt webbläsare! så nu är det garaget som har problem inte jag!

så vill ni se bilder så får ni kolla på album!
"volvon nummer 2 forts" heter albumet!

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått
Volvo 740 (1988)
Volvo 740 "Busbilen T-E" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang