Nu har jag folierat klart det mesta invändigt, allt framme i kupén är folierat, bara ett par lister på de bakre dörrarna kvar.
Före
Efter Var väldigt svårt att få ett bra foto på folieringen, ser mycket bättre ut i verkligheten - blev riktigt nöjd och trivs bättre med detta än med trät som var innan
Har haft läckage på kylarvatten, enda som jag hittade som var blött när jag lyfte upp bilen förra helgen var givaren som känner av nivån i kylaren. Hittade att det var en o-ring som satt i givaren så jag bytte ut den idag. När jag började fylla upp bilen på kylarvätska och väntade på att bilen blev varm så kylarvätskan kunna rinna undan så gick bilen väldigt varm, nästan upp på rött så stängde av den och då fick min far för sig att klämma till på ena slangen som går från kylaren, det small till och han fick en ångdusch, som tur var så blev han inte mer än skrajs. Fästet till slangen på bilden bestämde sig för att dela på sig.
Så nu har jag beställt en ny kylare, förhoppningsvis blir jag av med läckage och toppen har klarat sig. Var beredd på att kylaren skulle kosta 3-4.000 men kom undan med 1.700 på skruvat.se.
Fasen, ni hade tur där så han inte blev skållad av hetvattnet, Men tur i oturen att det var han som tryckte så den gick sönder, blir ju liksom hans fel då... :-)
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Fasen, ni hade tur där så han inte blev skållad av hetvattnet, Men tur i oturen att det var han som tryckte så den gick sönder, blir ju liksom hans fel då... :-)
Kylaren är ett typfel på e39 vår böts förra sommaren också .. men då gick toplockspackning före också :S
Har googlat en del efter vart det skulle kunna varit läckage och ja, det verkar som de flesta får fel på sina kylare så det var kanske lika bra att jag fick köpa en ny.
Inredningen blev riktigt schyst! Håller med antonj, skönt att det ändå hände när ni stod still och inte vid färd. Kan bli kostsamt i tid å pengar om kylarn pajjar under färd! Kan vara en prisvärd investering att köpa en ny kylare