Nån kvalité på Biltemas felkodsläsare?

OnkelShitbucket
7 september 2012 · 17 Inlägg

Vet inte om det här är rätt ställe för tråden, men men.

Tänkte inhandla en felkodsläsare till min Passat och A4:a och funderade över om Biltemas Felködsläsare PRO eller OBDII är något att ha? De är ju mer än dubbelt så dyra än den de har till VAG men verkar å andra sidan vara bättre (OBDII har bl.a. även färddator och black box).

Så om någon har erfarenhet av dessa så skulle det vara fint att veta om det är någonting att ha eller om det är en tusenlapp i sjön.

Keep on Doggin'
Toyota Carina "TA12" (1974)
Dodge Aspen SE "Doggen" (1976)
Ulf_W bilder.ulfw.se
7 september 2012 · 1 103 Inlägg

Ska du ha till en VAG-bil så behöver du en VAG-läsare om du vill se nåt mer än bara motorkoder.

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"
OnkelShitbucket
8 september 2012 · 17 Inlägg

Nå men är Biltemas VAG-läsare nånting att ha då? Har förstått att vissa inte klarar av att felkoda och släka t.ex. ABS:en, men det är ju en fördel om den fixar.

Keep on Doggin'
Dodge Aspen SE "Doggen" (1976)
Toyota Carina "TA12" (1974)
Ulf_W bilder.ulfw.se
8 september 2012 · 1 103 Inlägg

Har inte testat just den, men är den gjord för VAG så ska den naturligvis klara av det.
Det är random OBDII-läsare som inte klarar det.

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"
danne9108 Yrkeschaufför
8 september 2012 · 165 Inlägg

Köp den på biltema för 299:- den kopplar du via blåtand till din telefon. Sen laddar du ner appen "torque".
Jag använder den till min saab og 9-3 aero och kan både läsa och nolla felkoder smile Sen kan du även kolla allt runt om som turbotryck och allt sånt! Klart värd pengarna!

Ulf_W bilder.ulfw.se
8 september 2012 · 1 103 Inlägg

danne9108 skrev:
Köp den på biltema för 299:- den kopplar du via blåtand till din telefon. Sen laddar du ner appen "torque".
Jag använder den till min saab og 9-3 aero och kan både läsa och nolla felkoder smile Sen kan du även kolla allt runt om som turbotryck och allt sånt! Klart värd pengarna!

Precis en sån han inte ska ha, som jag skrev så INTE en random OBDII utan en till VAG!

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"
OnkelShitbucket
8 september 2012 · 17 Inlägg

Nå den ska uteslutande användas till VAG så det kanske är säkrast att satsa på den Biltema har speciellt för VAG. Men frågan är fortfarande om den kan kolla felkoder även i t.ex. ABS-systemet? Har hört att alla inte klarar av det, och det är ett krav.

Keep on Doggin'
Dodge Aspen SE "Doggen" (1976)
Toyota Carina "TA12" (1974)
Beeenny
8 september 2012 · 982 Inlägg

Jag har den blå från biltema som är till VAG ,kan se felkodet på motor/automat låda/abs/och airbag och kan släcka samtliga...dock är boken som beskriver vad felkoden innebär helt värdelöst men är ju bara googla på felkoden.

phillan4
20 november 2012 · 106 Inlägg

Beeenny skrev:
Jag har den blå från biltema som är till VAG ,kan se felkodet på motor/automat låda/abs/och airbag och kan släcka samtliga...dock är boken som beskriver vad felkoden innebär helt värdelöst men är ju bara googla på felkoden.

Kan den även nolla service indikatorn?

Toyota Corolla "Torpeden" (2007)
johan_dansk
20 november 2012 · 157 Inlägg

Är det till Audi så är det inte säkert att det funkar, iaf inte till b5 generationen.

Audi A4 1.8t Quattro
phillan4
20 november 2012 · 106 Inlägg

johan_dansk skrev:
Är det till Audi så är det inte säkert att det funkar, iaf inte till b5 generationen.

Är till en A3 8P chassit. Diesel

Toyota Corolla "Torpeden" (2007)
johan_dansk
20 november 2012 · 157 Inlägg

Okej, för på min -98 bensinare så vill inte biltemas VAG-läsare samarbeta. Vet inte hur det är med din bil.

Audi A4 1.8t Quattro
Ulf_W bilder.ulfw.se
20 november 2012 · 1 103 Inlägg

johan_dansk skrev:
Okej, för på min -98 bensinare så vill inte biltemas VAG-läsare samarbeta. Vet inte hur det är med din bil.

Koppla ur stereon och testa igen

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang