Tycker helt klart du ska lacka själv! Jag har lackat min V40 själv och den blev toppen! Så klarar jag det så tror jag nog du klarar det å Och den lila bilen såg ju inte dålig ut den hlr!
Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.
Du kan ju lacka själv men jag rekommenderar att någon som håller på med detta varje dag ska göra det för bästa resultat och använd inte Biltemas skit färg köp redig billack sedan
Vill också säga att du ska låta någon professionell göra det.. Men du har ju hittills visat dig jävligt duktig (följer för övrigt din polares tråd där du hade lackat bilen tror jag?) och den bilen såg ju bra ut på de bilderna man kan se. Om inte annat så får du väl försöka dig fram! Det verkar du inte ha några problem med!
Solid lack är väl ganska förlåtande att hålla på med. Blir det inte riktigt bra så går det att våtslipa/polera till glansen vilket inte funkar med metallic
Annars om vi nu snackar förfining så finns det ju vit pearl/pärlemo som blir som metallic och är riktigt snygg välputsad i solsken
BlueScreeen skrev: Tycker helt klart du ska lacka själv! Jag har lackat min V40 själv och den blev toppen! Så klarar jag det så tror jag nog du klarar det å Och den lila bilen såg ju inte dålig ut den hlr!
ja, jag är rätt sugen på det men sår fundera på saken hehe ja jag blev riktigt nöjd med resultatet på den bilen
volvo-93 skrev: Du kan ju lacka själv men jag rekommenderar att någon som håller på med detta varje dag ska göra det för bästa resultat och använd inte Biltemas skit färg köp redig billack sedan
ja vi får se, ska fundera på saken. har ju en kompis som jobbar på lacken i smålandstenar. Biltemas 2K färg funkar hur bra som helst. Men denna bil ska givetvis lackas i original nyans 189.
phortlund skrev: Vill också säga att du ska låta någon professionell göra det.. Men du har ju hittills visat dig jävligt duktig (följer för övrigt din polares tråd där du hade lackat bilen tror jag?) och den bilen såg ju bra ut på de bilderna man kan se. Om inte annat så får du väl försöka dig fram! Det verkar du inte ha några problem med!
jag ska fundera på saken men de hade vart rätt roligt o göra det själv ja änsålänge har jag vart redigt nöjd med det jag gjort tack! hehe min polares tråd? jag har ingen polare här på garaget med projekttråd. de e bara den lila bilen ja lade upp bilder på som jag lackat
einar- skrev: Solid lack är väl ganska förlåtande att hålla på med. Blir det inte riktigt bra så går det att våtslipa/polera till glansen vilket inte funkar med metallic
Annars om vi nu snackar förfining så finns det ju vit pearl/pärlemo som blir som metallic och är riktigt snygg välputsad i solsken
ja, skulle det bli så att det är jag som lackar o inte blir riktigt nöjd så går det ju att göra som du säger, våtslipa o polera Den ser inte dum ut! Men jag ska ha bilen i original nyans 189 vit så det blir samma överallt
Mvh
Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
einar- skrev: Solid lack är väl ganska förlåtande att hålla på med. Blir det inte riktigt bra så går det att våtslipa/polera till glansen vilket inte funkar med metallic
Fel. Det går lika bra att "justera" metallicglans som solid. Vad du menar är att man INTE kan slipa/polera/korrigera defekter baskulören, dvs själva metallicen. All metallic är klarlackad, o det går utmärkt att korrigera klarlacken. För övrigt så är flertalet solidlacker klarlackerade typ sedan mitten av 90-talet o ett bra tag framåt, om inte än idag...
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Hittade mer rost hål i veckan när jag höll på att slipa ner svetsen på mina lagningar Höger balja i bagaget o ut i hjulhuset.
såh ja, bara börja laga
Gamla biten va fin
o mitt i allt lagande så var det inte så mycket kvar av min 1mm oljefats-plåt. räckte iaf inte till biten i hjulhuset.
hade en dörr liggande som ska kastas så den var ju perfekt att kapa ur lite plåt från
o så var det klart!
dörrplåten i hjulhuset
borrade upp ett nytt hål för pluggen o slipade ner svetsen
filade upp hålet på andra sidan också, blev ju inte de rundaste hålet direkt men pluggen passar iaf fint
slipat svets här också
sen börja jag o skrapa dän underredsmassan i bagaget som jag vart så jävla dum o sprayat dit för några år sedan.
dålig bild men hängde undan kabelhärvan när ja slipa svets så att ja inte skulle råka köra av ett par kablar också. dem ska även gås igenom o kläs kablaget till drag-kontakten ser ju inte rolig ut. nån jävla tattare som vart där o skarvat med strömtjuvar i kablarna till bakljusen.
mvh
Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Alltid lika härligt att hitta strömtjuvar och fulkopplingar här och där..haha.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mack skrev: Alltid lika härligt att hitta strömtjuvar och fulkopplingar här och där..haha.
hehehe jajjamän, sånt jävla skit
Ska själv gå igenom elen i min 240 när fordonet i fråga är omlackat och skall plockas ihop. Finns lite "intressanta" kopplingar i den också..
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mack skrev: Alltid lika härligt att hitta strömtjuvar och fulkopplingar här och där..haha.
Strömtjuvar borde förbjudas. Lödning och krympslang är det som gäller.
Beror i och för sig på hur man gör dom tycker jag. Men när det bara snurras ihop kablar och sedan dras ihop med eltejp..sånt är det nackskott på.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Min GLE har dom klippt av kablarna till draget, och klippt bort dom helt så jag har ingen aning om vart dom ska sitta Fick igång vänster blinkers på släpet så det får väl räcka för det är så rostig att jag vet inte om jag törs dra nåt släp med den
På alla mina bilar har dragkroks kontakten vart kopplad med strömtjuvar från bakljusen, även de flesta kompisars bilar. Fick en tanke att kanske Volvo kopplade de så på de tidigare bilarna? :o Då strömtjuvarna har suttit på exakt samma ställe på alla bilar jag haft...