Volvo 744 1988 Renovering, bilen ska bli i topp skick.
Gör detta projekt för att lära mej och för att få en fin 740 :) Detta är första renoveringen jag gör på en bil.

Allansson skrev:
Blir ju skitfint!
Kan du inte lägga upp en bild på din bläster? Eller hade du bara plockat bort munstycket?
jovisst kan jag ta kort på den, ska bara springa ut lite snabbt o göra det ![]()

Henkix skrev:
Allansson skrev:
Blir ju skitfint!
Kan du inte lägga upp en bild på din bläster? Eller hade du bara plockat bort munstycket?jovisst kan jag ta kort på den, ska bara springa ut lite snabbt o göra det
Dock vill inte min data ladda upp bilden just nu, men ska göra nya försök ![]()

Rondus skrev:
Prem lagd!
kommer bli riktigt fin i slutändan!
Tackar, alltid kul o höra ![]()

Olle__h skrev:
Prem lagd. Bra jobbat. Ser väldigt seriöst ut. blir jävligt bra.
tack tack ![]()

Allansson skrev:
Blir ju skitfint!
Kan du inte lägga upp en bild på din bläster? Eller hade du bara plockat bort munstycket?
Nu kom bilden!
En vanlig biltema punktbläster som jag tagit bort de svarta munstycket på, funkar myycket bättre utan

Henkix skrev:
Allansson skrev:
Blir ju skitfint!
Kan du inte lägga upp en bild på din bläster? Eller hade du bara plockat bort munstycket?Nu kom bilden!
En vanlig biltema punktbläster som jag tagit bort de svarta munstycket på, funkar myycket bättre utan
![]()
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … e26af0.jpg
Okej. Jag har den gamla modellen med en påse istället för en burk. Kanske skulle testa att modda min också.

Allansson skrev:
Henkix skrev:
Allansson skrev:
Blir ju skitfint!
Kan du inte lägga upp en bild på din bläster? Eller hade du bara plockat bort munstycket?Nu kom bilden!
![]()
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … e26af0.jpgOkej. Jag har den gamla modellen med en påse istället för en burk. Kanske skulle testa att modda min också.
hehe gör de funkar fint de
sprutar rätt mycket sand bara så skydds glasögon är ju inte fel ![]()

Riktigt rolig projekttråd, ingen "värstintråd" precis men jag gillar verkligen allt du gör med bilen
Blir ju som ny!
Ordentligt med bilder och riktigt snygga plåtjobb/rostlagningar du gör! ![]()
Kommer att följas, lycka till och fortsätt i samma stil ![]()

_Fredrik skrev:
Riktigt rolig projekttråd, ingen "värstintråd" precis men jag gillar verkligen allt du gör med bilen
Blir ju som ny!
Ordentligt med bilder och riktigt snygga plåtjobb/rostlagningar du gör!
Kommer att följas, lycka till och fortsätt i samma stil
kul att du tycker det tackar
jodå i samma stil ska ja fortsätta ![]()

_Fredrik skrev:
Blir ju som ny!
Ordentligt med bilder och riktigt snygga plåtjobb/rostlagningar du gör!
Kommer att följas, lycka till och fortsätt i samma stil
Precis min tanke.

bjuder på en bild på kompisens fina 740 som vi precis lagat ytrost på
visst e hon finer? ![]()

Senast redigerat av Henkix (2012-12-23 00:44)

Lite bilder idag då ja ![]()
Byte kylarna i eftermiddags då den gamla läckte o pappa hade hittat en tät begagnad kylare i fint skick ![]()
Nya kylen 
nya nästan på plats ![]()

trevlig glykol ![]()

O så en bild på motorrummet

kommer mer bilder imon om det inte regnar så mycket ![]()

roligt projekt du gör.. var det helt original eller ny skick du skulle göra på den?

Hackev8 skrev:
roligt projekt du gör.. var det helt original eller ny skick du skulle göra på den?
helt original kommer den inte va, tänkte bara försöka o få den som ny igen ![]()

Henkix skrev:
Hackev8 skrev:
helt original kommer den inte va, tänkte bara försöka o få den som ny igen
ja kommer bli snyggt du kan även få fixa klart min bara kolla min projekt tråd kommer upp mer bilder där sen

Hackev8 skrev:
Henkix skrev:
Hackev8 skrev:
helt original kommer den inte va, tänkte bara försöka o få den som ny igen
ja kommer bli snyggt du kan även få fixa klart min bara kolla min projekt tråd kommer upp mer bilder där sen
ska ta en titt ![]()

Pappa ordnade alu fälgar till mej som jag tror kommer på till veckan som kommer
2 stycken volvo 164 fälgar o 2 volvo 240 turbo fälgar. Får bli ett par på varje sida så kommer det inte märkas så mycket att de e olika fälgar ![]()

Henkix skrev:
Pappa ordnade alu fälgar till mej som jag tror kommer på till veckan som kommer
2 stycken volvo 164 fälgar o 2 volvo 240 turbo fälgar. Får bli ett par på varje sida så kommer det inte märkas så mycket att de e olika fälgar
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … a30dca.jpg
skulle häldre leta fram två till turbo fälgar till bilen kommer bara se konstigt ut om du ska ha allt snyggt

turbo bak med breda däck och 164 fram med normal breda däck om du ska mixa dom där fälgarna kan se skapligt ut.
0.008293