Tips på tåliga telefoner?

Lewmpz
16 september 2012 · 108 Inlägg

Tjenare!

Jobbar som snickare och tycker inte riktigt om att ha med min Galaxy s2a på jobbet, så skulle vilja ha lite tips på lite mer tåliga telefoner som inte suckar efter att ha blivit misshandlade lite. Har så klart sneglat på bland annat Sonim och dom verkar ju tåla lite allt möjligt smile Har även kollat på Samsungs b2710 även kallad "Xcover 271", verkar ju också tåla en del och är samtidigt lite mer avancerad än Sonimen. Har fått ett erbjudande av en bekant att köpa hans splitt nya Sonim xp1300 Core för 900 spänn, alltså för samma pris som en xcover 271 kostar i butik. Sedan har ju Sonimen typ världens bästa garanti. Om man skulle råka få nå fel med samsungen så lär man ju inte få ut ett skit på garantin.

Så skulle gärna vilja höra vad ni människor tycker om stöttåliga telefoner, och gärna om någon äger/ägt någon av dom modellerna som jag kollat på och kan ge lite feedback åt mig smile

Mvh Lewmpz

BMW 523i (2011)
Stripz Voodoo
16 september 2012 · 1 444 Inlägg

Lewmpz skrev:
Tjenare!

Jobbar som snickare och tycker inte riktigt om att ha med min Galaxy s2a på jobbet, så skulle vilja ha lite tips på lite mer tåliga telefoner som inte suckar efter att ha blivit misshandlade lite. Har så klart sneglat på bland annat Sonim och dom verkar ju tåla lite allt möjligt smile Har även kollat på Samsungs b2710 även kallad "Xcover 271", verkar ju också tåla en del och är samtidigt lite mer avancerad än Sonimen. Har fått ett erbjudande av en bekant att köpa hans splitt nya Sonim xp1300 Core för 900 spänn, alltså för samma pris som en xcover 271 kostar i butik. Sedan har ju Sonimen typ världens bästa garanti. Om man skulle råka få nå fel med samsungen så lär man ju inte få ut ett skit på garantin.

Så skulle gärna vilja höra vad ni människor tycker om stöttåliga telefoner, och gärna om någon äger/ägt någon av dom modellerna som jag kollat på och kan ge lite feedback åt mig smile

Mvh Lewmpz

ericsson  "hajfena" smile grymmaste
men du jar ju jobb bara köpa ny om de pajjar smile

Senast redigerat av Stripz (16 september 2012)

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum
Audi 100 avant "Slammed" (1993)
Volkswagen Jetta Ls "Bettzy" (1981)
744GLT
16 september 2012 · 809 Inlägg

tåligaste telefonen jag nånsin haft som till och med funka under vatten men lite svår att få tag på idag är Nokia 3310! ren och skär stenklump med skärm! haha smile

Lewmpz
16 september 2012 · 108 Inlägg

Stripz skrev:
ericsson  "hajfena" smile grymmaste
men du jar ju jobb bara köpa ny om de pajjar smile

Haha men Sonim ska ju vara som en modern hajfena wink Lika att köpa en tålig telefon istället för att köpa en ny smartphone en gång i månaden smile

BMW 523i (2011)
Stripz Voodoo
16 september 2012 · 1 444 Inlägg

Lewmpz skrev:

Stripz skrev:
ericsson  "hajfena" smile grymmaste
men du jar ju jobb bara köpa ny om de pajjar smile

Haha men Sonim ska ju vara som en modern hajfena wink Lika att köpa en tålig telefon istället för att köpa en ny smartphone en gång i månaden smile

gör som jag  lämna mobilen  i bilen lr arbets bilen ta inte  med den ut på fältet:)

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum
Audi 100 avant "Slammed" (1993)
Volkswagen Jetta Ls "Bettzy" (1981)
Lewmpz
16 september 2012 · 108 Inlägg

744GLT skrev:
tåligaste telefonen jag nånsin haft som till och med funka under vatten men lite svår att få tag på idag är Nokia 3310! ren och skär stenklump med skärm! haha smile

http://www.kultmobil.se/10-nokia-3310i- … ition.html

Där har du om du själv är sugen på en sådan wink

BMW 523i (2011)
Lewmpz
16 september 2012 · 108 Inlägg

Stripz skrev:

Lewmpz skrev:

Stripz skrev:
ericsson  "hajfena" smile grymmaste
men du jar ju jobb bara köpa ny om de pajjar smile

Haha men Sonim ska ju vara som en modern hajfena wink Lika att köpa en tålig telefon istället för att köpa en ny smartphone en gång i månaden smile

gör som jag  lämna mobilen  i bilen lr arbets bilen ta inte  med den ut på fältet:)

Det blir ju bara jobbigt tongue Bättre köpa en telefon som man inte behöver vara så försiktig med smile

BMW 523i (2011)
744GLT
16 september 2012 · 809 Inlägg

Lewmpz skrev:

744GLT skrev:
tåligaste telefonen jag nånsin haft som till och med funka under vatten men lite svår att få tag på idag är Nokia 3310! ren och skär stenklump med skärm! haha smile

http://www.kultmobil.se/10-nokia-3310i- … ition.html

Där har du om du själv är sugen på en sådan wink

näfan går den att få tag på? big_smile fan va grymt!

Bebben Legitimerad besserwisser
17 september 2012 · 921 Inlägg

Eller Sony Acro S. Helt vattentät, bland annat.

Sonimen kan jag inte uttala mig om, men samsungen har en skärm med väldigt dålig upplösning.

Senast redigerat av Bebben (17 september 2012)

xXSammy
17 september 2012 · 6 591 Inlägg

Använder en Sonim XP2 spirit.

Garantimässigt fick jag aktivera till Sonim med serienummer och därefter har jag 2års garanti, på allt.
Ända som släppte efter ca ett års tid var gummit som gick knapparna, men de limmade jag dit med lite snabblim..orkar inte skicka iväg den för en sådan skitsak. Har även lagt på avfettning och sen högtryckstvättat den när den var skitig (Efter limmandet av gummilisten) hörde lite dåligt i den en stund men det blev bättre med tiden då allt vatten torkat. ;P

Batteritiden är på ca 6 dagar om den bara ligger, sitter man inne på Opera och smsar en del har jag en batteritid på ca 3-4 dagar.

Ända negativa med den som jag inte gillar är att den slöar ner sig om man byter bakgrundsbild till något som inte redan låg i telefonen.

De/Dem
Mattsson_91 Självlärd
17 september 2012 · 3 083 Inlägg

744GLT skrev:

Lewmpz skrev:

744GLT skrev:
tåligaste telefonen jag nånsin haft som till och med funka under vatten men lite svår att få tag på idag är Nokia 3310! ren och skär stenklump med skärm! haha smile

http://www.kultmobil.se/10-nokia-3310i- … ition.html

Där har du om du själv är sugen på en sådan wink

näfan går den att få tag på? big_smile fan va grymt!

Finns ju massvis på tradera smile

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
17 september 2012 · 1 163 Inlägg

sonimen är sjukt jäkla värdelös.. köp ICKE!!!!!!!!

~Andy~
Bebben Legitimerad besserwisser
18 september 2012 · 921 Inlägg

Andyy90 skrev:
sonimen är sjukt jäkla värdelös.. köp ICKE!!!!!!!!

... för att...

davel
18 september 2012 · 347 Inlägg

Hehe köp en sån här så slipper du ta med hammaren big_smile

http://www.youtube.com/watch?v=dWam9pnN_aM

Porsche 928 S4 "The Shark" (1990)
woofers
18 september 2012 · 36 Inlägg

Den här borde funka bra. Har dock inte testat men den har rätt ok specar och den är MIL-klassad. Sen är den väl den enda "svensktillverkade" telefonen på marknaden....

http://www.handheld.se/regions/se/press … sp?id=1088

Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
18 september 2012 · 1 163 Inlägg

Bebben skrev:

Andyy90 skrev:
sonimen är sjukt jäkla värdelös.. köp ICKE!!!!!!!!

... för att...

Allmänt tråkig och krånglar en jääävlans massa med blåtanden.. Använder headset när jag jobbar och den flippar ur totalt.. men när man använder ifånen funkar det underbart.. tongue

~Andy~
TS_quattro fyrkrafsare
18 september 2012 · 1 443 Inlägg

skulle rekommendera Sonim, vi har haft såna som truckförar-telefoner i tre år nu, helt odödliga, har personligen lyckats köra över en av dem med trucken, blev lite repig men funkar i övrigt som innan, lite burkigt ljud kanske, men det har väl med tätningen att göra skulle jag tippa...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
Lewmpz
19 september 2012 · 108 Inlägg

Andyy90 skrev:

Bebben skrev:

Andyy90 skrev:
sonimen är sjukt jäkla värdelös.. köp ICKE!!!!!!!!

... för att...

Allmänt tråkig och krånglar en jääävlans massa med blåtanden.. Använder headset när jag jobbar och den flippar ur totalt.. men när man använder ifånen funkar det underbart.. tongue

Att telefonen är tråkig är ju inte direkt en överraskning, jag letar ju ingen tålig telefon för att den ska vara fullsmäckad med funktioner osv. Har en kompis som har en samsung xcover, den med touch skärm, och han har också stora problem med sina peltor bluetooth kåpor så det är inte bara sonimen som krånglar på den punkten.

Har för övrigt lånat en Samsung b2710 xcover av min svärfar nu och tycker inte den känns riktigt bra. Känns som en hybrid mellan tålig telefon och vanlig telefon och något sånt vill jag inte ha. Antingen kör jag på en oförstörbar tegelsten eller på en smartphone och för acceptera att den kan bli krossad när som helst. Lutar nog mest mot en Sonim x1300 eller xp3300 just nu!

Senast redigerat av Lewmpz (19 september 2012)

BMW 523i (2011)
RD_87 Skrotsamlare
20 september 2012 · 4 031 Inlägg

Jag har nog haft 15-20 telefoner som antingen har varit billiga eller tåliga. Jag har de senaste åren haft Nokia 3720 både privat & som jobblur, det går att döda dem men det är fan inte lätt.
Nu kör jag http://www.katshing.se/mobiler/samsung/ … 4854_25104 och den har jag haft sen Februari. Spräckte displayen på fyllan i påskas genom att kliva in en sten i den men den funkar fortfarande perfekt.
Jag jobbar som rörmokare & har telefonen med mig mig överallt inkl garaget så funkar den åt mig så funkar den nog åt er.
Nu funderar jag iofs på Acro S, nån som provat?

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang