LocKtar
Herr
1 oktober 2012
· 1 722 Inlägg
-Westerlund- skrev:
Har aldrig sett att det skulle löna sig att trimma. Visst, man kan knöla ner trim för kung och fosterland och mata på, men i det långa loppet så tror jag nog att den dyrare bilen är mer ekonomisk. Om en bil utvecklar 150 hästar så är den byggd för 150 hästar och anpassad till 150 hästar, om man då ska börja öka på det så måste man även öka på resten av bilen för att få en någorlunda körbar och säker bil.
Och om man då heller inte riktigt vet vad man håller på med så brukar det kunna bli som så att det inte håller så bra som man trodde, medans den dyrare bilen bara kör på utan större problem.
Men sen är det ju så kul att pilla själv och se om man får nått ös
Jag trimmade min s13, från 169 till över 300häst, hade en sänksats, fjäderbensstag, subframe collars i bakvagnen, borrade originalbromsar fram annars helt original i upphängningsväg/bromsar.. sakerna jag nämde nu va inga konstigheter alls att montera.. hade inga problem att köra på gata. På bana hade bromsarna inte klarat mycket. men vill inte påstå att jag hade några problem med mitt körsätt på gatan iaf.
Det jag ville få fram var att även fall du ökar motorns kapacitet så betyder det inte att du måste styva upp precis allt annat också, värre bromsar och en sänksats kommer man väldigt långt på om man kör på gatan.
There's no need to fear, UNDERDOG is here!