Snabb, enkel och billig sänkning av bil?

morris327
27 september 2012 · 8 Inlägg

Hej.
Ska hålla mig kort, har en skitbil som ska få cruisa lite innan den skrotas, hur går jag till väga för att enklast och billigast sänka den? Det ska göras innan fredag kväll och den ska vara hyffsat körbar.
Tack på förhand!

ronkinpeace
27 september 2012 · 150 Inlägg

fram med vinkelslipen och kapa!

jag lyssnar alltid på min far, men om jag gör som han säger är en annan sak!!;)
BECE
BOLIN_
27 september 2012 · 2 763 Inlägg

Som sagt, vinkelharry är din vän! wink

Volvo - For Life
jetta16v
27 september 2012 · 1 534 Inlägg

Det här är första gången då det vettigaste svaret på den här frågan är, kapa fjädrarna...

morris327
27 september 2012 · 8 Inlägg

Bör jag lägga något mellan spiralerna efteråt så att jag inte bonnar dämparn? Eller slår i marken, ska ju trots allt åka full bil till Ystadträffen wink

jonTe
27 september 2012 · 5 710 Inlägg

Du behöver ju inte kapa bort hela fjädern.....
Hur mycket du kapar avgör du ju själv men ½-1 varv åt gången bör man ta åt gången om man inte vet hur mycket som skall kapas för att det skall bli "lagom".
Om du avslöjjade vilken bil du har kanske du kan få hjälp vad som är lagom.

MVH Jonas
..............
volvojohan
27 september 2012 · 172 Inlägg

Fyll alla hålrum under huven med bly å bakluckan med baslådor å bira så löser det sig..

morris327
28 september 2012 · 8 Inlägg

Haha, bilen är en ford sierra kombi, funderar även på att köpa en såndär sänkningssats från biltema som alla säger är livsfarlig. Ska nämligen stubbrejsa bilen om ett tag och då hade det varit gött med lite dämpning igen, annars är det väl bara att låta skinkorna sköta jobbet smile

jetta16v
28 september 2012 · 1 534 Inlägg

morris327 skrev:
Haha, bilen är en ford sierra kombi, funderar även på att köpa en såndär sänkningssats från biltema som alla säger är livsfarlig. Ska nämligen stubbrejsa bilen om ett tag och då hade det varit gött med lite dämpning igen, annars är det väl bara att låta skinkorna sköta jobbet smile

Det är bra att du tar ansvar och låter bilen hamna där den är ämnad att vara tongue

volvojohan
28 september 2012 · 172 Inlägg

jetta16v skrev:
Det är bra att du tar ansvar och låter bilen hamna där den är ämnad att vara tongue

lol

morris327
28 september 2012 · 8 Inlägg

Ja, alltså det är ju som sagt en skitbil... som skall möta sitt öde snart, men lite kul ska man ha på vägen!

Senast redigerat av morris327 (28 september 2012)

volvojohan
28 september 2012 · 172 Inlägg

Jo det finns något du drar ihop fjädern med men inte värt att lägga pengarna på bara ta fram rondellen å köra hårt om du vill ha ner han.

Ett tips stoppa ALDRIG in fingrarna när du kapat kör med brytjärn eller krallig mejsel när du ska ha ut fjäderbitar!

morris327
28 september 2012 · 8 Inlägg

Point well taken!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang