Volvo S60 Turbo projektarbete :)

Volvo S60 Turbo Stort Projektarbete Total omvandling till Volvo POLESTAR BLUE
  • 188 Följare
  • 220 149 Visningar
  • Uppdaterades senast 25 november 2014
Cookiie
4 december 2012 · 240 Inlägg

Hej!
Idag kommer ett inlägg när jag hämtat min nylackerade vinge!
Sedan ska den monteras på så snabbt jag bara kan!
Längtar tills jag ska hämta dej om några timmar, hoppas ni är lika exalterade som jag!!

Volvo S60 2,4 Turbo "Hustler - SC Styling" (2001)
MC_Stradele Maserati
4 december 2012 · 483 Inlägg

Cookiie skrev:
Hej!
Idag kommer ett inlägg när jag hämtat min nylackerade vinge!
Sedan ska den monteras på så snabbt jag bara kan!
Längtar tills jag ska hämta dej om några timmar, hoppas ni är lika exalterade som jag!!

Galet exalterad, ska bli spännade å se slutresultatet, ta en bra bild så skall jag redigera den som du önskade.

Jag älskar jordguppar !
Cookiie
4 december 2012 · 240 Inlägg

granaten_740 skrev:

Cookiie skrev:
Hej!
Idag kommer ett inlägg när jag hämtat min nylackerade vinge!
Sedan ska den monteras på så snabbt jag bara kan!
Längtar tills jag ska hämta dej om några timmar, hoppas ni är lika exalterade som jag!!

Galet exalterad, ska bli spännade å se slutresultatet, ta en bra bild så skall jag redigera den som du önskade.

Ja, lägger in en bild direkt sen! big_smile

Volvo S60 2,4 Turbo "Hustler - SC Styling" (2001)
MC_Stradele Maserati
4 december 2012 · 483 Inlägg

Cookiie skrev:

granaten_740 skrev:

Cookiie skrev:
Hej!
Idag kommer ett inlägg när jag hämtat min nylackerade vinge!
Sedan ska den monteras på så snabbt jag bara kan!
Längtar tills jag ska hämta dej om några timmar, hoppas ni är lika exalterade som jag!!

Galet exalterad, ska bli spännade å se slutresultatet, ta en bra bild så skall jag redigera den som du önskade.

Ja, lägger in en bild direkt sen! big_smile

Gott, hoppas bara jag kan få till det som du önskar....

Jag älskar jordguppar !
Cookiie
29 december 2012 · 240 Inlägg

Hej!

God Jul och gott nytt år måste jag börja med att säga!
Hoppas alla har haft en mysig jul och kommer få ett roligt nyår! smile

Men nu till det fina, nu när ÄNTLIGEN systemkameran är lagad så lägger jag upp en bild på min fina nylackerade challange vinge som jag längtar till att få sätta dit när snön börjat smälta. Och nu när man fått lite pengar i jul så blir det att köpa kjolpaket och lite smått och gott! smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180706/180706-cfaab12cbdf63a0c55943d1278bc42f8.jpg

Volvo S60 2,4 Turbo "Hustler - SC Styling" (2001)
Cookiie
29 december 2012 · 240 Inlägg

Nu har jag en fråga till alla här på Garaget, och jag uppskattar gärna svara, förslag.

Nu när det gäller lackeringen.

Antingen blir hela bilen guldig, men några små detaljer i svart, Exempel, vinge, backspelar, fälgar osv.

Eller så är bilden guldig i grunden, sedan lackeras kjolpaket, motorhuv, tak, bakluckan, vinge,  eller ungefär så, det kan ju kanske blir någon förändring.
Och ni får mer än gärna ge egna förslag eller tips, blir jag väldigt glad över smile

Volvo S60 2,4 Turbo "Hustler - SC Styling" (2001)
Gpdenstore
29 december 2012 · 53 Inlägg

Cookiie skrev:
Nu har jag en fråga till alla här på Garaget, och jag uppskattar gärna svara, förslag.

Nu när det gäller lackeringen.

Antingen blir hela bilen guldig, men några små detaljer i svart, Exempel, vinge, backspelar, fälgar osv.

Eller så är bilden guldig i grunden, sedan lackeras kjolpaket, motorhuv, tak, bakluckan, vinge,  eller ungefär så, det kan ju kanske blir någon förändring.
Och ni får mer än gärna ge egna förslag eller tips, blir jag väldigt glad över smile

Hela bilen guld och svarta detaljer tror jag kommer bli riktigt bra! smile

Volvo V70 (2010)
Edd0z Junior.
29 december 2012 · 292 Inlägg

Guld och svarta detaljer är riktigt snyggt! smile

Never underestimate another car, You don't know what's under the hood.
Cookiie
31 december 2012 · 240 Inlägg

NU har ÄNTLIGEN ett kjolpaket beställt hem till mitt hus!
Blev ett i ABS plast från Bluepower.får se om jag försöker ändra det lite så det blir lite mer unikt och inte liknar alla andra, eftersom jag gillar att sticka ut och vara lite speciell wink


https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180706/180706-4616ae6cceb4b6e5c62394cfcf85d89d.jpg



Sen ska ett 3" avgassystem byggas efter nyår, och om jag har tur så får jag lite sponsorer från BSR (http://en.bsr.se/) med bland annat downpipe och goda saker så det blir skön effetkt och porrigt ljud!

Nu börjar något hända här igen och det ska bli så sjukt kul! big_smile

Volvo S60 2,4 Turbo "Hustler - SC Styling" (2001)
Cookiie
31 december 2012 · 240 Inlägg

Gpdenstore skrev:

Cookiie skrev:
Nu har jag en fråga till alla här på Garaget, och jag uppskattar gärna svara, förslag.

Nu när det gäller lackeringen.

Antingen blir hela bilen guldig, men några små detaljer i svart, Exempel, vinge, backspelar, fälgar osv.

Eller så är bilden guldig i grunden, sedan lackeras kjolpaket, motorhuv, tak, bakluckan, vinge,  eller ungefär så, det kan ju kanske blir någon förändring.
Och ni får mer än gärna ge egna förslag eller tips, blir jag väldigt glad över smile

Hela bilen guld och svarta detaljer tror jag kommer bli riktigt bra! smile

Ja, vi får se hur det blir, men lutar nog åt det hållet smile
Sen är frågan, vilka detaljer... Funderar på svarta läppar till kjolpaketet... smile

Volvo S60 2,4 Turbo "Hustler - SC Styling" (2001)
Cookiie
31 december 2012 · 240 Inlägg

Edd0z skrev:
Guld och svarta detaljer är riktigt snyggt! smile

Är det verkligen smile
Återstå att se wink

Volvo S60 2,4 Turbo "Hustler - SC Styling" (2001)
BOLIN_
2 januari 2013 · 2 763 Inlägg

Jag tycker att du bör köra guldfärgad bil, svarta lister, svarta fälgar, svarta backspeglar och svart vinge, det tror jag kommer att funka bra! smile

Lycka till med mekandet, jag gillar det jag ser i din tråd! smile

Volvo - For Life
Cookiie
2 januari 2013 · 240 Inlägg

BOLIN_ skrev:
Jag tycker att du bör köra guldfärgad bil, svarta lister, svarta fälgar, svarta backspeglar och svart vinge, det tror jag kommer att funka bra! smile

Lycka till med mekandet, jag gillar det jag ser i din tråd! smile

Tack för din åsikt, ska ner till lackverkstaden imorgon och prata lite med den lille gubben och så får jag se vad det blir smile

Tack så mycket!
Blir väldigt glad att höra sånt smile

Volvo S60 2,4 Turbo "Hustler - SC Styling" (2001)
BOLIN_
2 januari 2013 · 2 763 Inlägg

Cookiie skrev:

BOLIN_ skrev:
Jag tycker att du bör köra guldfärgad bil, svarta lister, svarta fälgar, svarta backspeglar och svart vinge, det tror jag kommer att funka bra! smile

Lycka till med mekandet, jag gillar det jag ser i din tråd! smile

Tack för din åsikt, ska ner till lackverkstaden imorgon och prata lite med den lille gubben och så får jag se vad det blir smile

Tack så mycket!
Blir väldigt glad att höra sånt smile

Kom ihåg en sak bara, gör bilen så som du vill ha den och inte som nån annan vill att den ska vara! smile

Volvo - For Life
Cookiie
2 januari 2013 · 240 Inlägg

BOLIN_ skrev:

Cookiie skrev:

BOLIN_ skrev:
Jag tycker att du bör köra guldfärgad bil, svarta lister, svarta fälgar, svarta backspeglar och svart vinge, det tror jag kommer att funka bra! smile

Lycka till med mekandet, jag gillar det jag ser i din tråd! smile

Tack för din åsikt, ska ner till lackverkstaden imorgon och prata lite med den lille gubben och så får jag se vad det blir smile

Tack så mycket!
Blir väldigt glad att höra sånt smile

Kom ihåg en sak bara, gör bilen så som du vill ha den och inte som nån annan vill att den ska vara! smile

Det kommer jag aldrig göra wink

Volvo S60 2,4 Turbo "Hustler - SC Styling" (2001)
BOLIN_
2 januari 2013 · 2 763 Inlägg

Cookiie skrev:

BOLIN_ skrev:

Cookiie skrev:

Tack för din åsikt, ska ner till lackverkstaden imorgon och prata lite med den lille gubben och så får jag se vad det blir smile

Tack så mycket!
Blir väldigt glad att höra sånt smile

Kom ihåg en sak bara, gör bilen så som du vill ha den och inte som nån annan vill att den ska vara! smile

Det kommer jag aldrig göra wink

Kanon! smile

Volvo - For Life
Cookiie
6 januari 2013 · 240 Inlägg

LACKERINGEN ÄR I FULL GÅNG!

Nu har jag jobbat och slitit hela helgen med att slipa och fixa iordning mitt fina kjolpaket!! big_smile
Tyckte faktiskt jag var ganska duktig att tvätta, slipa och grund lackera ett helt kjolpaket på bara en dag, jobbigt men värt det!



(Lördag) Först fick jag slipa bort en del på delarna innan de skulle in på grund lackering x2.

https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180706/180706-ec7a43cd5bb0d0bd6b19caae88bf4ef0.jpg
Slipad bak kjol!

https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180706/180706-4847e677edeec5a1f0d9745ebe8b7169.jpg
Slipad front och nermattad vinge!


Även vingen fick mattas ner och lackeras om då den skulle vara halv-blank men den blev lite för blank så den lackerades om för att bli en aning mattare i lacken smile



Idag (Söndag) blev det att slipa, slipa och slipa delarna, efter grundlacken, riktigt lena och inte lämna någon "sträv" del, så att de inte skulle kunna bli fula märken eller något annat efter den lackerats.
Slipade och fixade även iordning mina backspegelkåpor i samma färg som vingen (Halv matt svart). Och gjort allt  redo för lackering imorgon!!!!
Så glöm inte titta imorgon när inlägget med bilder på de nylackerade delarna till bilen! smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180706/180706-5d987cbeb8b29c991de8c4d3c1a0cf06.jpg

Grundlackerad front och bak kjol smile


Grundlackerade sidokjolar smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180706/180706-3d5d73a5088cdc4a4c4f185e7fd1713c.jpg

Om ni undrar varför sido kjolarna ser lite konstiga ut är för att jag har mina gamla sidokjolar under ihopsatta med de nya, fick tipset från en kompis att de ska sitta bättre och hållbarare på bilen... smile


Och denna veckan blir det att bygga 3" avgassystem! Och även försöka tona rutorna om jag hinner det, vi får hoppas på det iallafall! big_smile

Volvo S60 2,4 Turbo "Hustler - SC Styling" (2001)
J_Jespersen Båtmek
6 januari 2013 · 720 Inlägg

Nice! Angående sidokjolen så kan du ju kapa av hörnet så det följer den gamla kjolen om du förstår vad jag menar tongue så ser det inte så konstigt ut.

bask8
6 januari 2013 ·

ser riktigt bra ut detta ska garanterat följas....väldigt intressant att se alla små tips som du gör smile .

Cookiie
6 januari 2013 · 240 Inlägg

J_Jespersen skrev:
Nice! Angående sidokjolen så kan du ju kapa av hörnet så det följer den gamla kjolen om du förstår vad jag menar tongue så ser det inte så konstigt ut.

Tack! smile
Okej, tack för tipset smile

Volvo S60 2,4 Turbo "Hustler - SC Styling" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang