Vad är grejen med dessa fantastiska namn på egna bilar?

Mane_Attraction Totalt okunnig
9 oktober 2012 · 413 Inlägg

Är jag ute på tunt vatten när jag undrar detta? Varför måste ens bil heta Red Devil? Black Shadow? m.m m.m

Vad är historien bakom namnet? Är jag för gammal för att förstå?

Kör på!

#1 Älskad, sörjd, saknad. ALDRIG glömd!
En liten tråd om bilen: Arnold Babar
Pontiac LeMans "GTO Clone" (1967)
KHRacing
9 oktober 2012 ·

kanske för att det helt enkelt är kul att namnge sitt fordon ?

JFfoto
9 oktober 2012 ·

I din "forumsruta" så står det ju "En liten tråd om bilen: Arnold Babar" ? så din bil heter så?

Mane_Attraction Totalt okunnig
9 oktober 2012 · 413 Inlägg

KHRacing skrev:
kanske för att det helt enkelt är kul att namnge sitt fordon ?

Det är jag med på, men vad är det som förekommer namnet?

Jag förstår att man döper sina bilar , det gör väl alla typ. Men vad förekommer just det namnet.


Anledningen till Babar var att folk tyckte bilen skulle heta ngt så jag tog ett namn ur en Fletchfilm. Har inget gemensamt med bilen för 5 öre. Just för den saken skull.

Jag vill även poängtera att detta är inget jag menar illa med. Jag undrar litegranna bara.

Senast redigerat av Mane_Attraction (9 oktober 2012)

#1 Älskad, sörjd, saknad. ALDRIG glömd!
En liten tråd om bilen: Arnold Babar
Pontiac LeMans "GTO Clone" (1967)
schnauz
9 oktober 2012 · 1 758 Inlägg

Tycker oftast det är störtlöjligt med alla dessa "standardnamn". Typ "Devil", "Shadow", "Demon" och så vidare, tillsammans med bilens färg.
Om det finns en historia bakom är det ju en helt annan grej, men i de flesta fall känns det bara som en grej som fjantar gör för att de tror det är häftigt.

Navkapsel
21 oktober 2012 · 4 637 Inlägg

schnauz skrev:
Tycker oftast det är störtlöjligt med alla dessa "standardnamn". Typ "Devil", "Shadow", "Demon" och så vidare, tillsammans med bilens färg.
Om det finns en historia bakom är det ju en helt annan grej, men i de flesta fall känns det bara som en grej som fjantar gör för att de tror det är häftigt.

Kan bara hålla med. Däremot är det upp till var och en att göra som de vill så hoppas verkligen att ingen tar illa upp.

På tal om namn. Någon som minns att "alla" Saabägare gav sina bilar smeknamnet Spyker och Koenigsegg för inte allt för länge sedan, ja t o m klistermärken inhandlades. smile

Senast redigerat av Navkapsel (21 oktober 2012)

Muttley
21 oktober 2012 ·

Att sätta spyker eller vad som på sin saab eller volvo är att likställas lite med en unge.   
Massa kladd på bilen i onödan smile
Varför likställa sin bil med ett märke som inte ens blev så jättestort när saab har flygplan typ?

OpelP1
21 oktober 2012 · 1 412 Inlägg

BMW E39:an fick heta El Kebabo, kändes passande. big_smile
Helsvart med svarta lister så den såg ju lite kebabig ut.

Man måste ju kunna skämta lite om såna bilar. tongue

Senast redigerat av OpelP1 (21 oktober 2012)

KHRacing
21 oktober 2012 ·

Mane_Attraction skrev:

KHRacing skrev:
kanske för att det helt enkelt är kul att namnge sitt fordon ?

Det är jag med på, men vad är det som förekommer namnet? ..............

I mitt fall är det en enkel förklaring på bilens körbarhet:

EVOn - Är ett Monster med knappa 900kg & 500hk förut & nu med troligen 200hk mera
Civic´n - Superlåg då den tar i undertill på motorvägsskarvarna
Almera´n - bruksbilen

Navkapsel
22 oktober 2012 · 4 637 Inlägg

OpelP1 skrev:
BMW E39:an fick heta El Kebabo, kändes passande. big_smile
Helsvart med svarta lister så den såg ju lite kebabig ut.

Man måste ju kunna skämta lite om såna bilar. tongue

Sådana namn uppskattas! smile

Sigbritt
30 oktober 2012 · 73 Inlägg

Min heter Pussy. Mina Regbokstäver är PUS, alla sa å, en puss. Så jäkla fjantigt. Det var en kille jag umgicks med förut som sa: det är ju en Pussy! Självklart blev det namnet. Och eftersom jag nu inte umgås med denna kille längre pga av att han är den största pussy jag någonsin träffat kan man ju säga att den är döpt efter honom! wink

Jag ser hellre min syster på horhus än min bror i en BMW
LordLife
30 oktober 2012 · 998 Inlägg

Min bil som snart ska komma online igen heter Jessica, kan det bli mer vanligt tongue

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
Sigbritt
30 oktober 2012 · 73 Inlägg

LordLife skrev:
Min bil som snart ska komma online igen heter Jessica, kan det bli mer vanligt tongue

Inte om du stavar som en tjej jag läste om på aftonbladet. Hon stavade Jässica big_smile

Jag ser hellre min syster på horhus än min bror i en BMW
rcy
30 oktober 2012 · 1 705 Inlägg

Min kallas Sissy, mest pga bokstäverna på regskylten men även lite pga ironin i att kalla en Saab med 300+ hästar för "Sissyn". smile
Varför familjefraktarn heter just familjefraktarn torde inte kräva någon närmare förklaring.

Men jag håller med om att namn som Red Devil, Black Beauty, Wildthing och liknande är oerhört uttjatade och tråkiga. Lite mer fantasi och kreativitet hade definitivt inte skadat!

BMW 320i "tysken" (2007)
Audi A6 Allroad "biitörbo fyrrhjula" (2002)
Saab 9-5 "familjefraktarn" (2000)
Waahlvik
30 oktober 2012 · 508 Inlägg

och min heter ksl'en för att det är reggen, här där jag bor kallar vi bilarna efter regnumret, den förra var cbj'n tex

Mercedes E220 CDI "Stortysken" (2013)
Super40
30 oktober 2012 · 415 Inlägg

Gamla Bettan funkar på allt, har en gammal brun och äcklig Saab 99 som kallas för Brunögat, väldigt passande med tanke på skicket.

, ___
/ _ _ _\_
⌠¯¯¯¯¯' [☼===☼]
`()_);-;()_)--o--)_)
Sigbritt
31 oktober 2012 · 73 Inlägg

Super40 skrev:
Gamla Bettan funkar på allt, har en gammal brun och äcklig Saab 99 som kallas för Brunögat, väldigt passande med tanke på skicket.

Ha ha ha:D

Jag ser hellre min syster på horhus än min bror i en BMW
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
31 oktober 2012 · 3 929 Inlägg

Bara jag som stör mig på alla "edition" typ "Clean edition" "white edition" osv som typ 99% av alla sunkbilar heter? big_smile
Cobran heter Terminator bara för att det var det som Fords utvecklare kallade bilen när dom höll på med prototypen, lila T-birden är tjejbilen för att det är tjejfärg på den, min T-bird körsbäret för att den är körsbärsfärgad och Lincolnen är det bara att titta på så förstår ni namnet, Den fula ankungen big_smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
4-stroke Gymnasieutbildad däcksparkare
31 oktober 2012 · 382 Inlägg

Mane_Attraction skrev:
Är jag ute på tunt vatten när jag undrar detta? Varför måste ens bil heta Red Devil? Black Shadow? m.m m.m

Vad är historien bakom namnet? Är jag för gammal för att förstå?

Kör på!

Bilarna är ofta groteskt fula och ägarn har förmodligen en liten penis

Motorer är som människor, Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
BMW 540i "E34 Touring" (1995)
OpelP1
31 oktober 2012 · 1 412 Inlägg

Thunderbird88 skrev:
Bara jag som stör mig på alla "edition" typ "Clean edition" "white edition" osv som typ 99% av alla sunkbilar heter? big_smile

Håller med, fast BMW t.ex kan ju faktiskt heta "shadow edition" på riktigt. Min var nr16. tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang