Polisen Höll på Köra över min 2åriga dotter i citygross garaget "Team tare lugnt" träffen ikväll den 13:e oktober!!

IceEyes Varningar: För många..
21 oktober 2012 · 2 552 Inlägg

jetta16v skrev:

evilaudio skrev:
fast fortfarande är det LAG på körkort.  sen va ni anser är helt ointressant.

vad händer den dagen en person är vållande till en olycka å han eller hon inte har körkort?

Jag förstår inte ens varför den här frågan diskuteras, borde va uppenbart att har man inget körkort har man inget bakom ratten att göra..
Finns inget att försvara.

Det behöver inte alls vara uppenbart. Har man i åtanke vad det kostar att ta körkort i dagens samhälle är det fullt förståeligt att vissa människor väljer att framföra sina fordon utan körkort. Precis som att vissa väljer att köra oförsäkrat.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Putteliten
21 oktober 2012 · 9 084 Inlägg

IceEyes skrev:

jetta16v skrev:

evilaudio skrev:
fast fortfarande är det LAG på körkort.  sen va ni anser är helt ointressant.

vad händer den dagen en person är vållande till en olycka å han eller hon inte har körkort?

Jag förstår inte ens varför den här frågan diskuteras, borde va uppenbart att har man inget körkort har man inget bakom ratten att göra..
Finns inget att försvara.

Det behöver inte alls vara uppenbart. Har man i åtanke vad det kostar att ta körkort i dagens samhälle är det fullt förståeligt att vissa människor väljer att framföra sina fordon utan körkort. Precis som att vissa väljer att köra oförsäkrat.

Anser man sig vara så jävla duktig på trafikreglerna och att köra bil så blir det inte så dyrt.

http://korkortonline.se/fakta/#kalkylator

jetta16v
21 oktober 2012 · 1 534 Inlägg

IceEyes skrev:

jetta16v skrev:

evilaudio skrev:
fast fortfarande är det LAG på körkort.  sen va ni anser är helt ointressant.

vad händer den dagen en person är vållande till en olycka å han eller hon inte har körkort?

Jag förstår inte ens varför den här frågan diskuteras, borde va uppenbart att har man inget körkort har man inget bakom ratten att göra..
Finns inget att försvara.

Det behöver inte alls vara uppenbart. Har man i åtanke vad det kostar att ta körkort i dagens samhälle är det fullt förståeligt att vissa människor väljer att framföra sina fordon utan körkort. Precis som att vissa väljer att köra oförsäkrat.

1. Har man inte RÅD att ta körkort, så har man inte heller råd att ha bil.
Omvänt, har man råd att ha bil att åka med, har man råd att skaffa körkort också.

2. Är man inte tillräckligt bra/duktig på att framföra en bil, ja du, då skall man nog ändå inte sitta bakom ratten..

Dirtymike
21 oktober 2012 · 1 532 Inlägg

Noart skrev:

Dirtymike skrev:

evilaudio skrev:
så det är med andra ord helt ok att köra bil utan körkort men när polisen sen lägger sig i så är dom bara svin?

Finns många som kör utan kort.
Finns många som kör drog o alkohol påverkade me.

Och det är anledning nog till att göra det själv?

Nu ska du nog formulera dig bra?

Jeep J20 (1978)
Dirtymike
21 oktober 2012 · 1 532 Inlägg

azid skrev:

Dirtymike skrev:

azid skrev:

Ursäkta ot, men har du provat att försäkta ett fordon på dig själv som du inte har behörighet för?

Som mest får du en trafikförsäkring även om du betalar för hel.

Japp det har jag.
Funkade hur bra som helst.

Ok så du var vållande i någon olycka eller behövde bruka din försäkring? och den var inga problem?

Jag har haft åtskilligt me bilar. Hade inge kort ett tag o backade på farsans bil hemma då vare inga problem.

Jeep J20 (1978)
IceEyes Varningar: För många..
21 oktober 2012 · 2 552 Inlägg

jetta16v skrev:

IceEyes skrev:

jetta16v skrev:

Jag förstår inte ens varför den här frågan diskuteras, borde va uppenbart att har man inget körkort har man inget bakom ratten att göra..
Finns inget att försvara.

Det behöver inte alls vara uppenbart. Har man i åtanke vad det kostar att ta körkort i dagens samhälle är det fullt förståeligt att vissa människor väljer att framföra sina fordon utan körkort. Precis som att vissa väljer att köra oförsäkrat.

1. Har man inte RÅD att ta körkort, så har man inte heller råd att ha bil.
Omvänt, har man råd att ha bil att åka med, har man råd att skaffa körkort också.

2. Är man inte tillräckligt bra/duktig på att framföra en bil, ja du, då skall man nog ändå inte sitta bakom ratten..

Pengar att finansiera körkortet saknas inte för de flesta. Poängen är att vissa antagligen anser att kostnaden är oskäligt hög, och väljer därmed att strunta i utbildningen och köra utan.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Evildan
21 oktober 2012 ·

Då vrider vi till det lite för sakens skull.

1. En person (A) väljer att köra utan körkort men kör enligt alla gällande regler och förordningar med en bil som är laglig på alla vis att framföra på allmän väg.

2. En annan person (B) väljer att ta sitt körkort men kör istället runt i en olagligt modifierad bil samt kör inte riktigt efter trafikreglerna.

Vilken person är då "sämst i trafiken" av de tu?

Den utan utbildning (A) som ändå kör försiktigt efter gällande regelverk och är då mindre olycksbenägen?

Den personen (B) med utbildningen som ändå skiter i gällande regler kör en olaglig bil samt lite vårdslöst?

Dirtymike
21 oktober 2012 · 1 532 Inlägg

Evildan skrev:
Då vrider vi till det lite för sakens skull.

1. En person (A) väljer att köra utan körkort men kör enligt alla gällande regler och förordningar med en bil som är laglig på alla vis att framföra på allmän väg.

2. En annan person (B) väljer att ta sitt körkort men kör istället runt i en olagligt modifierad bil samt kör inte riktigt efter trafikreglerna.

Vilken person är då "sämst i trafiken" av de tu?

Den utan utbildning (A) som ändå kör försiktigt efter gällande regelverk och är då mindre olycksbenägen?

Den personen (B) med utbildningen som ändå skiter i gällande regler kör en olaglig bil samt lite vårdslöst?

B enligt mig
Grundat på 3 olyckor i Katrineholm.
1: Nytaget kort + trimmad Audi Quattro + bäst i världen = flygande Audi = 1 död + 1 handikappad + 1 förare medsmärre skador.
2: Haft kortet nått år varit med i några "olyckor" på fyllan = den sista själv i bilen en Saab sedan in i en traktoröverfart på en större väg= Saaben såg ut som en kortad Smart + en bra vän med en kärlek till alkohol död.
3: 2 släktingar på g hem fulla mitt i en central stad i förhög fart rakt in i ett stort träd= föraren överlever men kusinen dör.

Vad har dessa gemensamt jo dom hade gått förarutbildning och hade körkort varav en inte finns idag och dom andra fick behålla sina körkort.

Senast redigerat av Dirtymike (21 oktober 2012)

Jeep J20 (1978)
Xuri One Man Clan
21 oktober 2012 · 4 287 Inlägg

tror tråden blir låst nu om den spårar för mycket :p

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
jetta16v
21 oktober 2012 · 1 534 Inlägg

Evildan skrev:
Då vrider vi till det lite för sakens skull.

1. En person (A) väljer att köra utan körkort men kör enligt alla gällande regler och förordningar med en bil som är laglig på alla vis att framföra på allmän väg.

2. En annan person (B) väljer att ta sitt körkort men kör istället runt i en olagligt modifierad bil samt kör inte riktigt efter trafikreglerna.

Vilken person är då "sämst i trafiken" av de tu?

Den utan utbildning (A) som ändå kör försiktigt efter gällande regelverk och är då mindre olycksbenägen?

Den personen (B) med utbildningen som ändå skiter i gällande regler kör en olaglig bil samt lite vårdslöst?

Polisen skulle nog tycka att båda skall hålla sig borta från vägarna, om jag får gissa.
Frågan är hur länge person B lär behålla sitt körkort..

racer-putte
21 oktober 2012 · 6 558 Inlägg

jetta16v skrev:

Dirtymike skrev:

evilaudio skrev:
så det är med andra ord helt ok att köra bil utan körkort men när polisen sen lägger sig i så är dom bara svin?

Finns många som kör utan kort.
Finns många som kör drog o alkohol påverkade me.

Finns även de som kör ihjäl andra människor, vad är din poäng?
Att något existerar är lika med att det är ok?

precis  lr  mördar  ..låter som herrn e bitter för att han ej ha kk tongue

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension
Dirtymike
21 oktober 2012 · 1 532 Inlägg

racer-putte skrev:

jetta16v skrev:

Dirtymike skrev:

Finns många som kör utan kort.
Finns många som kör drog o alkohol påverkade me.

Finns även de som kör ihjäl andra människor, vad är din poäng?
Att något existerar är lika med att det är ok?

precis  lr  mördar  ..låter som herrn e bitter för att han ej ha kk tongue

?

Jeep J20 (1978)
aaaaaaaaaa
21 oktober 2012 · 236 Inlägg

Varför snackas så mycket skit?

Kan du köra bra/lagligt OCH har du körkort, då kan du befinna dig på vägen.
Har du inte körkort så skiter jag i hur "bra" du är på att köra, du ska inte sitta bakom ratten.
punkt

jetta16v verkar vara den som har mest förnuft här.

Power is measured in dB
tc3e
21 oktober 2012 · 165 Inlägg

Varför låter vi inte han det handlar om svara ifall han har körkort eller inte ?

Dirtymike
21 oktober 2012 · 1 532 Inlägg

tc3e skrev:
Varför låter vi inte han det handlar om svara ifall han har körkort eller inte ?

Ja

Jeep J20 (1978)
Evildan
21 oktober 2012 ·

jetta16v skrev:

Evildan skrev:
Då vrider vi till det lite för sakens skull.

1. En person (A) väljer att köra utan körkort men kör enligt alla gällande regler och förordningar med en bil som är laglig på alla vis att framföra på allmän väg.

2. En annan person (B) väljer att ta sitt körkort men kör istället runt i en olagligt modifierad bil samt kör inte riktigt efter trafikreglerna.

Vilken person är då "sämst i trafiken" av de tu?

Den utan utbildning (A) som ändå kör försiktigt efter gällande regelverk och är då mindre olycksbenägen?

Den personen (B) med utbildningen som ändå skiter i gällande regler kör en olaglig bil samt lite vårdslöst?

Polisen skulle nog tycka att båda skall hålla sig borta från vägarna, om jag får gissa.
Frågan är hur länge person B lär behålla sitt körkort..

Absolut, håller tveklöst helt med dig.
Tyckte frågan var lite befogad.
Det jag ville påvisa var olämpligheten i mångas "jag gör som jag vill och skiter i lagen" mentalitet, bara för att man innehar ett körkort bör man kanske inte ha det.

Goffen Administratör
21 oktober 2012 · 2 974 Inlägg

Jag är ganska säker på att polisen hade körkort så vi kan sluta älta detta ämnet då tråden inte handlar om kk enligt topic !

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Kungkim Driver kolfibervinyl.se
21 oktober 2012 · 120 Inlägg

Goffen skrev:
Jag är ganska säker på att polisen hade körkort så vi kan sluta älta detta ämnet då tråden inte handlar om kk enligt topic !

Handlade väll om Sibbson hade körkort.....

En bil, två fil, tre mil
Audi S4 (1999)
Goffen Administratör
21 oktober 2012 · 2 974 Inlägg

Jahaa för enligt topic handlar tråden om att polisen nästan körde på ett barn. Och TS körde ingen bil vid tillfället så då tycker jag körkortsfrågan är rätt slutdisskuterad?

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Kungkim Driver kolfibervinyl.se
21 oktober 2012 · 120 Inlägg

Goffen skrev:
Jahaa för enligt topic handlar tråden om att polisen nästan körde på ett barn. Och TS körde ingen bil vid tillfället så då tycker jag körkortsfrågan är rätt slutdisskuterad?

det är sant, kan inte mer än hålla med, trodde du bara missade det.

En bil, två fil, tre mil
Audi S4 (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang