Kapitän "The duke"

En mildare uppdatering av ett gammal custom objekt.
  • 176 Följare
  • 712 118 Visningar
  • Uppdaterades senast 20 april
Bob-Miller
18 februari 2017 · 1 312 Inlägg

Alltid kul o se va du grejar med...ska åka o kolla på lite nytt projekt snart...

Djo
18 februari 2017 · 10 157 Inlägg

Roligt att det händer lite smile

Bättre dåliga än inga bilder alls wink

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
HG_
18 februari 2017 · 2 485 Inlägg

Bob-Miller skrev:
Alltid kul o se va du grejar med...ska åka o kolla på lite nytt projekt snart...

Har du alltid nya projekt på gång? tongue Hur går det med resan till staterna? Eller ligger det lite på is? smile

Djo skrev:
Roligt att det händer lite smile

Bättre dåliga än inga bilder alls wink

Ja det är ju sant, men skulle vilja lägga upp något att visa, men linsen på telefonen är repig så det blir bara suddiga bilder & kameran har nog sprungit till dom sällan jaktmarkerna. hmm

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Opel Kapitän "The duke" (1962)
Bob-Miller
18 februari 2017 · 1 312 Inlägg

Nej,då kommer åka till  hösten o fira 50 års dagen,men troligen en kortare resa nu i vår med..har lite grejer ower there ja måste få ordning på,bilar,uppställningsplatser,lägenhet,mm mm suck

Bob-Miller
18 februari 2017 · 1 312 Inlägg

Bob-Miller skrev:
Nej,då kommer åka till  hösten o fira 50 års dagen,men troligen en kortare resa nu i vår med..har lite grejer ower there ja måste få ordning på,bilar,uppställningsplatser,lägenhet,mm mm suck

Galaxien e troligen såld,väntar på köparen just nu,förstår inte varför ja köpte en bil med rost,finns mängder me rostfria bilar i USA,gör inte om den missen,hehe

HG_
18 februari 2017 · 2 485 Inlägg

Bob-Miller skrev:
Nej,då kommer åka till  hösten o fira 50 års dagen,men troligen en kortare resa nu i vår med..har lite grejer ower there ja måste få ordning på,bilar,uppställningsplatser,lägenhet,mm mm suck

Om du har & kan kolla efter mercury delar? ( förardörr & innerskärm & lite annat smått & gott) smile

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Opel Kapitän "The duke" (1962)
HG_
18 februari 2017 · 2 485 Inlägg

Bob-Miller skrev:

Bob-Miller skrev:
Nej,då kommer åka till  hösten o fira 50 års dagen,men troligen en kortare resa nu i vår med..har lite grejer ower there ja måste få ordning på,bilar,uppställningsplatser,lägenhet,mm mm suck

Galaxien e troligen såld,väntar på köparen just nu,förstår inte varför ja köpte en bil med rost,finns mängder me rostfria bilar i USA,gör inte om den missen,hehe

lol Ja den rosten....... Som du skrev, varför betala för rost när du lika gärna betala för en rostfri. big_smile

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Opel Kapitän "The duke" (1962)
Bob-Miller
18 februari 2017 · 1 312 Inlägg

Absolut,kommer ja kolla efter dörr till Mercury,sen behöver du ju bara skaffa en bil med,heheheh.

HG_
18 februari 2017 · 2 485 Inlägg

Bob-Miller skrev:
Absolut,kommer ja kolla efter dörr till Mercury,sen behöver du ju bara skaffa en bil med,heheheh.

lol Ja varför inte 2. Men då får grann-f-n spader. lol

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Opel Kapitän "The duke" (1962)
Bob-Miller
18 februari 2017 · 1 312 Inlägg

Köp min gård 1 varmgarage på 200kvm  1 kallgarage på 180 kvm  1kall på 60kvm 1 kall på 25kvm o div skärmtak,mm hehehe

HG_
25 februari 2017 · 2 485 Inlägg

smile En liten uppdatering nu då.....
Har nu pratat med målaren på jobbet & han skulle kunna hinna med att måla i veckan så nu håller jag bara tummarna för att det inte ska bli någon form av förseningar eller dylikt.
Har packat in alla grejer i bubbelplast för att det inte ska bli några skador på delarna under transport.
Tog ett par bilder med min underbara mobil som linser är kass på, men jag fick till ett par bilder i alla fall.
Håll till godo. smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/106/105325/105325-e0f20b2fb949e8cd6c59662383d84ce1.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/106/105325/105325-22f4578c92a44fda7ca6d1e543e5f259.jpg

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Opel Kapitän "The duke" (1962)
Djo
25 februari 2017 · 10 157 Inlägg

Trevligt trevligt smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
HG_
25 februari 2017 · 2 485 Inlägg

Blir ännu trevligare med färg på. big_smile

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Opel Kapitän "The duke" (1962)
Djo
25 februari 2017 · 10 157 Inlägg

HG_ skrev:
Blir ännu trevligare med färg på. big_smile

Ja det jag menade trevligt få färg på grejerna smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
MR_T
25 februari 2017 · 2 340 Inlägg

Nu jädrans är det spännande

Thor Hot Rod "Modern Hot Rod" (2019)
HG_
26 februari 2017 · 2 485 Inlägg

MR_T skrev:
Nu jädrans är det spännande

Ja, nu börjar det att bli spännande & se om målaren har tid & se om jag har lyckats med förarbetet. roll
Har ju några saker till att måla, så som gångjärn, gangsterkepan & fenderskirten.
Fenderskirten är bara halv färdiga än.
Blir en målar omgång till framöver.
Men är inte riktigt där än. smile

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Opel Kapitän "The duke" (1962)
RobbanGBG
27 februari 2017 · 294 Inlägg

Coolt, skall bli spännande att se denna i all sin glans. Eller snarare sidenmatta yta smile Avis på dig som löst målning på ett någorlunda smidigt sätt. Funderar fortfarande på om det kan löna sig att köra ner min till Polen/Baltikum när jag fått ordning på det elektriska och få den målad där.

Senast redigerat av RobbanGBG (27 februari 2017)

HG_
27 februari 2017 · 2 485 Inlägg

RobbanGBG skrev:
Coolt, skall bli spännande att se denna i all sin glans. Eller snarare sidenmatta yta smile Avis på dig som löst målning på ett någorlunda smidigt sätt. Funderar fortfarande på om det kan löna sig att köra ner min till Polen/Baltikum när jag fått ordning på det elektriska och få den målad där.

Jag får bara hoppas att all slipning är någorlunda bra med tanke på att alla missade fläckar & dylikt syns väldigt väl med svart färg.
Men å andra sidan så är det ingen utställningsbil så det får bli vad det blir. roll
Måla bilen i utlandet, ja varför inte? Men om du räknar med resa & boende så kanske det blir lika dyrt.
Jag känner inte någon som har gjort det så jag kan inte säga så mycket om det.

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Opel Kapitän "The duke" (1962)
HG_
27 februari 2017 · 2 485 Inlägg

Tar en liten uppdatering nu när jag ändå är inne. smile
Blev lite grundmålning idag.

https://www1.garaget.org/gallery/images/106/105325/105325-d22613e8b8b16f3f5d88d83504a0f843.jpg

Vi får se hur det går imorgon. hmm Hoppas på det bästa.

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Opel Kapitän "The duke" (1962)
Bob-Miller
27 februari 2017 · 1 312 Inlägg

HG_ skrev:

RobbanGBG skrev:
Coolt, skall bli spännande att se denna i all sin glans. Eller snarare sidenmatta yta smile Avis på dig som löst målning på ett någorlunda smidigt sätt. Funderar fortfarande på om det kan löna sig att köra ner min till Polen/Baltikum när jag fått ordning på det elektriska och få den målad där.

Jag får bara hoppas att all slipning är någorlunda bra med tanke på att alla missade fläckar & dylikt syns väldigt väl med svart färg.
Men å andra sidan så är det ingen utställningsbil så det får bli vad det blir. roll
Måla bilen i utlandet, ja varför inte? Men om du räknar med resa & boende så kanske det blir lika dyrt.
Jag känner inte någon som har gjort det så jag kan inte säga så mycket om det.

Polaren körde ner en Eldorado 74 cab o laga rost,klädde om o lacka den,e riktigt fin,de gick på 70000 för 8 år sen,hans morsa e polska  så kontakt kan förmedlas vid intresse.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang