Volvo V50 1.8F MY08 - Betty Blue - OEM Plus (Ny bil!)

Det blev ingen R-design från start, så jag har fullt upp med att omvandla henne till en. Lite extra finesser kommer damen få, vissa saker som är lite mer annorlunda, vissa saker som borde funnits från fabrik. Målet är att hålla bilen så OEM som möjligt, med plusmeny.
  • 145 Följare
  • 1 026 820 Visningar
  • Projektet avslutat 13 oktober 2018
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
16 september 2014 · 2 571 Inlägg

Den fungerade som vanligt trots surret men sedan la surret av och förmodligen i samma veva kylan. hmm
Jag återkommer när jag fått tummen ur att lösa det.

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
M__B
16 september 2014 · 380 Inlägg

Kolla om du har något tryck i systemet till å börja med.

Volvo V70 R-Design "Polestar" (2013)
eL0F
16 september 2014 · 1 090 Inlägg

så är fasen min oxå, tänkte på det imorse.. den lixom småtjuter??? ... fast den kyler.
Men det är as-störande om man står utanför? yikes

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
16 september 2014 · 2 571 Inlägg

M__B: Jag har försökt ta reda på HUR jag kan kolla saker och ting för att utesluta diverse men ingen verkar ha något konkret tips. Jag har ingen som helst erfarenhet av AC så jag vet inte ens var och hur jag ska börja.

orkavaradu: Min tjöt aldrig, det var mer som ett litet surr, svårt att beskriva. Försökte fånga det på film men det var såpass lågt att det inte hördes.

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
M__B
16 september 2014 · 380 Inlägg

Uppe vid fjädertornet på passagerar sidan sitter en ventil med ett svart plast lock med gul text, den fungerar som en ventil på ett bilhjul. Ta en liten skruv mejsel å gör ett snabbt tryck på mitten delen. Ska vara ett ordentligt tryck i den. Akta så du inte får kylmedlet på fingrarna eller i ansiktet.

Senast redigerat av M__B (16 september 2014)

Volvo V70 R-Design "Polestar" (2013)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
16 september 2014 · 2 571 Inlägg

Najs, ska kolla det imorgon! Handskar åker på, återkommer! smile

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Robb192 Tokig 08a
7 oktober 2014 · 1 019 Inlägg

hur går det med avgassystem och allt vad de är ? big_smile

Suzuki Swace "Suyota Sworolla" (2023)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
7 oktober 2014 · 2 571 Inlägg

Haha påminn mig inte....
Det står oerhört still. Jag drar mig för att fixa ACn men behöver verkligen göra det nu när kylan kommit.
Så där ligger prio ett av förklarliga skäl, avgaset är jag glad om jag får på innan året är slut men det ser inte helt ljust ut, jag kan inte komma över att det känns som så förbannat sura pengar. big_smile

Sen är jag bitter över att jag inte hittat några nya vinterfälgar som jag vill ha, till rätt pris.
Åh, studentliv, det är underbart..............

big_smile


Edit: Summering... Nä, bilen står mest i garaget o samlar damm, emellanåt får den frakta mitt arsle till affären eller skolan men det är ungefär så mycket jag känner för den nu. hmm

Senast redigerat av hyrbil (7 oktober 2014)

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Robb192 Tokig 08a
7 oktober 2014 · 1 019 Inlägg

hyrbil skrev:
Haha påminn mig inte....
Det står oerhört still. Jag drar mig för att fixa ACn men behöver verkligen göra det nu när kylan kommit.
Så där ligger prio ett av förklarliga skäl, avgaset är jag glad om jag får på innan året är slut men det ser inte helt ljust ut, jag kan inte komma över att det känns som så förbannat sura pengar. big_smile

Sen är jag bitter över att jag inte hittat några nya vinterfälgar som jag vill ha, till rätt pris.
Åh, studentliv, det är underbart..............

big_smile


Edit: Summering... Nä, bilen står mest i garaget o samlar damm, emellanåt får den frakta mitt arsle till affären eller skolan men det är ungefär så mycket jag känner för den nu. hmm

Trist !
Jag beställde lite vinyl så man kanske hittar på dumheter med huven och inredningen smile
Säg till så kanske jag kan hitta på en lösning på det problemet smile

Suzuki Swace "Suyota Sworolla" (2023)
JimBo__
7 oktober 2014 · 1 804 Inlägg

Tråkigt att du har tappat lite lust, men brukar oftas bli så på hösten när det känns som att mesta tiden går åt att hålla bilen ren sad iallafall för mig tongue

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
DeFlo
8 oktober 2014 · 514 Inlägg

Ser mycket bra ut smile följer

BMW = Bil Med Wasakredit
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
8 oktober 2014 · 2 571 Inlägg

robb: Spännande! Se till att fotografera mycket under tidens gång! wink Tack!

Jimbo: Ja det är ju så. Jag drar mig tillochmed för att plocka loss taklisterna igen och återmontera dom med nya clips som jag faktiskt har hemma. Det visar väl ungefär ganska precis hur kul bilen är just nu. hmm smile

DeFlo: Kul! Jag ska försöka få tummen ur framöver och göra lite updates men som jag nämnt ovan är det en del "måsten" med bilen som inte riktigt klaffar med mina studiemedel. Men den som väntar på något gott antar jag... big_smile

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
eL0F
8 oktober 2014 · 1 090 Inlägg

såg ett det låg ett par omonterade Sculptor 17 på blocket, smile dock utan däck..   perfekta vinterfälgar.

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
Antinoxious - Always Faithful
8 oktober 2014 · 507 Inlägg

hyrbil skrev:
Haha påminn mig inte....
Det står oerhört still. Jag drar mig för att fixa ACn men behöver verkligen göra det nu när kylan kommit.
Så där ligger prio ett av förklarliga skäl, avgaset är jag glad om jag får på innan året är slut men det ser inte helt ljust ut, jag kan inte komma över att det känns som så förbannat sura pengar. big_smile

Sen är jag bitter över att jag inte hittat några nya vinterfälgar som jag vill ha, till rätt pris.
Åh, studentliv, det är underbart..............

big_smile

Edit: Summering... Nä, bilen står mest i garaget o samlar damm, emellanåt får den frakta mitt arsle till affären eller skolan men det är ungefär så mycket jag känner för den nu. hmm

Tråkigt att du inte har nån lust till att hålla på. Men det du skrev om ACn, Att de är prio ett nu när det är kallt? Men bör inte värmen funka ändå? Jag har fattat det som att bara kylan slutat funka? Möjligt att jag fattat fel big_smile

JimBo__ skrev:
Tråkigt att du har tappat lite lust, men brukar oftas bli så på hösten när det känns som att mesta tiden går åt att hålla bilen ren sad iallafall för mig tongue

Amen to that!

Senast redigerat av Antinoxious (8 oktober 2014)

If you wanna be the best, you have to take out the best. And im undefeated homie"
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
8 oktober 2014 · 2 571 Inlägg

orkavaradu: Ja jag såg dom! Det kliade i fingrarna, jag var för så sent som ett halvår sen inställd på Sculptor men nu vill jag helst åt Serapis eller Zaurak. Det mest optimala hade varit Spider-fälgarna men de är sällsynta på beg-marknaden. sad

Anti: Det stämmer, jag skrev innan att värmen fungerade. Jag kan ha fel eftersom jag inte vet hur ACn funkar, om den helt tar värmen från motorn eller vad det nu må vara, men jag tycker inte den värmer som den brukar göra längre. Vilket i sin tur leder till att jag nojar över en ännu större kostnad. Senast nästa löning ska jag ha tagit tag i det och iallafall fått skiten undersökt, det är planen.

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Antinoxious - Always Faithful
8 oktober 2014 · 507 Inlägg

hyrbil skrev:
Anti: Det stämmer, jag skrev innan att värmen fungerade. Jag kan ha fel eftersom jag inte vet hur ACn funkar, om den helt tar värmen från motorn eller vad det nu må vara, men jag tycker inte den värmer som den brukar göra längre. Vilket i sin tur leder till att jag nojar över en ännu större kostnad. Senast nästa löning ska jag ha tagit tag i det och iallafall fått skiten undersökt, det är planen.

Mycket märkligt... Jag har ingen aning heller om hur det funkar. Men av mina slutsatser så borde den plocka värmen från motorn. Min första bil var en 855 utan AC, så kyla var det aldrig nåt tal om. Men värmen kom ju klockrent när bilen började bli varm. Nu vet ju inte jag om man kommit på en ny lösning sedan den tiden, men tycker fortfarande inte att det kommer nån värme förrän bilen är varm så det bör väl hänga ihop?

If you wanna be the best, you have to take out the best. And im undefeated homie"
eL0F
8 oktober 2014 · 1 090 Inlägg

Zaurak e trevliga, men klart spider hade varit bäst big_smile skulle oxå vilja ha sånna.

Jag tänkte köpa vinterdäck till mina sunkiga Sculptor, sen får jag köpa nya sommarfälgar till våren smile

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
JimBo__
8 oktober 2014 · 1 804 Inlägg

Roligare vinterfälgar vore ju något. Har nästan ångest över att lägga på 15" Isis fälgarna snart sad

Blir nya sommarfälgar nästa år så då får Cratus fälgarna slita på vintern istället! smile

Senast redigerat av JimBo__ (8 oktober 2014)

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
8 oktober 2014 · 2 571 Inlägg

Spider är ruggigt snygga! Hittade ETT par på Blocket, för 12k. Nejtack. big_smile
Sculptor hade varit ett säkert kort visserligen men det känns lite trist att göra det halvdant även om jag förmodligen hade blivit toknöjd. Allt är ju bättre än 15" Isis som även jag har som vinterdäck.

Mmmm Cratus! Att jag glömde dessa! De dyker ju upp på Blocket emellanåt för en hyfsad peng, dock sällan de är häromkring. De hade jag kunnat tänka mig både på sommar och vinter, fina som snus!

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
eL0F
8 oktober 2014 · 1 090 Inlägg

Cractus är väl fälgarna som sitter standard på R-design? .. dom e faktiskt snygga big_smile

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang