Volvo V50 1.8F MY08 - Betty Blue - OEM Plus (Ny bil!)

Det blev ingen R-design från start, så jag har fullt upp med att omvandla henne till en. Lite extra finesser kommer damen få, vissa saker som är lite mer annorlunda, vissa saker som borde funnits från fabrik. Målet är att hålla bilen så OEM som möjligt, med plusmeny.
  • 145 Följare
  • 1 026 710 Visningar
  • Projektet avslutat 13 oktober 2018
Robb192 Tokig 08a
22 november 2014 · 1 019 Inlägg

orkavaradu skrev:
se till att spola under oxå big_smile dårarna har ju redan börjat salta som aldrig förr ute sad  bilen blir helt vit!

haha kan ta hela söndagen wink beror på om man träffar någon man känner och snackar haha

bra att man aldrig kör med volvon numera då!
tjejen är ute och åker idag.. sist va nog förra helgen ^^

Suzuki Swace "Suyota Sworolla" (2023)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
23 november 2014 · 2 571 Inlägg

Måste ju erkänna att man blev bra sugen på det där "Polestar-kitet" till kärran. Inget pris är bestämt ännu och formerna ska tydligen vara klara och redo för produktion till nyår.
Fick även en estimering på pris, fyrsiffrigt. Amerikanska dollar. sad

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
JimBo__
23 november 2014 · 1 804 Inlägg

Det där från SD-aerodynamics? big_smile

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
23 november 2014 · 2 571 Inlägg

Jepp. Många på Swedespeed som blev minst sagt eld och lågor, en snubbe hade fått tag i tillverkaren och blir förmodligen den första i USA att få kittet. Han ville inte gå ut med vad han får betala då de kanske har någon speciell deal men fyrsiffriga dollar kunde han säga att det handlade om.
Inte så oväntat förstås, men att skaffa det är ju alltså bara att glömma...

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Robb192 Tokig 08a
23 november 2014 · 1 019 Inlägg

hyrbil skrev:
Jepp. Många på Swedespeed som blev minst sagt eld och lågor, en snubbe hade fått tag i tillverkaren och blir förmodligen den första i USA att få kittet. Han ville inte gå ut med vad han får betala då de kanske har någon speciell deal men fyrsiffriga dollar kunde han säga att det handlade om.
Inte så oväntat förstås, men att skaffa det är ju alltså bara att glömma...

Då kan du ju köpa en beggad t5 o trycka i din istället wink

Suzuki Swace "Suyota Sworolla" (2023)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
23 november 2014 · 2 571 Inlägg

Haha exakt.
Jag menar, frakt från långtbortistan och sedan lack på det också... Fyfan. Men drömmen var härlig så länge det varade. big_smile

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
eL0F
23 november 2014 · 1 090 Inlägg

herregud vad dyrt! big_smile   då blir det ju nästan billigare att importera en bil med det kittet på direkt!

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
23 november 2014 · 2 571 Inlägg

Ja exakt. Vore ju en sak om det var som en investering i bilen annat än att vara den enda i Sverige, men de pengarna lär man oavsett aldrig få se igen.

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
eL0F
23 november 2014 · 1 090 Inlägg

det som är nackdelen med att gillar bilar och allt som har med bilar att göra, man får ALDRIG tillbaka "investerade" pengar big_smile ... blir lika trött varje gång! man vill ju sätta egen prägel på bilen och komma bort från att ha en bil som alla andra!

dock uppskattas det aldrig av plånboken wink

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
Antinoxious - Always Faithful
23 november 2014 · 507 Inlägg

orkavaradu skrev:
det som är nackdelen med att gillar bilar och allt som har med bilar att göra, man får ALDRIG tillbaka "investerade" pengar big_smile ... blir lika trött varje gång! man vill ju sätta egen prägel på bilen och komma bort från att ha en bil som alla andra!

dock uppskattas det aldrig av plånboken wink

Prioriteringar.... Det är vad livet är fullt av. Vissa köper skor å väskor å annat jävla bröte... Vissa lägger pengar på bilen! Man får aldrig tillbaka nånting här i världen. Så länge det inte är riktiga investeringar såsom hus osv som vanligtvis ökar i värde. smile

If you wanna be the best, you have to take out the best. And im undefeated homie"
eL0F
23 november 2014 · 1 090 Inlägg

det har du rätt i big_smile om man inte får tag i någon samlarbil, men dom kostar ju multum från början.

man gör ju prioriteringar dagligen, önskar bara att min plånbok var större smile

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
23 november 2014 · 2 571 Inlägg

Jag fick iallafall tillbaka pengarna på min första bil jag ägde. En Golf 3 från '94, gav 10k för den, hade den ett år, det jag la ner på den var vanliga kostnader som spolarvätska, motorolja. La ut den för 12k, ringde EN person som gav 10k på plats. Behöver jag säga att jag var jävligt nöjd? big_smile

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
JimBo__
23 november 2014 · 1 804 Inlägg

Haha, min förra 850 Turbo gav jag 3k för med rasad motor. Bytte motor och inredning i den och sålde tillbaka den till samma person som jag köpte den av för 19k big_smile

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
23 november 2014 · 2 571 Inlägg

Hoho! Då måste jag ju fråga, vad gav du för den nya motorn? big_smile Även om du hade den sedan innan så har du ju någon gång betalat en summa för den menar jag. big_smile

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Robb192 Tokig 08a
23 november 2014 · 1 019 Inlägg

Min Peugeot jag hade ..
Köpte för 20000
La ner 5000 då är kamrem olja o såntinräknat.
Sålde för 25000 och hade då kört 800 mil på 3 månader ...

Suzuki Swace "Suyota Sworolla" (2023)
FreddieL
23 november 2014 · 278 Inlägg

Hehehe... bilminnen!! Köpte min första bil Volvo 850 för 25' hade den ca två år och sålde den med 3000mil mer på mätaren för 25'... dock hade jag köpt ny stereo och 15' alu både s + v. Lacken var i bättre skick än när jag köpte den... Kärlek!! smile

Speed is everything, never hesitate! Det gör livet så mycket mer spännande!!
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
23 november 2014 · 2 571 Inlägg

Kul att det gått bra för andra också, man för ju alltid höra att bilaffärer är de värsta affärerna man kan göra. big_smile
Antar att dessa situationer förmodligen är once in a lifetime men hellre det än ingen gång.

Kuriosa: min golf startade inte ens när snubben kom och skulle titta på den. Jag höll på att städa ur den och skulle sedan parkera om den, inget hände när jag vred om nyckeln. Svär som en tok och börjar knacka på generatorn då det hade funkat några månader tidigare, men inte denna gång. Tillslut kom killen fram, jag var ärlig och förklarade läget, han garvade och tog fram startkablar från sin bil och vips så var golfen igång och vi bytte värdesaker. Puh! big_smile

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
FreddieL
23 november 2014 · 278 Inlägg

hyrbil skrev:
Kul att det gått bra för andra också, man för ju alltid höra att bilaffärer är de värsta affärerna man kan göra. big_smile
Antar att dessa situationer förmodligen är once in a lifetime men hellre det än ingen gång.

Kuriosa: min golf startade inte ens när snubben kom och skulle titta på den. Jag höll på att städa ur den och skulle sedan parkera om den, inget hände när jag vred om nyckeln. Svär som en tok och börjar knacka på generatorn då det hade funkat några månader tidigare, men inte denna gång. Tillslut kom killen fram, jag var ärlig och förklarade läget, han garvade och tog fram startkablar från sin bil och vips så var golfen igång och vi bytte värdesaker. Puh! big_smile

Eller hur!!! Alltid händer det någon skit!!!

Till något helt annat... jag tror faan det kommer bli en röd 850R som extrabil... att det sen är 330 hk, skalstolar och annat roligt behöver man ju inte berätta än... så jävla sugen på denna barndomsdröm (fast nu var jag iof 15 när bilen kom...) Kan fasen inte fundera på annat just nu. Grrrrrr hatar dessa våta drömmar!!! roll

Speed is everything, never hesitate! Det gör livet så mycket mer spännande!!
JimBo__
24 november 2014 · 1 804 Inlägg

hyrbil skrev:
Hoho! Då måste jag ju fråga, vad gav du för den nya motorn? big_smile Även om du hade den sedan innan så har du ju någon gång betalat en summa för den menar jag. big_smile

Köpte en smälld T-5R och för 1500kr och tog motor och inredningen ifrån big_smile

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
eL0F
24 november 2014 · 1 090 Inlägg

min Galant vr4 som jag importerade från Japan.. gick på runt 100k med fälgar,coils mm.. den sålde jag för 55k!
snacka om BRA bilaffär.. INTE sad

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang