Amp Lampa lyser volvo 244-80

toprotts
18 november 2012 · 30 Inlägg

lampan lyser och fläkt,vindrutetorkare,tuta fungerar bara ibland!
Vad kan det vara för fel?har rengjort jordpunkter med samma resultat!

Mvh:/

Drönirettab
18 november 2012 · 21 761 Inlägg

Kolla att alla säkringar har bra kontakt och att ingen kabel vid säkringsdosan glappar, mät även om generatorn laddar som den ska. I en så pass gammal bil finns risk att det har bildats en massa oxid eller ärg på säkringarnas kontaktbleck, ta gärna oss alla säkringar och putsa rent både på säkringarnas metall och på alla bleck i säkringsdosan. smile

toprotts
18 november 2012 · 30 Inlägg

okej ska prova det smile tack

Ogrish
18 november 2012 · 3 Inlägg

Trots allt verkar det vara jordfel,hela tiden eller bara när du kör?

Sysslat med US bilar sedan mitten på 70-talet. Hatar trasiga pack-boxar,stenskott och sura kärringar.
toprotts
20 november 2012 · 30 Inlägg

den lyser konstant. slocknade igår tvärt,men då jag stängde av bilen å startade igen så lös den igen:/ bes på tors. vore ju bra om man löst d tills dess

lakhea Leg. Bilplågare.
20 november 2012 · 218 Inlägg

Låter nästan som tändnigslåset....eller kontaktstycket i bakkant. Testa att vrida tillbaka några mm när du startat

toprotts
20 november 2012 · 30 Inlägg

glömde skriva att det försvann efter jag roterade en säkring, men var tillbaka så fort den startades

Mack Forum- och sitemoderator
20 november 2012 · 26 167 Inlägg

toprotts skrev:
glömde skriva att det försvann efter jag roterade en säkring, men var tillbaka så fort den startades

Gjorde du som Drönirettab tipsade dig om och putsade på blecken till berörda säkringar?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
toprotts
20 november 2012 · 30 Inlägg

tog bara lös den å gnugga lite. ska rengöra alla bleck,säkringar mer noga ikväll eller imorrn:)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang