AndrAAx
30 november 2012
· 742 Inlägg
Jo det är väldigt svårt att "värdesätta" reklam ute på träffar, men många som vill ha spons besöker aldrig träffar/utställningar så kan vara en bra tankeställare för dem!
Tex dessa kommer in och vill ha spons
1 - "lokala killen från från stan". Han kör bara omkring lokalt, inte ute på träffar eller tävlingar jätte snyggt installerat, bygge.
2 - Tävlingsinriktad kille är på mantorp, elmia, gatbil, och ca 20andra träffar/tävlingar per år, allt foto dokumenteras och en stor fin byggtråd här på garaget, plakat upställt framför bilen med sponsorers namn, mm
Hur ska man värdesätta dessa två! Om du ska köpa reklam av dessa två killar, så kommer du att få mycket större exponering av nr. 2 och den kan få betydligt bättre deal! Sedan kan nr. 1 vara en jätte trevlig kille som har ett otroligt fint bygge, men han kommer inte att synas!
Vill man ha spons eller riktigt bra rabatter så måste man visa upp sig! Det kostar att åka omkring på utställningar/träffar och det kan bli dyrt, men jag som sponsor vill ju ha valuta för mina pengar! Jag har ju "köpt" en reklamplats! Det är ingen som ser den om bilen bara står i garaget! Och då har ju jag som sponsor blivit blåst!