Köpråd : Pålitlig och bra pendlarbil!

Evildan
2 december 2012 ·

Jeesper skrev:

steifan skrev:
Jag hade nog sneglat på VW Golf (IV) eller VW Bora (verkar vara skapligt vanligt med dragkrok på dessa) med 1,6-motorn på ca 100hk, kanske ev Seat Leon (~Golf) eller Toledo (~Bora) också smile De senare baserat på att de är byggda av samma grejer som det förstnämnda vilka vad jag vet inte direkt utmärker sig som katastrofbilar wink Med lite tur kanske man hittar en bättre utrustad Seat till lägre pris än en motsvarande VW.

Tyskbilarna blir det att kolla in men Seat går bort.
Mamma hade en Ibizia, likt Leon, fan den sämsta jävla skrothögen jag kört, så sjukt tråkig, ingen känsla, inget, till och med Venton är roligare.

Ibiza är en spansk polo.
Sällan en VW-produkt levererat någon form av körglädje, men vill du åka VAG skulle jag rekommendera Octavia, en Golf med lägre pris och rymligt bagage.
Att det dessutom är en typisk gubbbil gör att den antagligen är snällare körd än en "sportigare" Golf eller Toledo även om körkänslan är densamma.

steifan DR!FTT3KN!K3R
2 december 2012 · 10 427 Inlägg

Jeesper skrev:

steifan skrev:
Jag hade nog sneglat på VW Golf (IV) eller VW Bora (verkar vara skapligt vanligt med dragkrok på dessa) med 1,6-motorn på ca 100hk, kanske ev Seat Leon (~Golf) eller Toledo (~Bora) också smile De senare baserat på att de är byggda av samma grejer som det förstnämnda vilka vad jag vet inte direkt utmärker sig som katastrofbilar wink Med lite tur kanske man hittar en bättre utrustad Seat till lägre pris än en motsvarande VW.

Tyskbilarna blir det att kolla in men Seat går bort.
Mamma hade en Ibizia, likt Leon, fan den sämsta jävla skrothögen jag kört, så sjukt tråkig, ingen känsla, inget, till och med Venton är roligare.

Nja Leon from 1999 & Toledo from 1999 bygger på Audi A3/Golf IV osv
http://img2.netcarshow.com/Seat-Leon_1.9_TDI_1999_800x600_wallpaper_05.jpg
http://www.motorstown.com/images/seat-toledo-2.3-01.jpg
Lite skralare inredning men allt annat är lika. Toledo byggdes tom på samma lina som VW Bora
i Belgien några år tongue

BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
BMW 325i "M-Sport" (2006)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
SportPilot Ubåtsingenjör
2 december 2012 · 7 243 Inlägg

panda666 skrev:
är turbo det enda tråkiga hos saab typ? eller vad har den för svagheter annars?

finns det någon tråd med en massa info om alla bilars svagheter tex? som autopower?

andra svagheten saab har är motorras stup i kvarten ... orsakas ofta utav långa servic intervall och väldigt dålig vevhusventilation vilket med för en jävla massa koks i hela motorn

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Jeesper
2 december 2012 · 60 Inlägg

CHEEVA skrev:
andra svagheten saab har är motorras stup i kvarten ... orsakas ofta utav långa servic intervall och väldigt dålig vevhusventilation vilket med för en jävla massa koks i hela motorn

Vad för service är det man pratar om då? Olja, alla filter, tändstift är det jag kommer att tänka på direkt egentligen.
Det där med koks borde man väl se ifall man kan lysa rakt ner i påfyllningshålet?

zemet
3 december 2012 · 4 049 Inlägg

Pappa hade en talladega som var trimmad från bsr till 230 hk. Den drog 0,7. Så skulle tro att den jag länkade skulle dra något liknande.

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Sarge
3 december 2012 · 2 337 Inlägg

steifan skrev:
Jag hade nog sneglat på VW Golf (IV) eller VW Bora (verkar vara skapligt vanligt med dragkrok på dessa) med 1,6-motorn på ca 100hk, kanske ev Seat Leon (~Golf) eller Toledo (~Bora) också smile De senare baserat på att de är byggda av samma grejer som det förstnämnda vilka vad jag vet inte direkt utmärker sig som katastrofbilar wink Med lite tur kanske man hittar en bättre utrustad Seat till lägre pris än en motsvarande VW.

Bra tips. VW Bora är en liten bil med stora utrymmen, jag upplevde bagaget som mycket stort. Möjligtvis lite trång i baksätet, men det är ju många mindre bilar. Går bekvämt och billigt för sin storlek. 1.6:an är ingen racer, speciellt inte med lite last, men tuffar på helt ok. Lite piggare med 16 ventiler, kom 2001. Jag åkte Bora i några år och drygt 6000 mil, hade två fel på hela tiden, en bromsljuskontakt (standardfel) och lite rost på avgassystemet. Finns ju att hitta rätt billigt nu och jag tycker att det är mycket bil för pengarna.

perzy Snål gnällspik
3 december 2012 · 402 Inlägg

Vad TS söker är inte köpråd, tror jag. TS vill köpa en BMW med stark motor, trots att han vet att det inte går att försvara ekonomiskt eller behovsmässigt. Jag vill bara säga att det är okej, det är lugnt. Det här är ett bilforum, vi är alla biltokar här big_smile och vi är också känslostyrda, ologiska bilköpare. De som är rationella bilköpare läser konsumentverkets rapporter och köper förnuftiga bilar och slösar aldrig tid på ett sånt här forum! tongue   Så köp den bil du vill ha!

Senast redigerat av perzy (3 december 2012)

Volvo S80 2,9.
panda666
3 december 2012 · 4 261 Inlägg

M_Broberg skrev:

panda666 skrev:
fast för mig da som tycker att alla saab är fula förutom just 9-5 ..vad ska man skaffa för
årsmodell då??

Motorproblemen försvann efter 2004...

klart det går o skaffa en ->20 000 kronors 9-5, men ska du bara ha en bil o köra med som är pålitlig och lättmekad är det helt enkelt fel bil.

Och Hur kan du tycka en 9-5 är snyggare än en riktig saab, typ 92, 93, 95, 96 eller og900?

enligt min smak så tycker jag den enda fina saab modellen är 9-5 tyvärr;smile vet inte varför. tycker inte dom andra är så fina, men har bara hört negativt om saab..förutom då dom som verkligen gillar modellen. Men dom flesta 95% har avrådat mig från att skaffa en saab pga jo.. motorfel-turbo-dålig väghållning-avgas etc etc..

men kan inte hjälpa att tycka att senare 9-5or  tex från 2006 och uppåt är riktigt snygga.

skittråkig inredning också på alla saab...tycker jag.


tycker också att man ska alltid välja en bil med stark motor..man vet aldrig när man vill trampa. Vem fan orkar köra tråkiga slöa bilar?  Min farbror hade en Polo med 1,2 eller 1-4 motorn och den strulade varje månad.
alltid nånting vare med den..


desutom så räcker det med en oljebyte varje 2500 mil för bmw för min iaf. medans saab kräver varje halvår typ? rätta mig gärna

Senast redigerat av panda666 (3 december 2012)

zemet
3 december 2012 · 4 049 Inlägg

panda666 skrev:

M_Broberg skrev:

panda666 skrev:
fast för mig da som tycker att alla saab är fula förutom just 9-5 ..vad ska man skaffa för
årsmodell då??

Motorproblemen försvann efter 2004...

klart det går o skaffa en ->20 000 kronors 9-5, men ska du bara ha en bil o köra med som är pålitlig och lättmekad är det helt enkelt fel bil.

Och Hur kan du tycka en 9-5 är snyggare än en riktig saab, typ 92, 93, 95, 96 eller og900?

enligt min smak så tycker jag den enda fina saab modellen är 9-5 tyvärr;smile vet inte varför. tycker inte dom andra är så fina, men har bara hört negativt om saab..förutom då dom som verkligen gillar modellen. Men dom flesta 95% har avrådat mig från att skaffa en saab pga jo.. motorfel-turbo-dålig väghållning-avgas etc etc..

men kan inte hjälpa att tycka att senare 9-5or  tex från 2006 och uppåt är riktigt snygga.

skittråkig inredning också på alla saab...tycker jag.


tycker också att man ska alltid välja en bil med stark motor..man vet aldrig när man vill trampa. Vem fan orkar köra tråkiga slöa bilar?  Min farbror hade en Polo med 1,2 eller 1-4 motorn och den strulade varje månad.
alltid nånting vare med den..


desutom så räcker det med en oljebyte varje 2500 mil för bmw för min iaf. medans saab kräver varje halvår typ? rätta mig gärna

Saab är ju inte dåliga bilar men inte heller några extremt fantasktiskt bra bilar, det är en mediumbil.

En saab 9-5 aero är sjukt mycket bil för pengarna, det gäller alla saab. Finns inget mer prisvärt på marknaden att köpa just nu vad jag har sett.

Kollade lite igår och hittade en 900 2.0T trimmad till 250 hk med all utrustning och 15000 mil på mätaren för 16000 kr. För samma pengar fick man en 940 gl lr ltt med fönstervevar och tygsäten och 33000 mil på mätaren.

Vill man ha en krocksäker och modern bil med all utrustning och 250 hk så är saab 9-5 aero utan tvekan mest bil för pengarna.

Om man kan tänka sig ha FWD då...

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
panda666
3 december 2012 · 4 261 Inlägg

zemet skrev:

panda666 skrev:

M_Broberg skrev:

Motorproblemen försvann efter 2004...

klart det går o skaffa en ->20 000 kronors 9-5, men ska du bara ha en bil o köra med som är pålitlig och lättmekad är det helt enkelt fel bil.

Och Hur kan du tycka en 9-5 är snyggare än en riktig saab, typ 92, 93, 95, 96 eller og900?

enligt min smak så tycker jag den enda fina saab modellen är 9-5 tyvärr;smile vet inte varför. tycker inte dom andra är så fina, men har bara hört negativt om saab..förutom då dom som verkligen gillar modellen. Men dom flesta 95% har avrådat mig från att skaffa en saab pga jo.. motorfel-turbo-dålig väghållning-avgas etc etc..

men kan inte hjälpa att tycka att senare 9-5or  tex från 2006 och uppåt är riktigt snygga.

skittråkig inredning också på alla saab...tycker jag.


tycker också att man ska alltid välja en bil med stark motor..man vet aldrig när man vill trampa. Vem fan orkar köra tråkiga slöa bilar?  Min farbror hade en Polo med 1,2 eller 1-4 motorn och den strulade varje månad.
alltid nånting vare med den..


desutom så räcker det med en oljebyte varje 2500 mil för bmw för min iaf. medans saab kräver varje halvår typ? rätta mig gärna

Saab är ju inte dåliga bilar men inte heller några extremt fantasktiskt bra bilar, det är en mediumbil.

En saab 9-5 aero är sjukt mycket bil för pengarna, det gäller alla saab. Finns inget mer prisvärt på marknaden att köpa just nu vad jag har sett.

Kollade lite igår och hittade en 900 2.0T trimmad till 250 hk med all utrustning och 15000 mil på mätaren för 16000 kr. För samma pengar fick man en 940 gl lr ltt med fönstervevar och tygsäten och 33000 mil på mätaren.

Vill man ha en krocksäker och modern bil med all utrustning och 250 hk så är saab 9-5 aero utan tvekan mest bil för pengarna.

Om man kan tänka sig ha FWD då...

Har inte testat så mycket fwd på vinter..hur känns det ? vet att Rwd är skitroligt;)

vilket har mest grepp da på vinteR? hur ofta måste man serva saab för att det ska fungera bra ?

zemet
3 december 2012 · 4 049 Inlägg

panda666 skrev:

zemet skrev:

panda666 skrev:

enligt min smak så tycker jag den enda fina saab modellen är 9-5 tyvärr;smile vet inte varför. tycker inte dom andra är så fina, men har bara hört negativt om saab..förutom då dom som verkligen gillar modellen. Men dom flesta 95% har avrådat mig från att skaffa en saab pga jo.. motorfel-turbo-dålig väghållning-avgas etc etc..

men kan inte hjälpa att tycka att senare 9-5or  tex från 2006 och uppåt är riktigt snygga.

skittråkig inredning också på alla saab...tycker jag.


tycker också att man ska alltid välja en bil med stark motor..man vet aldrig när man vill trampa. Vem fan orkar köra tråkiga slöa bilar?  Min farbror hade en Polo med 1,2 eller 1-4 motorn och den strulade varje månad.
alltid nånting vare med den..


desutom så räcker det med en oljebyte varje 2500 mil för bmw för min iaf. medans saab kräver varje halvår typ? rätta mig gärna

Saab är ju inte dåliga bilar men inte heller några extremt fantasktiskt bra bilar, det är en mediumbil.

En saab 9-5 aero är sjukt mycket bil för pengarna, det gäller alla saab. Finns inget mer prisvärt på marknaden att köpa just nu vad jag har sett.

Kollade lite igår och hittade en 900 2.0T trimmad till 250 hk med all utrustning och 15000 mil på mätaren för 16000 kr. För samma pengar fick man en 940 gl lr ltt med fönstervevar och tygsäten och 33000 mil på mätaren.

Vill man ha en krocksäker och modern bil med all utrustning och 250 hk så är saab 9-5 aero utan tvekan mest bil för pengarna.

Om man kan tänka sig ha FWD då...

Har inte testat så mycket fwd på vinter..hur känns det ? vet att Rwd är skitroligt;)

vilket har mest grepp da på vinteR? hur ofta måste man serva saab för att det ska fungera bra ?

Det suger! varje gång man gasar så tappar man styrförmågan och bilen går rakt fram(om hjulen spinner). Tror dock att fwd tar sig fram bättre i snö och inte kör fast lika lätt.

Jag har själv aldrig ägt någon saab men skulle tro att om du är så noggrann att  du byter olja och servar den 2 ggr om året eller var 1000 mil så ska du nog absolut inte ha några problem med den.

En gång om året räcker troligen, Finns nog andra här som vet bättre, detta är bara vad jag tror.

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
panda666
3 december 2012 · 4 261 Inlägg

zemet skrev:

panda666 skrev:

zemet skrev:

Saab är ju inte dåliga bilar men inte heller några extremt fantasktiskt bra bilar, det är en mediumbil.

En saab 9-5 aero är sjukt mycket bil för pengarna, det gäller alla saab. Finns inget mer prisvärt på marknaden att köpa just nu vad jag har sett.

Kollade lite igår och hittade en 900 2.0T trimmad till 250 hk med all utrustning och 15000 mil på mätaren för 16000 kr. För samma pengar fick man en 940 gl lr ltt med fönstervevar och tygsäten och 33000 mil på mätaren.

Vill man ha en krocksäker och modern bil med all utrustning och 250 hk så är saab 9-5 aero utan tvekan mest bil för pengarna.

Om man kan tänka sig ha FWD då...

Har inte testat så mycket fwd på vinter..hur känns det ? vet att Rwd är skitroligt;)

vilket har mest grepp da på vinteR? hur ofta måste man serva saab för att det ska fungera bra ?

Det suger! varje gång man gasar så tappar man styrförmågan och bilen går rakt fram(om hjulen spinner). Tror dock att fwd tar sig fram bättre i snö och inte kör fast lika lätt.

Jag har själv aldrig ägt någon saab men skulle tro att om du är så noggrann att  du byter olja och servar den 2 ggr om året eller var 1000 mil så ska du nog absolut inte ha några problem med den.

En gång om året räcker troligen, Finns nog andra här som vet bättre, detta är bara vad jag tror.

så då är Rwd bättre alltså? har inte hört från nån att fwd är så bra:)

2 ggr om året tycker jag är mycket. känns skönt att min bmw räcker me en gång om året eller 2500 mil.

IceEyes Varningar: För många..
3 december 2012 · 2 552 Inlägg

panda666 skrev:

zemet skrev:

panda666 skrev:

Har inte testat så mycket fwd på vinter..hur känns det ? vet att Rwd är skitroligt;)

vilket har mest grepp da på vinteR? hur ofta måste man serva saab för att det ska fungera bra ?

Det suger! varje gång man gasar så tappar man styrförmågan och bilen går rakt fram(om hjulen spinner). Tror dock att fwd tar sig fram bättre i snö och inte kör fast lika lätt.

Jag har själv aldrig ägt någon saab men skulle tro att om du är så noggrann att  du byter olja och servar den 2 ggr om året eller var 1000 mil så ska du nog absolut inte ha några problem med den.

En gång om året räcker troligen, Finns nog andra här som vet bättre, detta är bara vad jag tror.

så då är Rwd bättre alltså? har inte hört från nån att fwd är så bra:)

2 ggr om året tycker jag är mycket. känns skönt att min bmw räcker me en gång om året eller 2500 mil.

Både RWD och FWD har sina för- och nackdelar. Vilket av det man föredrar är högst individuellt.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
panda666
3 december 2012 · 4 261 Inlägg

IceEyes skrev:

panda666 skrev:

zemet skrev:

Det suger! varje gång man gasar så tappar man styrförmågan och bilen går rakt fram(om hjulen spinner). Tror dock att fwd tar sig fram bättre i snö och inte kör fast lika lätt.

Jag har själv aldrig ägt någon saab men skulle tro att om du är så noggrann att  du byter olja och servar den 2 ggr om året eller var 1000 mil så ska du nog absolut inte ha några problem med den.

En gång om året räcker troligen, Finns nog andra här som vet bättre, detta är bara vad jag tror.

så då är Rwd bättre alltså? har inte hört från nån att fwd är så bra:)

2 ggr om året tycker jag är mycket. känns skönt att min bmw räcker me en gång om året eller 2500 mil.

Både RWD och FWD har sina för- och nackdelar. Vilket av det man föredrar är högst individuellt.

så det har inte alls nått o göra med vad som är säkrast alltsåwink
måste ju finnas en anledning till att dom flesta bilar just nu är fwd?

Rquired Allmänt envis
3 december 2012 · 12 512 Inlägg

panda666 skrev:

IceEyes skrev:

panda666 skrev:

så då är Rwd bättre alltså? har inte hört från nån att fwd är så bra:)

2 ggr om året tycker jag är mycket. känns skönt att min bmw räcker me en gång om året eller 2500 mil.

Både RWD och FWD har sina för- och nackdelar. Vilket av det man föredrar är högst individuellt.

så det har inte alls nått o göra med vad som är säkrast alltsåwink
måste ju finnas en anledning till att dom flesta bilar just nu är fwd?

Ett tips, även om BMW 528i inte har några svagheter som SAAB har så mår ingen motor bra av 2500mil mellan oljebytena. Med tanke på att olja och ett filter är billigt åtminstone jämfört med motorproblem så hade jag bytt minst en gång om året och inte kört mer än 1500mil innan en ny service. Kör du mycket längre sträckor och gör få kallstarter kan du köra lite längre än 1500 men 2500mil känns för långt!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Jeesper
3 december 2012 · 60 Inlägg

perzy skrev:
Vad TS söker är inte köpråd, tror jag. TS vill köpa en BMW med stark motor, trots att han vet att det inte går att försvara ekonomiskt eller behovsmässigt. Jag vill bara säga att det är okej, det är lugnt. Det här är ett bilforum, vi är alla biltokar här big_smile och vi är också känslostyrda, ologiska bilköpare. De som är rationella bilköpare läser konsumentverkets rapporter och köper förnuftiga bilar och slösar aldrig tid på ett sånt här forum! tongue   Så köp den bil du vill ha!

Jag hade gärna velat ha en fin BMW men som sagt så tillåter inte ekonomin det, vill ha något som inte dricker överdrivet mycket eller är slutkörd.
Skrev tidigare tror jag att MC är mitt stora intresse och där en större summa kommer läggas istället för på bil, visst bil är roligt, men föredrar motorcykel alla dagar i veckan, förutom när det snöar då lol

Sen så tillger ett forum likt detta mycket kunskap genom att endast läsa, vilket jag inte ser som en nackdel smile

Senast redigerat av Jeesper (3 december 2012)

panda666
3 december 2012 · 4 261 Inlägg

Rquired skrev:

panda666 skrev:

IceEyes skrev:
Både RWD och FWD har sina för- och nackdelar. Vilket av det man föredrar är högst individuellt.

så det har inte alls nått o göra med vad som är säkrast alltsåwink
måste ju finnas en anledning till att dom flesta bilar just nu är fwd?

Ett tips, även om BMW 528i inte har några svagheter som SAAB har så mår ingen motor bra av 2500mil mellan oljebytena. Med tanke på att olja och ett filter är billigt åtminstone jämfört med motorproblem så hade jag bytt minst en gång om året och inte kört mer än 1500mil innan en ny service. Kör du mycket längre sträckor och gör få kallstarter kan du köra lite längre än 1500 men 2500mil känns för långt!

kör längre sträckor typ 50km om dan fram o tbax. är det godkänt för runt 2000mil service intervall?

eller kanske en gång om året

@jeesper: mc kan du bara köra när det är bra väder alltså;: till slut så måste du ha bil wink

vad är det som skrämmer dig med bmw? är det försäkringen eller?

Senast redigerat av panda666 (3 december 2012)

Jeesper
3 december 2012 · 60 Inlägg

panda666 skrev:
@jeesper: mc kan du bara köra när det är bra väder alltså;: till slut så måste du ha bil wink

vad är det som skrämmer dig med bmw? är det försäkringen eller?

MC går att köra året runt princip, har en på jobbet(där jag har praktik) han ställde av hojen när första riktiga snön kom till Stockholm och har sen dess åkt MC till jobbet när det vart ett par plusgrader bara.
Men som sagt så prioterar jag MC före bil, räknat med att lägga ut 25-30k på en MC och sedan köpa lite bättre skyddsutrustning för 5k, så du ser ju hur prioteringen ser ut.

Det som skrämmer mig.. Jadu är väl försäkringen, hur mycket den drar och hur pass slutkörd den egentligen är.
De flesta här har ett intresse för bilar, jag gillar bilar, tycker det är intressant men är ingen biltok, snarare motorcykeltok, mycket lättare att meka med ifall det skulle behövas, allt som behövs är lite yta så kan du klyva motorn liksom, så bristen på utrymme är en bidragande faktor också att jag inte vill ha någon bil som varit ägd utav någon grabb med keps bak och fram.. roll

Senast redigerat av Jeesper (3 december 2012)

panda666
3 december 2012 · 4 261 Inlägg

Jeesper skrev:

panda666 skrev:
@jeesper: mc kan du bara köra när det är bra väder alltså;: till slut så måste du ha bil wink

vad är det som skrämmer dig med bmw? är det försäkringen eller?

MC går att köra året runt princip, har en på jobbet(där jag har praktik) han ställde av hojen när första riktiga snön kom till Stockholm och har sen dess åkt MC till jobbet när det vart ett par plusgrader bara.
Men som sagt så prioterar jag MC före bil, räknat med att lägga ut 25-30k på en MC och sedan köpa lite bättre skyddsutrustning för 5k, så du ser ju hur prioteringen ser ut.

Det som skrämmer mig.. Jadu är väl försäkringen, hur mycket den drar och hur pass slutkörd den egentligen är.
De flesta här har ett intresse för bilar, jag gillar bilar, tycker det är intressant men är ingen biltok, snarare motorcykeltok, mycket lättare att meka med ifall det skulle behövas, allt som behövs är lite yta så kan du klyva motorn liksom, så bristen på utrymme är en bidragande faktor också att jag inte vill ha någon bil som varit ägd utav någon grabb med keps bak och fram.. roll

hehe kan förstå dig. det är bara att åka ut och kolla..men dom här bilarna är svåra att ta sönder tycker jag.  trafikförsäkring kostar itne så mke samt dom är ganska bensinsnåla fram till 530, sen dricker dom lite mer.

Det är bara fråga Rquired eller grabbarna här dom kan bmw ut o in. Vill du ha en bekväm och pålitlig bil skulle ja rekomendera en bmw faktiskt;)

zemet
3 december 2012 · 4 049 Inlägg

panda666 skrev:

Jeesper skrev:

panda666 skrev:
@jeesper: mc kan du bara köra när det är bra väder alltså;: till slut så måste du ha bil wink

vad är det som skrämmer dig med bmw? är det försäkringen eller?

MC går att köra året runt princip, har en på jobbet(där jag har praktik) han ställde av hojen när första riktiga snön kom till Stockholm och har sen dess åkt MC till jobbet när det vart ett par plusgrader bara.
Men som sagt så prioterar jag MC före bil, räknat med att lägga ut 25-30k på en MC och sedan köpa lite bättre skyddsutrustning för 5k, så du ser ju hur prioteringen ser ut.

Det som skrämmer mig.. Jadu är väl försäkringen, hur mycket den drar och hur pass slutkörd den egentligen är.
De flesta här har ett intresse för bilar, jag gillar bilar, tycker det är intressant men är ingen biltok, snarare motorcykeltok, mycket lättare att meka med ifall det skulle behövas, allt som behövs är lite yta så kan du klyva motorn liksom, så bristen på utrymme är en bidragande faktor också att jag inte vill ha någon bil som varit ägd utav någon grabb med keps bak och fram.. roll

hehe kan förstå dig. det är bara att åka ut och kolla..men dom här bilarna är svåra att ta sönder tycker jag.  trafikförsäkring kostar itne så mke samt dom är ganska bensinsnåla fram till 530, sen dricker dom lite mer.

Det är bara fråga Rquired eller grabbarna här dom kan bmw ut o in. Vill du ha en bekväm och pålitlig bil skulle ja rekomendera en bmw faktiskt;)

Bmw i all ära men under 30 k så är det svårt att hitta bra bmw tror jag. Dom är ju så eftertraktade så mycket buskörning med bmw i denna prisklassen. undantag finns såklart men man ska nog vara ganska duktig bmw kännare om man ska våga lägga 20 k på en bmw.

Om man inte importerar ifrån tyskland, då kan man nog få ett kanonfint exemplar!

Jag vet inte om detta är sant men berättar det ändå så får ni välja om ni tror på det eller inte.

Jag jobbade med en tysk förra sommaren som berättade att i tyskland så har dom infört i alla större städer avgaskrav som är såpass hårda att man inte får köra där med motorstarka bilar tex bmw M och AMG och dom går därför att köpa svinbilligt. Runt 20-30K för en fin M5 e39 med runt 10K på mätaren.

Låter ju för bra för att vara sant men vad vet jag. Kan vara värt att kolla upp iaf om man vill köpa sig en AMG lr M

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang